  • 1. Data: 2002-12-16 14:11:44
    Temat: poręczenie kredytu w Kasie Mieszkaniowej a ocena zdolności kredytowej
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Jeśli zostaję poręczycielem kredytu w Kasie Mieszkaniowej (chyba
    zakładowej - wyzsza uczelnia) na do 30 tys. na 2-5 lat, to czy ten fakt
    wpływa jakoś na ocenę zdolności kredytowej w bankach?
    Tzn. czy może mieć np. jakiś wpływ na decyzje banków o wysokości limitów na
    KK?
    Czy Kasy Mieszkaniowe przekazują jakieś informacje do BIK?

    Będę bardzo wdzięczny za porady :)

    --
    Robert

  • 2. Data: 2002-12-16 14:37:35
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atkmv4$q6m$1@topaz.icpnet.pl, Robert wrote:
> [...]
    > limitów na KK?
    > Czy Kasy Mieszkaniowe przekazują jakieś informacje do BIK?

    Uzupełniam - to jest Kasa Mieszkaniowa w Pekao SA, która dawała możliwość
    odliczenia od podatku.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2002-12-16 20:47:02
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atkofi$r0c$1@topaz.icpnet.pl, Robert wrote:

    > Uzupełniam - to jest Kasa Mieszkaniowa w Pekao SA, która dawała
    > możliwość odliczenia od podatku.

    Znalazłem w archiwum taką wypowiedź Wojtka Frabińskiego:

    "Ale czy fakt poreczenia wplywa na zdolnosc kredytowa to zalezy juz od
    procedur w danym banku. W skrajnym przypadku poreczenie moze przy
    liczeniu zdolnosci byc traktowane identycznie jak "wlasny" kredyt."

    Teraz pytanie: jak traktuje poręczyciela Lukas Bank?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-16 21:35:37
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2002 21:47:02 +0100,
    osoba podpisana: Robert <s...@o...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > liczeniu zdolnosci byc traktowane identycznie jak "wlasny" kredyt."
    >
    > Teraz pytanie: jak traktuje poręczyciela Lukas Bank?
    IMHO pytanie należy odwrócić. Jaki bank _nie_ traktuje poręczenia jako
    "własnego kredytu". Znając nasze orły z działów kredytów obstawiam że
    mniejszość.

    KJ

    --
    Uwolnić słonia !!!