  • 1. Data: 2008-12-16 11:21:15
    Temat: posługiwanie się moja kartą kredytową przez żonę
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Mam KK Lukasa - Furorę.
    Na razie dają tam zwrot za zakupy w dowolnych spożywczych i benzyny - 5%.
    Problem w tym, że zakupy robi głownie żona.
    Konto co prawda jest wspólne, ale żonie nie chcą dać karty, bo nie ma
    dochodów.
    Mógłbym wziąść karte dodatkową do mojej, ale życzą sobie 47 zł, moja jest
    bezpłatna, bo jest podstawowa.
    Te 5% jest na razie do 31 stycznia i nie wiadomo, co dalej, nie ma sensu
    płacic za drugą karte.
    Z benzyną można sobie poradzić, bo Neste ma automat do opłat kartą i
    wystarczy PIN, ale w spożywczych
    hipermarketach problem.
    Czy żona może posługiwac sie moją kartą z mojego upoważnienia - mogę dac na
    piśmie?
    Może jakiś inny pomysł jak to obejść?

    Pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2008-12-16 11:25:56
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    mareK pisze:
    > Czy żona może posługiwac sie moją kartą z mojego upoważnienia - mogę dac na
    > piśmie?
    > Może jakiś inny pomysł jak to obejść?

    Jedyne co mi przychodzi na myśl to bankomat ale chyba wtedy nie zwracają
    tych 5%.

  • 3. Data: 2008-12-16 11:27:56
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy żona może posługiwac sie moją kartą z mojego upoważnienia - mogę dac
    > na
    > piśmie?
    > Może jakiś inny pomysł jak to obejść?

    Nie może sie posługiwać.
    Może "zgub" kartę i niech ci wydadzą drugą bez imienia na karcie? Albo tylko
    z pierwszą literą imienia.

    marekz

  • 4. Data: 2008-12-16 11:33:40
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gi8300$388$1@achot.icm.edu.pl, *mareK* wrote:
> [...]
    > wystarczy PIN, ale w spożywczych
    > hipermarketach problem.
    > Czy żona może posługiwac sie moją kartą z mojego upoważnienia - mogę

    Przeczytaj umowe z bankiem.
    Odpowiedz: nie moze.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2008-12-16 11:39:41
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    >Jedyne co mi przychodzi na myśl to bankomat ale chyba wtedy nie zwracają
    tych 5%.

    Niedość ,że nie zwracają 5%, to pobierają 3% za wypłate.

  • 6. Data: 2008-12-16 14:50:31
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    mareK pisze:
> [...]
    > dochodów.

    > Mógłbym wziąść karte dodatkową do mojej, ale życzą sobie 47 zł, moja jest

    Jeżeli faktycznie zyski z korzystania z tej karty są tak wielkie, że się
    opłaca Wam płacić nią zakupy to nie pozostaje nic innego jak wyrobić
    dodatkową kartę dla żony.

    K.

  • 7. Data: 2008-12-16 17:22:29
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...eu.org> napisał w wiadomości

    > Jeżeli faktycznie zyski z korzystania z tej karty są tak wielkie, że się
    > opłaca Wam płacić nią zakupy to nie pozostaje nic innego jak wyrobić
    > dodatkową kartę dla żony.

    Gdyby to było na stałe, ale na razie jest promocja jak napisałem do 31
    stycznia poczekam, co dalej.

  • 8. Data: 2008-12-16 17:50:28
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    mareK <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Z benzyną można sobie poradzić, bo Neste ma automat do opłat kartą i
    > wystarczy PIN, ale w spożywczych
    > hipermarketach problem.

    Hmmm..., u nas w obu Carrefour'ach i TESCO, wystarcza PIN z kleksem ;)

  • 9. Data: 2008-12-16 20:16:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "mareK" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy żona może posługiwac sie moją kartą z mojego upoważnienia - mogę dac
    > na
    > piśmie?
    > Może jakiś inny pomysł jak to obejść?

    Po co upowaznienie? Wystarczy przeciez dac PIN. Karta ma chipa, wiec
    identyfikacja odbywa sie zapewne na podstawie PINu.

    MK

  • 10. Data: 2008-12-16 20:22:24
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Po co upowaznienie? Wystarczy przeciez dac PIN. Karta ma chipa, wiec
    > identyfikacja odbywa sie zapewne na podstawie PINu.

    Bardzo mądrze. W przypadku kradzieży karty i wykonania transakcji z miejsca
    reklamacja jest odrzucona, bowiem użytkownik karty zdradził PIN osobom
    trzecim. Po drugie imię małżonki zapewne inaczej brzmi niż imię męża i
    kasjer ma prawo wylegitymować lub zatrzymać kartę mając uzasadnione
    podejrzenia, iż posługuje się nią osoba nieuprawniona. Krótko mówiąc - masę
    kłopotów można sobie narobić takimi kombinacjami.