  • 1. Data: 2024-06-17 08:35:44
    Temat: pokolenie Z
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://bizblog.spidersweb.pl/zetki-ida-na-swoje-uwa
    zaja-ze-nie-musza-splacac-dlugow-jesli-ich-nie-stac

    Że nie chcą spłacać długów to jedno, ale
    -co 5-ty maturzysta deklaruje, ze nie mieszka juz rodzicami czy innymi
    opiekunami
    - Zaledwie (?) 7% mieszka samodzielnie,

    - co 3-ci maturzysta mieszkając z rodzicami deklaruje, ze może
    utrzymać się samodzielnie,

    -20% deklaruje, że regularny dochód przynosi im internet.

    Hm, jak da mnie - troche zadziwiające.

    Ale są i inne dane

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Pokolenie-Z-najczes
    ciej-nie-splaca-swoich-dlugow-Nie-zaplace-i-juz-8755
    178.html

    https://holistic.news/pokolenie-z-nie-jest-zainteres
    owane-zaciaganiem-kredytow-hipotecznych/
    Nie chcą kredytów hipotecznych? W zasadzie się nie dziwię.
    Ale stać ich na wynajem ?

    J.

  • 2. Data: 2024-06-17 12:02:33
    Temat: Re: pokolenie Z
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-06-17 o 08:35, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Że nie chcą spłacać długów to jedno, ale
    > -co 5-ty maturzysta deklaruje, ze nie mieszka juz rodzicami czy innymi

    Czyli po maturze 20% jedzie studiować do innego miasta.
    Te 20% można podzielić na 13%, tych którzy wynajmują mieszkania wspólnie
    z innymi lub mieszkają w akademikach i 7% tych, którym rodzice wynajęli
    samodzielne mieszkanie.

    > - co 3-ci maturzysta mieszkając z rodzicami deklaruje, ze może
    > utrzymać się samodzielnie,

    Skoro mieszka z rodzicami - ma dach nad głową i co jeść to na swoje
    potrzeby może jakoś zarabia i jak go zapytać to powie, że utrzymuje się
    samodzielnie.

    > -20% deklaruje, że regularny dochód przynosi im internet.

    Maturzysta może mylić dochód z przychodem. Jak raz na miesiąc sprzeda
    jakąś używaną rzecz w necie to może zadeklarować, że ma regularny dochód
    z netu.
    Poza tym regularny dochód to może być kilkadziesiąt złotych w przypadku
    jednym i dziesiątki tysięcy w przypadku innych. I to i to może być
    regularne.

    > Hm, jak da mnie - troche zadziwiające.

    Co Cię szczególnie dziwi, bo nie jest to dla mnie jasne.
    P.G.

  • 3. Data: 2024-06-17 13:20:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:jpxyeaqjk5qb$.3vjvopy8ajul$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > https://holistic.news/pokolenie-z-nie-jest-zainteres
    owane-zaciaganiem-kredytow-hipotecznych/
    > Nie chcą kredytów hipotecznych? W zasadzie się nie dziwię.

    tak, dobrze kombinują
    harować całe życie na dom a potem trzeba umrzeć :)

    > Ale stać ich na wynajem ?

    musi być stać

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza
    jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne

  • 4. Data: 2024-06-17 13:48:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jun 2024 12:02:33 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > Te 20% można podzielić na 13%, tych którzy wynajmują mieszkania wspólnie
    > z innymi lub mieszkają w akademikach i 7% tych, którym rodzice wynajęli

    Ale to rzekomo wynik wśród maturzystów. Spóźnili się, i spytali
    młodych studentów?

    > Skoro mieszka z rodzicami - ma dach nad głową i co jeść to na swoje
    > potrzeby może jakoś zarabia i jak go zapytać to powie, że utrzymuje się
    > samodzielnie.

    Może być jakoś tak.

> [...]
    > regularne.

    > Co Cię szczególnie dziwi, bo nie jest to dla mnie jasne.

    Jeśli to naprawde maturzyśći a nie juz studenci, to mnie troche dziwi
    ten samodzielny odsetek.

    Przedsiębiorczość internetowa też mnie trochę dziwi - może nie tacy
    oni źli, jak ich niektórzy kreują ...

    J.

  • 5. Data: 2024-06-17 14:48:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-06-17 o 13:48, J.F pisze:

    > Ale to rzekomo wynik wśród maturzystów. Spóźnili się, i spytali
    > młodych studentów?

    Nie zajrzałem do tamtego linka. Oparłem się na tym co napisałeś i nie
    traktowałem pojęcia 'maturzysta' jako tegoroczny.

    > Jeśli to naprawde maturzyśći a nie juz studenci, to mnie troche dziwi
    > ten samodzielny odsetek.

    Ok. Teraz jasne.

    > Przedsiębiorczość internetowa też mnie trochę dziwi - może nie tacy
    > oni źli, jak ich niektórzy kreują ...

    Dawno temu chyba tylko robienie czegoś faktycznie potrzebnego innym
    dawało dochód.

    Teraz coraz więcej ludzi żyje z robienia czegoś co w moim pojęciu jest
    nikomu nie potrzebne - z reklamy.
    Chyba, że się totalnie mylę i to nie z reklam żyją ci tzw. influencerzy.
    Tylko jak nie z reklam to z czego?
    P.G.

  • 6. Data: 2024-06-17 16:51:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jun 2024 14:48:34 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Nie zajrzałem do tamtego linka. Oparłem się na tym co napisałeś i nie
    > traktowałem pojęcia 'maturzysta' jako tegoroczny.

    Nawet jesli ubiegłoroczny, to i tak mogli pytac wczesniej lub później.

    Ewentualnie niektórzy są przewidujący, i mają już lokum na studia :-)

> [...]
    > nikomu nie potrzebne - z reklamy.
    > Chyba, że się totalnie mylę i to nie z reklam żyją ci tzw. influencerzy.

    Reklama taka całkiem niepotrzebna nie jest, bo jak zrobisz cos
    dobrego, to jak się potencjalny klient ma o tym dowiedzieć?

    Ale jak uczy dośwadczenie - można jakies bluzgi umieszczać na youtube
    i miec milion obejrzen ... a podobno duze pieniądze z tego są.

    J.