  • 1. Data: 2009-12-17 22:16:29
    Temat: pogoda dla bogaczy
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Kiedys Dieter pisał by szukać podobieństw między giełdą a innymi
    zjawiskami, szczególnie chodzilo o cykle.
    Nie odkryje ameryki ale często przychodzi mi na myśl porównanie do pogody :

    - występują cykle większe i mniejsze - mimo to ciągle jesteśmy zaskakiwani
    zmianami
    - specjaliści od przewidywania często się mylą, dużo obiecują, a do tego
    chwalą się
    jak to świetnie im się udało - a wszystko to pomimo dużych zasobów wiedzy
    - istnieją "formacje" dość typowe jak trzydniówka (deszcz) , fale upałów
    lub deszczy (trend)
    - wiele osób próbuje zabezpieczyć się przed zmianami
    - wpływa na nastrój ludzi

    Z.
    --
    Be green. Help UFO.

  • 2. Data: 2009-12-18 09:11:17
    Temat: Re: pogoda dla bogaczy
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub deszczy (trend)
    > - wiele osób próbuje zabezpieczyć się przed zmianami

    Podobno największa trafność prognoz pogody jest wtedy, jeśli się na następny
    dzień prognozuje z grubsza taką samą, jak w aktualnym dniu.

  • 3. Data: 2009-12-18 09:31:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

    > - specjaliści od przewidywania często się mylą, dużo obiecują, a do tego
    > chwalą się

    Tylko pierwsza część zdania trzyma się jakoś faktów. Trzeba by byś
    doprecyzował co rozumiesz przez "często". Znasz jakiegoś analityka, który
    stawia częściej prognozy błędne niż trafione? Nic nie obiecują. Podaj choć
    trzy przykłady zawodowych analityków z jakimiś obietnicami. Nie znam także
    przykładów by się chwalili. Wyprowadź mnie z błędu jakimiś przykładami. Po
    co wygłaszać tezy nie do obrony? Co Ci daje powtarzanie podwórkowych
    przekonań, które nie trzymają się rzeczywistości?

  • 4. Data: 2009-12-18 10:00:12
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 18-12-2009 o 10:31:56 totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > przykładów by się chwalili. Wyprowadź mnie z błędu jakimiś przykładami.

    chwalą się trafnościa prognoz - jak trafią. W tym sensie.
    "Obiecują" w sensie poprawy pogody.Ale czy obietnice poprawy gospodarczej
    nie padają również często?
    Jak zauważyłes, "często" to pojęcie względne. ekonomisci przypisują sobie
    olbrzymią wiedzę ,
    trafność mnie nie zadowala.

    Mój list to luźne nawiązanie do wątku z przeszłości. Naa twoim podwórku
    często się o tym rozmawia?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 5. Data: 2009-12-18 10:52:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > nie padają również często?
    > Jak zauważyłes, "często" to pojęcie względne. ekonomisci przypisują sobie

    Dobrze, niech będzie. Mnie wszystko jedno. Dalej można opowiadać o niczym.
    Nie podałeś żadnych przykładów na poparcie swojej tezy. Powtarzasz czyjąś
    opinię i niech tak będzie. Jak lubisz.

  • 6. Data: 2009-12-18 18:00:12
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dokladnie tak robia anale dla walut i akcji.

    D.

  • 7. Data: 2009-12-18 18:13:47
    Od: Maciej Wawrzynczuk <m...@t...aster.pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 19:00:12 +0100, Dieter wrote:

    > Dokladnie tak robia anale dla walut i akcji.
    >
    > D.

    Dobrze, ze metorolodzy nie kozystaja z metod uzywanych przez komentatorow
    rynku akcji, oraz niektorych technikow. Kazdej wiosny dochodziliby do
    wniosku, ze temperatura bedzie rosla w nieskonczonosc. ;)

  • 8. Data: 2009-12-18 18:47:15
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Maciej Wawrzynczuk"

    > Dobrze, ze metorolodzy nie kozystaja z metod uzywanych przez komentatorow
    > rynku akcji, oraz niektorych technikow. Kazdej wiosny dochodziliby do
    > wniosku, ze temperatura bedzie rosla w nieskonczonosc. ;)

    No nie bardzo to wynika z 'definicji' która przedstawiłem:)

    Co do uwagi D. - no po prostu to jest pewna zasada ogólna

  • 9. Data: 2009-12-18 19:22:04
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 18-12-2009 o 11:52:10 totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie podałeś żadnych przykładów na poparcie swojej tezy. Powtarzasz czyjąś
    > opinię i niech tak będzie. Jak lubisz.

    uuu ale to moja opinia. Czy naprawdę trzeba szukać daleko przykładów?
    A co do pogody to ledwie dwa-trzy dni temu zapowiadano odwilż i ocieplenie
    na weekend - na pocieszenie.
    Teraz się mówi że będzie "nieco cieplej" a na mapach pogody króluje mróz.
    Mam słabą pamięc, ale nie dalej jak tydzień temu podczas prognozy podano
    trafność w okolicach 85-90 %.
    Dwa lata z rzędu czekałem nad morzem na ocieplenie, które zapowiadano "za
    kilka dni" - przez niemal 2 tyg. To było 1.5 roku temu.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2009-12-18 19:49:45
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > Dwa lata z rzędu czekałem nad morzem na ocieplenie, które zapowiadano "za
    > kilka dni" - przez niemal 2 tyg. To było 1.5 roku temu.

    Przekonałeś mnie. Masz twarde dane statystyczne. Masz rację.