  • 11. Data: 2004-07-21 18:38:17
    Temat: Re: poszukujemy frajerów na lokaty bankowe
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 19:58:29 +0200, Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    wklepał(-a):

    >Nie chcę sie wdawać w jałowe dyskusje ( jałowe bo nic nie zmienią) - ale
    >dziwi mnie twoje nierynkowe podejście. Czy lokaty są dla ludzi czy ludzie
    >dla lokat ?

    Lokaty są dla banków, bo przecież im nie zależy na zysku klienta, tylko na swoim
    (nie mają procentu od zysków klienta).

  • 12. Data: 2004-07-21 18:42:09
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:
    > oczywiście, dlatego też powtórze - lokaty bankowe są dla frajerów
    > (biorąc pod uwagę realną stopę zwrotu).

    1) nie wszytkie lokaty
    2) Inflacja wzrosla dosc szybko w ciagu 2-3 miesiecy - nie wszystkie banki
    mialy czas sie do tego przystosowac - zwlaszcza, ze stopy procentowe wzrosly
    dopiero w czerwcu.
    Dzisiaj WIBOR 1M byl 6.01
    3M 6,34
    I trudno spodziewac sie, zeby lokaty na ten termin zblizaly sie do tego
    poziomu.

    Biorac pod uwage plynnosc ewentualnej inwestycji i koszty "przenosin" ludzie
    wola byc frajerami - i juz.
    Ten kto sie zna - sam inwestuje i juz.
    Przy stosunkowo niskich stopach procentowych bardzo trudno jest oferowac
    jakies wysokie oprocentowanie. Bo nawet jak masz dobra noge "kredytowa" to
    mozesz taniej pozyczyc zawsze pozyczyc na rynku miedzybankowym.
    No i nadplynnosc sektora bankowego powoli zanika (roznie z nia ostatnio
    bylo), dlatego predzej czy pozniej banki beda musialy dac wiecej kasy za
    lokaty. No ale to jeszcze troche.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 13. Data: 2004-07-21 18:58:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 20:34:31 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    naskrobał(a):

    > nie, nie zdziwie sie. Patrze po poziomie aktywow w bankach w innych krajach
    > europejskich i raczej nie wierze, zeby spadlo ponizej 40%.

    a w jakim to kraju europejskim lokaty są na poziomie obligacji skarbowych
    tego państwa? :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-07-21 18:59:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:
    > a w jakim to kraju europejskim lokaty są na poziomie obligacji
    > skarbowych tego państwa? :>

    Trzebaby poszukac krajow o dosc malo rozwinietym rynku finansowym + duzym
    deficytem budzetowym. Mysle, ze pare by sie takich znalazlo. Na poczatek
    strzelam, ze Wegry.

    No ale jesli mi mozesz odpowiedz na pytane - czy uwazasz, ze obligacje w
    pelni zastapia lokaty bankowe?

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 15. Data: 2004-07-21 20:08:24
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 20:59:08 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    naskrobał(a):

    > No ale jesli mi mozesz odpowiedz na pytane - czy uwazasz, ze obligacje w
    > pelni zastapia lokaty bankowe?

    nawet w obecnej sytuacji (wyrównania oprocentowania) nie jest to możliwe
    1. Elastyczność czasowa lokat
    2. Lokaty overnight

    Choć z biznesowego punktu widzenia to raczej są stosowane dla celu
    antyinflacyjnego a nie metoda na biznes.

  • 16. Data: 2004-07-21 21:13:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Co do inflacji:
    http://banki.onet.pl/953235,wiadomosci.html
    Bankowcy podwyższyli prognozę inflacji w grudniu
    (PAP, tm/21.07.2004, godz. 13:33)

    Bankowcy przewidują, że inflacja w grudniu 2004 roku, liczona rok do roku,
    wyniesie 3,5 proc. W czerwcu prognoza ta wynosiła 2,9 proc. - podał
    prowadzący badania Pentor.

    Ankietowani bankowcy przewidują, że na koniec roku oprocentowanie kredytu
    lombardowego wyniesie 7,42 proc. (przed miesiącem sądzili, że wyniesie 6,74
    proc.), a redyskonta weksli 6,43 proc. (przed miesiącem 5,8 proc.).

    Badani spodziewają się, że na koniec roku kurs USD wyniesie 3,91 zł, podczas
    gdy przed miesiącem typowali 4,0 zł za dolara. Euro, według ankietowanych,
    ma kosztować 4,58 zł, podczas gdy przed miesiącem sądzono, że będzie to 4,63
    zł.

    Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej prognozuje wzrost inflacji
    średniorocznej w 2004 roku do 4,0 proc. z 2,2 proc. przyjętych w budżecie -
    podało ministerstwo w dokumencie przedstawionym w piątek parlamentarzystom.
    W przyszłym roku resort prognozuje inflację średnioroczną w wysokości 2,8
    proc. - taką, jak zapisał rząd w założeniach makroekonomicznych do
    przyszłorocznego budżetu.

  • 17. Data: 2004-07-22 05:12:46
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    he he a wczoraj w tvp1 w jakims wieczornym programie ekonomicznym podali,
    ze w ostatnich 3 miesiacach tylko na lokatach mozna bylo zarobic...

    GP

  • 18. Data: 2004-07-22 06:28:47
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > 1) nie wszytkie lokaty

    dokładnie - lokaty na krótki termin _maja_ sens. Nie żeby zarobic, ale raczej
    żeby nie stracić ;-)

> [...]
    > Dzisiaj WIBOR 1M byl 6.01
    > 3M 6,34
    > I trudno spodziewac sie, zeby lokaty na ten termin zblizaly sie do tego

    Ale lokaty nawet nie są blisko tego poziomu :P

    > Biorac pod uwage plynnosc ewentualnej inwestycji i koszty "przenosin" ludzie
    > wola byc frajerami - i juz.

    Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że ~ połowa depozytów w bankach przynosi straty
    (np. dlatego, ze jest na a'vista ;)).

    > Ten kto sie zna - sam inwestuje i juz.

    ;-)

    > No i nadplynnosc sektora bankowego powoli zanika (roznie z nia ostatnio
    > bylo), dlatego predzej czy pozniej banki beda musialy dac wiecej kasy za
    > lokaty. No ale to jeszcze troche.

    Tia, jasne...... -odp. już dostałeś, bo była niecenzuralna ;)
    Michał, nie broń czegoś, czego NIE DA sie obronić. Prawdą jest to, że banki nie
    zdążyły zareagowac na systuacje (a nie tylko RPP). Ale to jest wynikiem zbyt
    małej konkurencji (takze FI). Sytuacja sprowadza się do tego, że bank kupuje
    obligacje np. za pieniądze z depozytów i BEZ ryzyka ma całkiem sympatyczną marżę
    (i to nie mała). Po co sie wysilać ;) Ludzie jak barany nadal trzymają (czyt.
    oszczędzają długoterminowo) pieniądze w banku. Takie czasy ;) Zarobić nie jest
    łatwo, a tu jeszcze trzeba myśleć jak ulokowac, to co się zarobiło ;-)

    Ja jestem ciekaw gdzie popłyną na jesień środki z antypodatkowych lokat. Oby
    dużo wypłynęlo z banków ;)

    --
    W.

  • 19. Data: 2004-07-22 06:30:58
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

> [...]
    > Bankowcy przewidują, że inflacja w grudniu 2004 roku, liczona rok do roku,
    > wyniesie 3,5 proc. W czerwcu prognoza ta wynosiła 2,9 proc. - podał

    Tia jasne ......NBP też tak przewidywał ;D

  • 20. Data: 2004-07-22 08:59:37
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > no a co to ma do rzeczy? jesli ktos placi tyle to banki za taka cene
    > kredyty sprzedaja. wolny rynek.
    >
    > nikt Cie nie zmusza ani do lokat ani do kredytow :)

    :) O wlasnie do niedawna konkurencja byla za slaba. A teraz od niedawna
    mozna zaciagac kredyty i lokowac oszczednosci w bankach zagranicznych. Moze
    poza granicami Polski znajdzie sie lepsza oferte niz u bankow na terytorium
    RP.

    Malin