  • 1. Data: 2006-12-08 19:21:58
    Temat: poręczyciel gnębi poręczyciela
    Od: "andrp" <a...@w...pl>

    Jestem poręczycielem kredytu, który został juz spłacony przeze mnie i dwojga
    innych poręczycieli. Ja osobiście spłaciłem kwotę ok 32 tysiące przy czym
    spłaty robiłem przez 2 pierwsze lata spłaty. W tym czasie pozostali
    poręczyciele spłacali po 8 tys każdy. Potem w dwóch następnych latach
    zaprzestałem spłaty (z powodu choroby) a pozostali poręczyciele spłacili po 21
    tys każdy. W sumie ja spłaciłem kwotę 32 tys a oni po 29 tys.
    W tej chwili okazuje się że pozwali przed sąd z żadaniem zapłaty za okres
    ostatnich dwóch lat spłacania kredytu, kiedy to ja nie dokonywałem już żadnych
    spłat. Na mój sprzeciw odpowiedzieli, że moje spłaty nie dotyczą okresu jaki
    podali w pozwie czyli ostatnich dwóch lat. Czy to możliwe, żeby wygrali ?
    Czy sąd może wziąć pod uwagę tylko wybrany przez powoda okres dokonywania
    spłat czy musi wziąć pod uwagę cały okres spłat ? W przepisach prawnych jest
    zdaje się coś takiego że poręczyciele odpowiadają solidarnie przez cały okres
    spłaty kredytu. Może się mylę, ale jeśli tak jest, to czy można pozywać
    poręczyciela przed sąd tylko za część tego okresu, czy tylko za cały okres spłat

  • 2. Data: 2006-12-08 20:00:45
    Temat: Re: poręczyciel gnębi poręczyciela
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 8 Dec 2006 20:21:58 +0100, "andrp" <a...@w...pl> wrote:

    >Czy to możliwe, żeby wygrali ?
    Czemu nie. Wszystko w rekach sadu.
    Wystap z pozwem wzajemnym o zwrot tego co sie Tobie nalezy :)

    WAM
    --
    Sylwester 2006!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2006-12-08 21:50:05
    Od: m...@g...com

    WAM wrote:

    > Czemu nie. Wszystko w rekach sadu.
    > Wystap z pozwem wzajemnym o zwrot tego co sie Tobie nalezy :)

    A czy to nie jest tak że jedynym od którego mogą się domagać jakichkolwiek
    pieniędzy jest kredytobiorca?

    p. m.

    ps: to raczej na pl.soc.prawo się nadaje

  • 4. Data: 2006-12-08 22:43:33
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A czy to nie jest tak że jedynym od którego mogą się domagać jakichkolwiek
    > pieniędzy jest kredytobiorca?
    >
    > p. m.
    >
    > ps: to raczej na pl.soc.prawo się nadaje

    jezeli kolo byl poreczycielem i kredytobiorca nie splacal kredytu to od
    banku zalezy, od ktorego z poreczycieli sciagnie kase - moze sobie
    DOWOLNIE wybrac, bo wszyscy SOLIDARNIE odpowiadaja za ten kredyt

    jezeli chcialby sciagnac wszystko od ciebie to mialbys komornika na
    karku, ale widac inni poreczyciele mieli wiecej kasy i ich rzadanie jest
    zupelnie bezpodstawne, jezeli juz to powinni zwrocic sie przeciwko
    kredytobiorcy

    to, ze byles chory lub nie, nie ma najmniejszego znaczenia, bank
    pozyczyl kase a nastepnie odzyskal ja w najlatwiejszy i najtanszy dla
    siebie sposob

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    napisz na pl.sco.prawo - tam "ubiora" to w odpowiednie paragrafy

  • 5. Data: 2006-12-08 23:14:02
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    RobertS napisał(a):
    > jezeli kolo byl poreczycielem i kredytobiorca nie splacal kredytu to od
    > banku zalezy, od ktorego z poreczycieli sciagnie kase - moze sobie
    > DOWOLNIE wybrac, bo wszyscy SOLIDARNIE odpowiadaja za ten kredyt

    Zgoda.

> [...]
    > karku, ale widac inni poreczyciele mieli wiecej kasy i ich rzadanie jest
    > zupelnie bezpodstawne, jezeli juz to powinni zwrocic sie przeciwko

    IMHO nie masz racji. Fakt że poręczyciele odpowiadają solidarnie nie
    wyłącza ich roszczeń pomiędzy sobą. W mojej opinii przysługuje im prawo
    do regresu, tj. wyrównania poniesionych nakładów na spłatę
    niewypłacalnego kredytobiorcy. Oczywiście regres przysługuje im również
    względem kredytobiorcy.

    > napisz na pl.sco.prawo - tam "ubiora" to w odpowiednie paragrafy

    I z tym się zgodzę.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-08 23:14:36
    Od: m...@g...com

    RobertS wrote:

> [...]
    > DOWOLNIE wybrac, bo wszyscy SOLIDARNIE odpowiadaja za ten kredyt
    >
    > jezeli chcialby sciagnac wszystko od ciebie to mialbys komornika na

    To wiem. Od tej strony wiem na czym polega solidarna odpowiedzialność.

    Wydaje mi się jednak, że jeden poręczyciel nie ma podstaw domagać się
    czegokolwiek od innego poręczyciela, tylko od kredytobiorcy.

    p. m.

  • 7. Data: 2006-12-09 00:00:36
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tomek" <t...@w...pl> wrote in message

    > IMHO nie masz racji. Fakt że poręczyciele odpowiadają solidarnie nie
    > wyłącza ich roszczeń pomiędzy sobą.

    A masz na to jakiś paragraf?

  • 8. Data: 2006-12-09 00:43:27
    Od: "andrp" <a...@w...pl>

    > Wydaje mi się jednak, że jeden poręczyciel nie ma podstaw domagać się
    > czegokolwiek od innego poręczyciela, tylko od kredytobiorcy.

    To akurat wiem, że poręczyciel może żądać wyrównania swoich wpłat od innego
    poręczyciela. Jednak w moim przypadku jest tak, że ja spłaciłem ze wszystkich
    poręczycieli największą kwotę, a mimo to żąda się ode mnie spłaty dodatkowych
    pieniędzy na rzecz poręczycieli, którzy spłacili mniej. Robią to manipulując
    okresem spłacania podanym w pozwie.

  • 9. Data: 2006-12-09 01:58:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "andrp" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > dodatkowych
    > pieniędzy na rzecz poręczycieli, którzy spłacili mniej. Robią to

    to podnieś to na rozprawie sądowej i zarządaj zwrotu na swoją korzyść.
    Ewentualnie jak oni tą sprawę wygrają to natychmiast wytocz im sprawę o
    zwrot swojej cześci również wpisując "właściwe" daty.
    Dowody, że ci się należy będziesz miał ewidentnie w ręce w postaci
    przegranej wczesniej sprawy.
    Ale tak raczej się nie stanie. Bo sprawa będzie dotyczyła długu w całości a
    nie tylko kilku lat z tego długu.

  • 10. Data: 2006-12-09 06:59:09
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "andrp" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dodatkowych
    > pieniędzy na rzecz poręczycieli, którzy spłacili mniej. Robią to

    Twoje pytanie nie jest raczej bankowe, tylko prawne. Rzuć temat na
    pl.soc.prawo

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.