  • 1. Data: 2003-10-04 18:44:15
    Temat: pozostawienie VC mBanku w kasie supermarketu - ciekawa procedura :)
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    żona zostawiła VC mBanku w supermarkecie w kasie (kasjerka zapomniała
    oddać, a żona zapomniała poprosić o zwrot karty i otrzymała tylko paragony)

    po 10 minutach zorientowała się, że nie ma karty, wróciła do kasy, ale karta
    była już przecięta i wypisany był protokół zniszczenia karty znalezionej -
    szybko działają :) - taki protokół wraz z kartą supermarket wysyła do
    centrum kart PEKAO

    na tym protokole jest adnotacja "prosimy o przelanie premii z tytułu
    zatrzymania karty na konto Geant Polska .... itd." - ciekawe ile supermarket
    dostaje za przesłanie takiej karty do Pekao.

    po telefonie do mBanku karta została zastrzeżona, i żona otrzyma nową

    a czy może ktoś orientuje się ile to będzie kosztowało ? w tabeli opłat i
    prowizji nie ma pozycji "wydanie karty w miejsce utraconej/zastrzeżonej" -
    czy pobiorą prowizję 58 zł za wydanie nowej ?

    chyba jedyny plus tej sytuacji jest taki, że karta jest wydana po 1
    października - ale nie wiem czy to dla VC ma jakieś znaczenie (czy raczej
    12.X nie jest dla tej karty tą magiczną datą)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-10-05 05:26:18
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > żona zostawiła VC mBanku w supermarkecie w kasie (kasjerka zapomniała
    > oddać, a żona zapomniała poprosić o zwrot karty i otrzymała tylko
    paragony)

    ehh... te kobiety :))

> [...]
    > była już przecięta i wypisany był protokół zniszczenia karty znalezionej -
    > szybko działają :) - taki protokół wraz z kartą supermarket wysyła do

    czyli zgodnie z procedurą

    > na tym protokole jest adnotacja "prosimy o przelanie premii z tytułu
    > zatrzymania karty na konto Geant Polska .... itd." - ciekawe ile
    supermarket
    > dostaje za przesłanie takiej karty do Pekao.

    najwięcej płacą za AmEx (300-500zł), za wypukłe Visy i MC/EC jest to ok.
    200zł, za VE 50-150zł; wszystko zależy od porozumień Banku który kartę wydał
    z organizacją ją wydającą, kwoty są ustalane w Euro i wysokość zależy
    oczywiście również od kursu waluty, poza tym dziwna sprawa - może tak jest w
    hipermarketach że za znalezienie/zatrzymanie karty prowizję dostaje sklep -
    ale u mnie tą premię dostaje kasjer, który kartę zatrzyma

> [...]
    > prowizji nie ma pozycji "wydanie karty w miejsce utraconej/zastrzeżonej" -
    > czy pobiorą prowizję 58 zł za wydanie nowej ?

    zgodnie z tabelką będzie to 15zł - opłata za wydanie duplikatu karty

    > chyba jedyny plus tej sytuacji jest taki, że karta jest wydana po 1
    > października - ale nie wiem czy to dla VC ma jakieś znaczenie (czy raczej
    > 12.X nie jest dla tej karty tą magiczną datą)

    w mBanku KKredytowe objęte są nową ustawą niezależnie od czasu wydania
    (czyli na tych samych zasadach stare i nowe)

    > pozdrawiam
    > plusz
    pozdr
    david

  • 3. Data: 2003-10-05 07:29:32
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > że za znalezienie/zatrzymanie karty prowizję dostaje sklep -
    > ale u mnie tą premię dostaje kasjer, który kartę zatrzyma

    szczerze to nie wiedzialem o tym, ale od dzisiaj za potencjalnego zlodzieja
    karty uwazac bede rowniez kasjerow, jako dzialajacych w interesie wlasnym
    lub na polecenie 'sklepu'.
    2 stowy za maly prosty chwyt ??- podanie paragonow, slowa dziekujemy jeszcze
    jakiejs makulatury reklamowej dla zamydlenia i juz portfel rosnie ?
    szukam pracy jako kasjer na cwierc etatu :--)

  • 4. Data: 2003-10-05 07:30:08
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@k...bez.syfu.chip.pl>

    utraconej/zastrzeżonej" -

    > zgodnie z tabelką będzie to 15zł - opłata za wydanie duplikatu karty

    przykro mi, ale nie mozna zrobic duplikatu zastrzezonej karty.
    standardowo karte wydaje sie bezplatnie w miejsce zastrzezonej. juz szukam,
    czy mbank za cos takiego kosi kase...
    nie widze, ale ...
    pzdr
    kg

  • 5. Data: 2003-10-05 15:04:23
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    >
    > przykro mi, ale nie mozna zrobic duplikatu zastrzezonej karty.
    > standardowo karte wydaje sie bezplatnie w miejsce zastrzezonej. juz

    fakt - sorki - mój błąd, opłata to 58zł jak za nową kartę

    pozdr
    david

  • 6. Data: 2003-10-05 15:16:59
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    > jakiejs makulatury reklamowej dla zamydlenia i juz portfel rosnie ?
    > szukam pracy jako kasjer na cwierc etatu :--)

    Wiesz problem polega na tym, że nie za wszystkie zatrzymane karty dostaje
    się premię, o tym decyduje bank który wydał kartę w porozumieniu z bankiem
    obsługującym POSy sklepu. U mnie jest tak, że wysyłam kartę do BZ WBK, ale
    kasę dostaję od banku, który zatrzymaną kartę wydał, poza tym NIE wolno
    kasjerowi zatrzymać karty "o tak sobie", musi on to zrobić w porozumieniu z
    bankiem obsługującym jego placówkę czyli dzwoni się do obsługi merchantów i
    tam osoba odpowiedzialna za autoryzację decyduje o losach plastiku. Osoba ta
    występuje w imieniu banku wydawcy, bo przecież w regulaminie każdej karty
    pisze: "Karta jest własnością banku i powinna być zwrócona na jego prośbę".

    pozdr
    david

  • 7. Data: 2003-10-05 16:08:19
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "david" <d...@p...fm> wrote in message
> [...]
    sklep -
    > ale u mnie tą premię dostaje kasjer, który kartę zatrzyma

    hmm. nie wiem kto dostaje kasę
    na protokole jest numer konta sklepu

    a swoją drogą to w sumie kasjerka zapomniała oddać kartę i nawet podpisu nie
    sprawdziła
    gdyby nie to, że nie chciałem kobiecie popsuć życia to upierałbym się, aby
    za nową kartę zapłacił sklep
    w sumie możnaby polemizować czy to wina nieuważnej kasjerki czy jej
    przeóżonych, którzy jak widać nie dość dobrze i skutecznie przeprowadzili
    szkolenia i ustalili właściwe procedury

    > zgodnie z tabelką będzie to 15zł - opłata za wydanie duplikatu karty

    tyle, że to nie duplikat, ale karta z nowym numerem i datą ważności ...
    ale może traktują ją jako duplikat - za kilka dni pewnie się okaże

    > w mBanku KKredytowe objęte są nową ustawą niezależnie od czasu wydania
    > (czyli na tych samych zasadach stare i nowe)

    no tak
    czyli nie ma plusów :)