  • 1. Data: 2004-07-21 16:52:10
    Temat: poszukujemy frajerów na lokaty bankowe
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Banki które dają oprocentowanie na poziome 5% reklamują się jako wybitne.
    Jeżeli uzględnić 19% podatku i inflację przekraczającą 4,4% trzeba być
    wyjątkowym frajerem żeby włożyć tam choćby złotówke :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-07-21 17:01:10
    Temat: Re: poszukujemy frajerów na lokaty bankowe
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:
    > Banki które dają oprocentowanie na poziome 5% reklamują się jako
    > wybitne. Jeżeli uzględnić 19% podatku i inflację przekraczającą 4,4%
    > trzeba być wyjątkowym frajerem żeby włożyć tam choćby złotówke :>

    Podatek to nie sprawa bankow raczej i chyba nie sadzisz, ze one powinny to
    rekompensowac.
    Co do inflacji - zobacz moze stawke wiboru 1 czy 3 miesieczna - i odpowiedz
    dlaczego banki mialyby ludziom dawac wiecej niz gdyby pozyczyly kase na
    rynku miedzybankowym?
    Pojda stopy procentowe w gore - banki podniosa stopy procentowe.
    co do 5% - to jest calkiem ok wynik - zwlaszcza w kontekscie rorow (czy
    nawet lokat) w najwiekszych bankach..

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 3. Data: 2004-07-21 17:58:29
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 19:01:10 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    naskrobał(a):

    > Podatek to nie sprawa bankow raczej i chyba nie sadzisz, ze one powinny to
    > rekompensowac.

    Nie chcę sie wdawać w jałowe dyskusje ( jałowe bo nic nie zmienią) - ale
    dziwi mnie twoje nierynkowe podejście. Czy lokaty są dla ludzi czy ludzie
    dla lokat ?

    > Co do inflacji - zobacz moze stawke wiboru 1 czy 3 miesieczna - i odpowiedz
    > dlaczego banki mialyby ludziom dawac wiecej niz gdyby pozyczyly kase na
    > rynku miedzybankowym?

    np. bo pożyczają na 20-40% swoim klientom?

    > Pojda stopy procentowe w gore - banki podniosa stopy procentowe.
    > co do 5% - to jest calkiem ok wynik - zwlaszcza w kontekscie rorow (czy
    > nawet lokat) w najwiekszych bankach..

    ok? Przyjacielu wiecej to zarabia sie na obligacjach niż w naszych
    OK-bankach.

  • 4. Data: 2004-07-21 18:01:36
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Banki które dają oprocentowanie na poziome 5% reklamują się jako wybitne.
    > Jeżeli uzględnić 19% podatku i inflację przekraczającą 4,4% trzeba być
    > wyjątkowym frajerem żeby włożyć tam choćby złotówke :>

    nono, przeciez lepiej trzymac kase w skarpecie i niech ja zjada inflacja,
    a skarpete moze zjedza mole :) jesli ktos ma nadwyzke gotowki i nie ma, co
    z nia zrobic to lepiej niech ja ulokuje.

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-07-21 18:03:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_
    > Nie chcę sie wdawać w jałowe dyskusje ( jałowe bo nic nie zmienią) -
    > ale dziwi mnie twoje nierynkowe podejście. Czy lokaty są dla ludzi
    > czy ludzie dla lokat ?

    No sorry - ale to jest podatek nalozony przez panstwo na oszczedzajacych.
    Bank daje ci tyle ile dawal wczesniej, tylko cie teraz panstwo "okrada" a
    nie bank.

    > np. bo pożyczają na 20-40% swoim klientom?

    20-40%? to chyba na kartach kredytowych albo kredytach ratalnych itp.
    Popatrz jednak np na kredyty hipoteczne, te sa na calkiem niskim poziomie.

    > ok? Przyjacielu wiecej to zarabia sie na obligacjach niż w naszych
    > OK-bankach.

    Ale co chcesz udowodcni, ze banki to zlodzieje?
    Jak ci sie nie podoba zysk z lokat - to kup fundusze inwestycyjne, albo
    wlasnie zainwestuj w obligacje.
    A wlasnie nie zastanawialo cie, dlaczego obligacje sa tak wysoko
    oprocentowane?
    Ludzie trzymaja 70% swoich aktywow w bankach. I jeszcze przez wiele lat beda
    tam trzymali wiekszosc swojej kasy.
    Oczywiscie - jak ci sie nie podoba oprocentowanie - to przeciez mozesz
    znalezcinny bank albo inna forme lokowania kasy. Nie ma najmniejszego
    problemu.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 6. Data: 2004-07-21 18:06:25
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > ok? Przyjacielu wiecej to zarabia sie na obligacjach niż w naszych
    > OK-bankach.

    Sytuacja jest bowiem niezbyt zdrowa w naszym kraju. Utrzymujacy sie od wielu
    lat dlug wewnetrzny wymusza koniecznosc emitowania przez panstwo stosunkowo
    wysoko oprocentowanych obligacji. I te obligacje sa z kolei chetnie kupowane
    m.in. przez banki, ktorym juz nie zalezy az w takim stopniu na udzielaniu
    kredytow, ktore moze i bardziej zyskowne, ale i bardziej ryzykowne, ani na
    przyjmowaniu lokat, ktore zyskowne jeszcze mniej, gdyz trzeba te pieniadze
    gdzies ulokowac. Chyba ze w obligacjach, ale wowczas nie mozna zbyt wiele
    placic skladajacym depozyty.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 7. Data: 2004-07-21 18:08:16
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie chcę sie wdawać w jałowe dyskusje ( jałowe bo nic nie zmienią) - ale
    > dziwi mnie twoje nierynkowe podejście. Czy lokaty są dla ludzi czy ludzie
    > dla lokat ?

    hehe, ale Amra ma racje - co ma bank do podatkow?
    dziwi Cie rzekome nierynkowe podejscie Michala a chcesz, aby banki
    placily wieciej niz musza? :P

    > np. bo pożyczają na 20-40% swoim klientom?

    no a co to ma do rzeczy? jesli ktos placi tyle to banki za taka cene
    kredyty sprzedaja. wolny rynek.

    nikt Cie nie zmusza ani do lokat ani do kredytow :)

    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-07-21 18:27:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 20:03:28 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    naskrobał(a):

    > No sorry - ale to jest podatek nalozony przez panstwo na oszczedzajacych.
    > Bank daje ci tyle ile dawal wczesniej, tylko cie teraz panstwo "okrada" a
    > nie bank.

    dlatego lokaty są oględnie powiedziawszy średnio interesujące.

    > 20-40%? to chyba na kartach kredytowych albo kredytach ratalnych itp.
    > Popatrz jednak np na kredyty hipoteczne, te sa na calkiem niskim poziomie.

    Powtorze 20-40% RRSO. Jakby dokładniej policzyć z kartami kredytowymi to
    pewnie bliżej 30 by wyszło.

    > Ale co chcesz udowodcni, ze banki to zlodzieje?

    czemu złodzieje? raczej lichwiarze ale ich rozumiem po częsci - jakbym miał
    klienta o nazwie RP który pożycza miliardy odemnie to też bym traktował z
    buta jakiegoś kowalskiego i jego żałosne grosiki.

    > Jak ci sie nie podoba zysk z lokat - to kup fundusze inwestycyjne, albo
    > wlasnie zainwestuj w obligacje.

    zgadza sie - fundusze są ciekawe choć już bardziej ryzykowne ale warte
    ryzyka :D

    > Ludzie trzymaja 70% swoich aktywow w bankach. I jeszcze przez wiele lat beda
    > tam trzymali wiekszosc swojej kasy.

    zdziwisz sie - świadomości rośnie bardzo szybko wraz ze zmianą pokolenia.

  • 9. Data: 2004-07-21 18:30:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 21 Jul 2004 20:08:16 +0200, bd naskrobał(a):

    > hehe, ale Amra ma racje - co ma bank do podatkow?
    > dziwi Cie rzekome nierynkowe podejscie Michala a chcesz, aby banki
    > placily wieciej niz musza? :P

    oczywiście, dlatego też powtórze - lokaty bankowe są dla frajerów (biorąc
    pod uwagę realną stopę zwrotu).

    > no a co to ma do rzeczy? jesli ktos placi tyle to banki za taka cene
    > kredyty sprzedaja. wolny rynek.

    nie zmienia to w ogóle powyższego stwierdzenia :D

    > nikt Cie nie zmusza ani do lokat ani do kredytow :)

    tu też zgoda.

  • 10. Data: 2004-07-21 18:34:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_
    > dlatego lokaty są oględnie powiedziawszy średnio interesujące.

    Dlaczego? Na krotki termin - lepiej zeby procentowaly jakkolwiek niz lezalu
    na nieoprocentowanym rorze.

    > Powtorze 20-40% RRSO. Jakby dokładniej policzyć z kartami kredytowymi
    > to pewnie bliżej 30 by wyszło.

    To policz jeszcze rezerwe obowiazkowa i 20% zlych kredytow. Zawsze masz np.
    SKOKi gdyby co

    > czemu złodzieje? raczej lichwiarze ale ich rozumiem po częsci -
    > jakbym miał klienta o nazwie RP który pożycza miliardy odemnie to też
    > bym traktował z buta jakiegoś kowalskiego i jego żałosne grosiki.

    Jak Kowalski glupi to jego sprawa. To jego pieniadze i jesli nie umie sie
    dowiedziec-jego problem

    > zgadza sie - fundusze są ciekawe choć już bardziej ryzykowne ale warte
    > ryzyka :D

    ano widzisz - a jak wejdziesz nawet w pieniezne czy obligacyjne to mozesz
    wcale wiecej nie zyskac albo czasami nawetr stracisz...

    > zdziwisz sie - świadomości rośnie bardzo szybko wraz ze zmianą
    > pokolenia.

    nie, nie zdziwie sie. Patrze po poziomie aktywow w bankach w innych krajach
    europejskich i raczej nie wierze, zeby spadlo ponizej 40%.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/