  • 11. Data: 2009-08-20 20:01:34
    Temat: Re: pozorna odwilz w kredytach hipotecznych?
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > No ale Nordea to chyba generalnie ma dość spore wymagania finansowe
    > odnośnie zarobków. Spróbuj w WBK, ING, BGŻ - tak kojarzę, że w ostatnim
    > czasie chyba najłagodniej określali zdolność kredytową :)

    BZ WBK nie daje w walutach, ING i BGZ tez chyba nie, a jednak kredyt we
    frankach powinien byc chyba sporo tanszy.

    Swoja droga czy ktos wie, dlaczego Alior ma tak zabojcze marze dla kredytow
    w walutach, duzo wyzsze niz dla zl?

  • 12. Data: 2009-08-20 20:16:59
    Od: Ra <a...@a...com>

    Paweł pisze:
    > witam,
    >
    > niedawno w gazetach sie rozpisywali o odwilzy w kredytach hipotecznych
    > i podawali nawet przyklad 3 osobowej rodziny z dochodami 3,5kpln,
    > ktora moze liczyc na ponad 300kpln kredytu. dzis przed weekendowym
    codziennie w drodze do pracy czytam metro i codziennie jest art o
    mieszkaniach i dziś znowu było o 4os rodzinie o dochodach 3.5k że
    dostanie 200tys kredytu i jest to o 70tys mniej niż przed rokiem tj 7
    kwadratów mniej
    nie mogę już czytać tych bredni i żalów że tak mało, pewnie mają jeść
    chleb ze smalcem przez 30 lat, nie chce mi się wierzyć że bank da kredyt
    takiej rodzinie
    BTW pare lat temu przy takich dochodach 1os miała trudności z dostaniem
    kredytu na 200tys

  • 13. Data: 2009-08-21 06:14:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Paweł wrote:

    [...]
    > czyli wnioskowanie o 320kpln kredytu w chf na 30 lat.
    >
    > pani szybko policzyla dochod do symulacji:
    >
    > 6400pln - 1200pln (aktualnej raty za mieszkanie) - 600pln (arbitralne
    > koszty utrzymania 3 os. rodziny w.g. nordea), czyli 4600pln.
    >
    > klik, klik, obliczenie zdolnosci na 130% wnioskowanej kwoty (bo waluta)
    > i przy tych 4600pln zdolnosc wyszla na 226kpln.
    > alternatywnie dla kredytu w pln zdolnosc wyszla 271kpln.

    Może kalkulatory zaczęły być bardziej zgodne z rzeczywistymi wymaganiami
    banku? 2 lata temu przy podobnych dochodach kalulatory pokazywały że ohoho.
    Nordea bodajże do 400tys, BPH, WBK - do 500tys, a PKO nawet wyliczało mi
    zdolność do 900tys zł.

    Tylko że jak przyszło do brania kredytu na 260tys, to się okazało że moja
    zdolność trzeszczy w szwach i trzeba zamykać KK i KO żeby przyznali.

    p. m.

  • 14. Data: 2009-08-21 06:36:33
    Od: "Mariusz " <m...@N...gazeta.pl>

    Paweł <r...@1...0.0.1> napisał(a):
    > no to ja sie chcialem spytac, skad te dziennikarzyny wziely ta odwilz
    > w kredytach i z 3500pln dochodu dostali ponad 300kpln kredytu?

    W Millenium przed dobrymi 3-ma miesiacami na kreche budowlanego na 350kpln bez
    wkladu w pieniadzach, pani mowila ze jest okolo 5kpln netto wymagane.
    Pochodz troche, a nie tylko na jeden sie zawziales i od razu sie poddales :)

  • 15. Data: 2009-08-21 16:32:11
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Paweł wrote:
> [...]
    >
    > no to ja sie chcialem spytac, skad te dziennikarzyny wziely ta odwilz
    > w kredytach i z 3500pln dochodu dostali ponad 300kpln kredytu?

    Wybrales jeden z najbardziej restrykcyjnych bankow pod wzgledem
    zdolnosci kredytowej. Idz do Polbanku albo DB i wyjdzie Ci z zapasem...

    Wieslaw

  • 16. Data: 2009-08-22 12:00:31
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    Tomek z Wawy wrote:

    > [OT] A gdzie można tak tanio nabyć mieszkania w Polsce?

    W Łodzi np. to normalna cena.

  • 17. Data: 2009-08-23 10:59:45
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > i przy tych 4600pln zdolnosc wyszla na 226kpln.
    > alternatywnie dla kredytu w pln zdolnosc wyszla 271kpln.
    w Polbanku wychodzi zdolność na 346 000 w Euro i CHF oraz 451 000 w PLN.
    A więc kwestia wyboru banku...

  • 18. Data: 2009-08-24 06:08:58
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 20 Sie, 22:01, "eg" <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    > frankach powinien byc chyba sporo tanszy.
    >
    > Swoja droga czy ktos wie, dlaczego Alior ma tak zabojcze marze dla kredytow

    Alior umieścił w ofercie kredyty w walutach żeby się nikt nie czepiał
    że ich nie ma. Ustawili wysokość marży tak wysoko żeby nikt z tego
    kredytu nie chciał skorzystać :)

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 19. Data: 2009-08-24 08:27:09
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    Wwieslaw wrote:

    > Wybrales jeden z najbardziej restrykcyjnych bankow pod wzgledem
    > zdolnosci kredytowej. Idz do Polbanku albo DB i wyjdzie Ci z zapasem...

    widze, ze polbank na wstepie ma juz o 1% wyzsza marze dla chf
    od nordea i db, wiec zrobie jeszcze wywiad srodowiskowy w db.
    zobaczymy, co mnie wysla na drzewo :)

  • 20. Data: 2009-08-24 08:41:22
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    Ra wrote:

    > BTW pare lat temu przy takich dochodach 1os miała trudności z dostaniem
    > kredytu na 200tys

    tak, ale w 2005 za 189kpln kupilem 54m2 w przyzwoitym miejscu krakowa.
    teraz ceny sa przeszlo 2x wieksze, a w szczycie boomu przebijaly 3x.
    ilu z pracujacych obywateli w ciagu 4 lat dostalo 200% podwyzki?