  • 21. Data: 2008-11-01 12:50:20
    Temat: Re: podpis na karcie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Końrad N.S. <n...@o...pl> writes:

    > polonus tłumaczy, że na karcie napisał "see id", co ma oznaczać, żeby
    > sprzedawca sprawdził paszport płacącego.
    >
    > na to kasjer odpowiada, że wie, co oznaczają słowa "see id", ale to
    > jest miejsce na podpis, i klient ma się podpisać tak jak na karcie w
    > miejscu na podpis, inaczej zatrzyma kartę.

    Oczywiscie, zreszta dokladnie taki scenariusz jest m.in. w (pewnych)
    materialach VISY dla sprzedawcow. Widocznie kasjer nie byl leniwy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2008-11-01 12:50:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Końrad N.S. <n...@o...pl> writes:

    > czy to naprawdę nieuniknione? _wszystkie_ karty będą tylko weryfikowane pinem?

    Tak czy owak, podpis nie jest czyms, co mozna zweryfikowac.
    Niezaleznie od propagandy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2008-11-01 15:54:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
    > - bank widzi "mój" podpis na kwitku i... i co? porównuje go z czym?

    z podpisem, o który bank cie ewentualnie poprosi

  • 24. Data: 2008-11-01 15:55:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Z podpisem na karcie.
    > Jak nie masz karty, to nie możesz skutecznie zareklamowac takiej
    > transakcji.
    > Przeczytaj sobie regulamin do tej karty.

    ha ha ha ha

  • 25. Data: 2008-11-01 15:57:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Sklep zawsze powie, że podpis był zgodny. Jak nie masz karty,
    > to nie udowodnisz, że było inaczej. Możesz za to skorzystać z
    > ubezpieczenia.

    Nie jest istotne czy podpis jest zgodny czy nie, tylko czy pochodzi od
    tej samej osoby. Grafologów jeszcze nie wybili.

  • 26. Data: 2008-11-01 16:00:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Końrad N.S. wrote:
> [...]
    >
    > na to kasjer odpowiada, że wie, co oznaczają słowa "see id", ale to jest
    > miejsce na podpis, i klient ma się podpisać tak jak na karcie w miejscu
    > na podpis, inaczej zatrzyma kartę.
    >
    > chcąc nie chcąc polak z usa musiał się podpisać słowami "see id" -
    > kasjer sprawdził zgodność tych "podpisów" i oddał kartę dziękując.
    >
    > i jeden i drugi mieli rację. kasjer literalnie sprawdzał zgodność
    > podpisów, a polonus chciał się zabezpieczyć przed czyimiś zakupami na
    > jego rachunek.
    >
    > rozwiązanie przykładowej sytuacji moim zdaniem także prawidłowe.

    kasjer w hotelu to idiota i jesli to byl hotel znanej marki, a
    polonusowi by sie chcialo, to jeszcze tego samego dnia by go a
    podskokach przepraszali.

  • 27. Data: 2008-11-01 16:01:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Tak czy owak, podpis nie jest czyms, co mozna zweryfikowac.
    > Niezaleznie od propagandy.

    a pin jeszcze gorzej.
    absolutnie nie jesteś w stanie zweryfikować, czy pin został złożony
    przez posiadacza karty, czyt przez osobę trzecią.

  • 28. Data: 2008-11-01 16:50:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > ha ha ha ha

    Nie wiem co Cię tak rozbawiło.
    Może dla Ciebie to śmieszne, ale ja bez problemu mogę
    zareklamować transakcję na podpis jeśli mam kartę.
    Czyżbym się mylił?

  • 29. Data: 2008-11-01 19:04:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Nie wiem co Cię tak rozbawiło.
    > Może dla Ciebie to śmieszne, ale ja bez problemu mogę
    > zareklamować transakcję na podpis jeśli mam kartę.
    > Czyżbym się mylił?

    bo?

  • 30. Data: 2008-11-01 19:43:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > bo?

    Bo znacznie skuteczniej zrobię to mając kartę?