  • 11. Data: 2005-12-17 08:17:00
    Temat: Re: połaczenie mbanku i multibanku
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "magnat" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:347b.000000d1.43a15d80@newsgate.onet.pl...

    > tylko ze lukas żyje z "gótwek" o ktore są nieźle oprocentowane a przez co
    > bardzo dochodowe...

    Czy cos stoi na przeszkodzie BRE by takze i oni sie w nie zaangazowali?

    > mankamentem jest tylko to ze caly czas trzeba o nie
    > walczyc a z rynku wypasc jest bardzo łatwo
    > natomaiast detal BRE postawił na hipoteke i karty kredytowe ktore tez daja
    > dobrze zarobic ale w długim terminie, a raz zdobyty klient jest na ogól
    > wierny
    > (bo mocno uwiazany)

    Teoretycznie uwiazany. Jednak oferta mBi multi pozwala latwo i niewielkim
    kosztem
    splacic caly kredyt hipoteczny np. zaciagnietym w innym banku. Zreszta tez
    jakos specjalnie
    nie slychac by mieli na tym polu wielkie sukcesy.
    Lukas takze oferuje KK, ktore dosc latwo uzyskac. Dodatowo jest
    przyjazniejszy
    dla klienta bo pracuja do pozniejszej godziny oraz w soboty.

    > według mnie to za wcześnie mówić że model biznesowy BRE jest zły, ale tez
    > trzeba oddać chwałe dla Lukasa

    Nie mowie, ze jest calkowicie zly. Ale nie widze sensu w istnieniu 3 sieci
    placowek
    jednego banku (duze BRE, mB, multi) w ktorych klient jednej nie moze nic
    zalatwic w innej.
    Nawet pieniedzy nie moze wplacic. Kiedys mozna bylo powiedziec, ze mB jest
    prostym
    bankiem a multi przeznaczony dla bardziej wymagajacych klientow. Tylko, ze
    od tamtego czasu
    oferta mB sie rozbudowala znacznie i zblizyla do multi. Wlasciwie z rzeczy
    najwazniejszych
    w mB brakuje konta walutowego, wypuklej karty debetowej "nie gold" oraz
    oczywiscie kas.
    Dlatego uwazam ze oferowanie wszystkiego pod jedna marka byloby lepsze.
    Mozna oczywiscie
    zroznicowac oplaty, np. odpowiendik eKonta z mB moglby byc nadal prowadzony
    za darmo
    ale bylyby wieksze oplaty za inne uslugi (wyciagi/wplaty/wyplaty/przelewy)
    niz w obecnym multi ja/my.
    Takie uslugi jak mTransfer i multi transfer po polaczeniu na pewno bylyby
    chetniej obslugiwane
    przez sklepy niz obecnie (mozliwosc placenia multi transferem wyglada
    skromnie w porownaniu
    z mTransferem). Codziennie widze w Internecie reklamy mB, czasami multi i
    duzego BRE. Poniewaz
    multi oferuje w zasadzie to samo co mB to oferowany produkt moze i mnie by
    zainteresowal ale
    przeciez sobie mysle, ze nie jestem klientem mB to nie dla mnie. Tzn. ja
    wiem i osoby czytajace
    grupe ale pewnie przecietny klient nie wie, ze to jest to samo (ile procent
    ludzi ma problemy z
    odroznieniem PKO od Pekao). Wiec BRE musi prowadzic dwie kampanie reklamowe
    tego
    samego produktu.
    W miescie jest jeden oddzial multi, jedno centrum kredytowe mB oraz oddzial
    duzego BRE.
    Sa od siebie oddalone dosc znacznie. Gdyby w kazdym z nich klient mogl
    zalatwic
    swoje sprawy bankowe z pewnoscia w sumie byloby wiecej klientow niz obecnie.

    Kiedys zaleta detalu BRE byl latwy i tani dostep do konta przez Internet.
    Dzisiaj jednak
    trudno znalesc bank, ktory nie oferuje dostep do konta przez Internet i
    telefon, a sieci
    placowek sa zwykle duzo gestsze niz multi/mB(centa kredytowe i mKioski).
    Przywiazanie
    do jednego oddzialu takze znika w konkurecyjnych bankach.

    Np. Citi adresuje oferte takze do klientow mniej zamoznych oferujac zwykle
    konta, dla klientow
    srednio zamoznych oferuje Citi One, a dla bogatych Citi Gold. Nigdy nie
    bylem klientem Citi
    ale chyba ktos kto ma Citi One moze wjesc do kazdej placowki Citi banku i
    wyplacic/wplacic
    gotowke? Sa specjalne oddzialy dla klientow Citi Gold ale to dziala tylko w
    jedna strone.
    Tam nie wchodza ludzie majacy Citi konto a nie odwrotnie jak w BRE.
    Lukas tez prowadzi kilka rodzajow rachunku, Pekao takze i pewnie wiele
    innych.

    Uwazam jednak, ze multi i mB nie zostana polaczone bo ktos na gorze BRE
    musialby
    sie przyznac do bledu. Jakas czesc ludzi sredniego szczebla stracilaby prace
    wiec
    nie beda tego popierac. Sam na codzien pracuje w wielkiej korporacji i "u
    mnie"
    tez to dziala w podony sposob.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 12. Data: 2005-12-17 13:47:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin <n...@n...ocm> wrote:
> [...]
    > stracilaby prace wiec
    > nie beda tego popierac. Sam na codzien pracuje w wielkiej korporacji

    Ehhhh
    rozpisales sie, a poczytalbys troche teorii, albo spojrzal na rynek.
    Po cholere VW utrzymuje takie marki jak Seat czy Skoda? Przeciez mogliby
    stworzyc tansze wersje Seata.
    A Toyota? Po kiego stworzyla Lexusa? Mogli przeciez stworzyc Toyote Super
    Hiper Lux - i tez byloby dobrze.
    Rynek proszkow do prania? A moze pasty do zebow i innych produktow FMCG?
    A wspomniany Citibank - slyszales o karcie Diners Club? Wiesz do kogo
    nalezy? A Citifinancial? Dlaczego ponad 50 placowek wybudowali, zamiast
    zachecac do przylazenia do placowek Citi.
    Czy jak mam zwykle konto w Citibanku, to moge skorzystac z obslugi w
    placowce CitiGold, albo oczekiac, ze obsluzy mnie osobisty doradca?

    A tak wlasnie - po cholere TVN tworzy tyle roznych kanalow tematycznych? ;)

    Jednym slowem - zamiast twierdzic, ze ktos sie pomylil - i to tylko na
    podstawie swoich subiektywnych odczuc - wez bardziej sie po swiecie
    porozgladaj.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, ze klienci, ktorzy wybrali MultiBank
    wybraliby rowniez oferte mBanku? Dlaczego zatem nie wybrali Citi czy DB PBC?
    Robiles badania, czy ciagle opierasz sie jak ty bys to zrobil i dlaczego to
    jest takie dobre.
    Dlaczego uwazasz, ze wszystko ma dzialac pod marka parasolem? Dlaczego nie
    dopuszczasz do mysli, ze wlasnie strategia posiadania w portfolio kilku
    marek moze przyniesc lepsze efekty?

    Dlaczego Czarnecki sprzedaje kredyty hipotreczne pod marka DOM hipoteki po
    prostu, zamiast nie robic tego pod GETIN Bank Centrum Hipoteczne? Dlaczego
    otworzyl Open Finance, albo przejal WBC i zapewne nie zamieni jego nazwy na
    GETIN Bank dla Bogatych, tylko nada mu zupelnie inna marke?

    Sprobuj teraz na to odpowiedziec i zaczac twierdzic, ze wszysycy oni
    popelniaja bledy, bo... bo ty tak powiedziales...

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl