  • 1. Data: 2007-07-24 09:21:06
    Temat: pożyczka hipoteczna a szcegóły polisy ubezpieczeniowej mieszkania ?
    Od: "darek.wj" <D...@g...com>

    Witam,

    Jakiego rodzaju ubezpieczenie mienia wymagane jest przez bank w
    trakcie rozpatrywania wniosku o pożyczkę hipoteczną. Czy Bank sprawdza
    szczegóły takiej polisy (mam na myśli przede wszystkim sumę
    ubezpieczenia) ?

    pozdr.
    DW

  • 2. Data: 2007-07-24 10:14:40
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "darek.wj" <D...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Nia ma powodu, aby było wymagane jakiekolwiek ubezpieczenie w trakcie
    rozpatrywania wniosku. Może być wymagane, jako warunek wypłaty kredytu
    (wtedy zapewne będzie to ubezpieczenie murów od ognia na kwote nie niższą
    niż wartość zabezpieczenia pożyczki).

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-25 11:58:45
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > rozpatrywania wniosku. Może być wymagane, jako warunek wypłaty kredytu
    > (wtedy zapewne będzie to ubezpieczenie murów od ognia na kwote nie niższą

    bank moze tez wymagac ubezpieczenia od wartosci mieszkania, a nie od kwoty
    pozyczki...
    oczywiscie w trakcie wnioskowania o pozyczke polisa nie jest potrzebna, a
    po podpisaniu umowy klient ma ok. 14 dni na ubezpieczenie miszkania i
    zrobienie cesji na bank

    p.s.
    wlasnie ubezpieczylem mury od ognia itp. zgodnie z zyczeniem banku,
    poszukalem troche w internecie, pochodzilem po TU i rozbieznosc jest
    OGROMNA, przy takiej samej sumie ubezpieczenia i jego zakresie otrzymalem
    oferty od 112zl do ponad 500zl,
    skorzystalem oczywiscie z najtanszej oferty ;-)

    zainteresowanych informuje, ze najtaniej bylo w TU UNIQA

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-07-25 14:41:34
    Od: "darek.wj" <d...@s...pl>

    > bank moze tez wymagac ubezpieczenia od wartosci mieszkania, a nie od kwoty
    > pozyczki...

    do tego wariantu właśnie zmierzało moje pytanie...
    - rozumiem, że chodzi o tzw. wartość odtworzeniową ... ?

    > zainteresowanych informuje, ze najtaniej bylo w TU UNIQA

    dzięki.

    Darek

  • 5. Data: 2007-07-25 15:54:06
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "darek.wj" <d...@s...pl> napisał w wiadomości

    > do tego wariantu właśnie zmierzało moje pytanie...
    > - rozumiem, że chodzi o tzw. wartość odtworzeniową ... ?

    A jaka to jest "odtworzeniowa"?

    Chodzi raczej, tak jak napisałem wcześniej, o wartość zabezpieczenia
    pożyczki, którą to wartość oszacuje, lub weźmie sobie z jakiejś swojej
    tabelki, z pewnością bank.

    marekz

  • 6. Data: 2007-07-25 17:29:24
    Od: "darek.wj" <d...@s...pl>

    > A jaka to jest "odtworzeniowa"?

    Wartość odtworzeniowa w razie szkody całkowitej pozwala na odtworzenie lub
    odkupienie mieszkania o tym samym standardzie i powierzchni.

  • 7. Data: 2007-07-25 19:27:52
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Wartość odtworzeniowa w razie szkody całkowitej pozwala na odtworzenie lub
    > odkupienie mieszkania o tym samym standardzie i powierzchni.

    Czyli myślę, że to będzie niższa suma. Banki przy pożyczkach hipotecznych
    mają raczej tendencj do zaniżania wartości zabezpieczenia.

    marekz

  • 8. Data: 2007-07-25 20:45:42
    Od: "darek.wj" <d...@s...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli myślę, że to będzie niższa suma. Banki przy pożyczkach hipotecznych
    > mają raczej tendencj do zaniżania wartości zabezpieczenia.

    A orientujesz się czy zdaża się aby Bank zarządał np "doubezpieczenia"
    mieszkania w przypadku gdy ubezpieczenie opiewa na kwotę niższą niż wartość
    zabezpieczenia.?

  • 9. Data: 2007-07-25 21:08:44
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > A orientujesz się czy zdaża się aby Bank zarządał np "doubezpieczenia"
    > mieszkania w przypadku gdy ubezpieczenie opiewa na kwotę niższą niż
    > wartość zabezpieczenia.?

    Na 99% bank będzie chciał doubezpieczenia. Ale to dotyczy "murów od ognia"
    itp. Nie tego co masz w środku i nie od ryzyk typu rabunek. Więc to żaden
    problem, bo to wydatek niewielki, rzędu 0,1% wartości nieruchomości rocznie
    (no chyba że jako zabezpieczenie przedstawisz biurowiec jakiś...).

    marekz