  • 1. Data: 2009-02-15 12:44:38
    Temat: [polbank] niechciane telefony z ofertami
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Stosunkowo czesto nekany jestem telefonami z polbanku, w porownaniu do
    innych bankow. Oferty 'specjalnie dla mnie' kart kredytowych, kredytow
    odnawialnych, lokat itp. Telefony z centrali jak i z oddzialu. Zadzwonilem w
    tej sprawie do oddzialu, pokazali palec. Na infolinie nielatwo sie
    dodzwonic. Mozna jakos wylaczyc opcje nekania klienta telefonami? Zapewne
    przy zakladaniu rachunku nieopacznie zaznaczylem jakis ptaszek wykorzystanie
    danych do celow marketingowych.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2009-02-15 13:22:24
    Temat: Re: niechciane telefony z ofertami
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Lut, 13:44, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    > przy zakladaniu rachunku nieopacznie zaznaczylem jakis ptaszek wykorzystanie

    Zlos sprzeciw na pismie.

  • 3. Data: 2009-02-15 14:06:46
    Temat: Re: [polbank] niechciane telefony z ofertami
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
    > Mozna jakos wylaczyc opcje nekania klienta telefonami?

    Zamknięcie rachunku załatwi sprawę, wypróbowane ;-)
    Można by też wysłać pisemny sprzeciw wobec przetwarzania danych.

    > Zapewne przy zakladaniu rachunku nieopacznie zaznaczylem
    > jakis ptaszek wykorzystanie danych do celow marketingowych.

    Wątpię. Ja na pewno takiego nie zaznaczałem, a i tak dzwonili.

  • 4. Data: 2009-02-15 17:36:12
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
    > przy zakladaniu rachunku nieopacznie zaznaczylem jakis ptaszek wykorzystanie

    Numer telefonu nie jest danymi osobowymi.
    Jedynie mógłbyś, być może, spróbować podpierać się art.16 Ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji.
    Co ciekawsze jak bank czy inna firma gdzie np. brałeś fakturę zacznie spamowac
    pocztą z trąbką proponując SWOJE produkty to prawnie jest czysty, nawet jak nie
    podpisywałeś jakijkolwiek zgody.

    TomekD

  • 5. Data: 2009-02-15 17:52:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Numer telefonu nie jest danymi osobowymi.

    ale on mowi wyraznie ze to sa oferty przygotowane dla niego, wiec to juz
    nie jest przetwarzanie tylko numeru rachunku a równiez jego innych danych
    osobowych.
    Co iekwe ja nie miałem jeszcze nigdy zadnego telefonu z polbanku :)

    ("""""""""")
    /""/t/"""""
    / / 9mm

  • 6. Data: 2009-02-15 18:13:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 17:52:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > osobowych.
    > Co iekwe ja nie miałem jeszcze nigdy zadnego telefonu z polbanku :)

    Ja miałem jeden z ofertą lokaty. Stwierdziłem, że jak doprowadzą do
    używalności swój system internetowy to moga zadzwonić ponownie. Od 3
    miesięcy cisza ;).

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-02-15 18:30:22
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message

    > ale on mowi wyraznie ze to sa oferty przygotowane dla niego, wiec to juz
    > nie jest przetwarzanie tylko numeru rachunku a równiez jego innych danych
    > osobowych.

    Subiektywnie podobnie odbiera się tekst 'Mam dla pana ATZ specjalną ofertę KK..'
    i 'Mam dla pana specjalną ofertę KK..' .
    Bez względu na to jak rozmowa wygląda nie ma to w opisanym przypadku znaczenia.

    ATZ nie musiał podpisywać czegokolwiek, mogą dzwonić tak długo jak ma rachunek w
    banku.
    Poponuję lekturę np: http://bip.giodo.gov.pl/data/filemanager_pl/876.pdf
    ATZ moze zgłosić oczywiście sprzeciw i wtedy nie powinni chyba być w prawie
    dzwonić z ofertą dla ATZ ale dzwonić sobie z ofertami mogą. Chyba że jak pisałem
    próbować z Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    TomekD

  • 8. Data: 2009-02-15 22:48:47
    Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp>

    ATZ Rzeszow wrote:
    > Stosunkowo czesto nekany jestem telefonami z polbanku, w porownaniu do
    > innych bankow. Oferty 'specjalnie dla mnie' kart kredytowych, kredytow
    > odnawialnych, lokat itp. Telefony z centrali jak i z oddzialu.

    Ja do tego podchodzę "biznesowo". Bank inwestuje w czas swojego
    pracownika, który do Ciebie dzwoni po to by zarobić na tym co Tobie
    wciśnie. Zatem szybko informując go, że nie jesteś zainteresowany ofertą
    niepotrzebnie zmniejszasz koszty pozyskania klienta - ma czas
    zadzwonić do następnej ofiary, którą być może uda mu się naciągnąć.

    Moja metoda walki z takim spamem to przeciąganie rozmowy jak najdłużej.
    Dopytuj się o szczegóły, drąż temat, później próbuj zejść na inne tematy
    - np. wyniki ostatnich meczów :) albo na coś aktualnego w polityce. Pod
    koniec rozmowy walnij szczerze, że nie jesteś kompletnie zainteresowany,
    produktem, ale fajnie jest tak sobie czasem z kimś pogadać :) i żeby
    koniecznie dzwonili częściej, bo strasznie samotny jesteś.

    W końcu sami wrzucą Ciebie na czarną listę klientów, do których nie
    warto dzwonić.
    --
    Slaw

  • 9. Data: 2009-02-15 22:56:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sławomir Mateuszczyk" <s...@g...ZAMIEN.lp> wrote in message

> [...]
    > produktem, ale fajnie jest tak sobie czasem z kimś pogadać :) i żeby
    > koniecznie dzwonili częściej, bo strasznie samotny jesteś.

    A tak z ciekawosci... jak zarabiasz na chleb? Pewnie bylbys zadowolony
    gdybys wlozyl duzo wysilku w cos i klient, by na koncu powiedzial, ze nie
    jest zainteresowany, nieprawdaz? Jak pracujesz w budzetowce to zapewnie nie
    znasz tego bylu, bo tam czy sie siedzi, czy sie lezy placa i tak sie nalezy
    ;).

    MK

  • 10. Data: 2009-02-15 23:26:16
    Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp>

    MK wrote:
    > A tak z ciekawosci... jak zarabiasz na chleb? Pewnie bylbys zadowolony
    > gdybys wlozyl duzo wysilku w cos i klient, by na koncu powiedzial, ze
    > nie jest zainteresowany, nieprawdaz?

    Ależ ten klient przecież o niczym bardziej nie marzy niż o tym, żebyś
    tego wysiłku nie wkładał. Raz, drugi, trzeci mówi Tobie, żebyś nie
    dzwonił do niego a Ty znów dzwonisz z kolejną ofertą ? No to się nie
    dziw, że cała para idzie w gwizdek. Równie dobrze możesz do zegarynki
    dzwonić ze swoją ofertą.
    --
    Slaw