  • 1. Data: 2004-09-13 11:00:13
    Temat: [pr] Banki coraz głębiej sięgają do kieszeni klientów
    Od: "XxXxX" <e...@n...dziala>

    34.html

    PAP za "Gazetą Prawną" 13-09-2004, ostatnia aktualizacja 13-09-2004 12:50

    PRZEGLĄD PRASY:. Wzrost opłat i prowizji, przy coraz wyższych kosztach
    obsługi kredytowej i symbolicznych wręcz zyskach z depozytów
    oszczędnościowych, przynoszą krocie instytucjom finansowym - pisze "Gazeta
    Prawna".

    Dla wielu banków okres tuż przed akcesją Polski do struktur unijnych okazał
    się doskonałym momentem do ekspansji w najbardziej atrakcyjnych segmentach
    rynku. Wykorzystując wzmożony popyt konsumpcyjny i obawy klientów o wzrost
    cen po wejściu do Unii, spora grupa podmiotów zrobiła doskonały interes na
    obsłudze kredytów hipotecznych czy też finansowaniu leasingu - podkreśla
    "Gazeta Prawna".

    Spośród największych, notowanych na warszawskiej giełdzie instytucji, w
    pierwszej połowie tego roku ponad 20 proc. wzrost w wyniku z tytułu opłat i
    prowizji osiągnęły m.in. Bank Pekao, BPH, BRE, a także Handlowy. Spółki
    dosyć skutecznie zdołały sobie zrekompensować spadek marży odsetkowej, w
    coraz większym stopniu obciążając klientów różnego rodzaju opłatami -
    ujawnia "Gazeta Prawna".

    Dla korzystających z usług bankowych - jak zaznacza "Gazeta Prawna" - nastał
    więc trudny okres, z jednej strony charakteryzujący się drastycznym spadkiem
    oprocentowania lokat przy nadal wysokim koszcie kredytów, z drugiej strony
    zaś obfitujący w coraz bardziej wymyślne opłaty i prowizje.

    Według "Gazety Prawnej", w niektórych przypadkach banki zdecydowały się np.
    na wprowadzenie nowych usług w ramach prowadzonych kont, automatycznie
    narzucając klientom dodatkowe obciążenia finansowe.

    --
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-09-13 11:27:13
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "XxXxX" <e...@n...dziala> napisał w wiadomości

    34.html

    [...]

> [...]
    > na wprowadzenie nowych usług w ramach prowadzonych kont, automatycznie
    > narzucając klientom dodatkowe obciążenia finansowe.

    Jest też w tym pewna zasługa klientów zadowolonych i rozumiejących trudną
    sytuację "biedniejących" banków, którzy swoim zrozumieniem "dzielą" się
    również i na tej grupie ;)

    pzdr

  • 3. Data: 2004-09-13 19:26:01
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    > np.
    >
    > Jest też w tym pewna zasługa klientów zadowolonych i rozumiejących trudną
    > sytuację "biedniejących" banków, którzy swoim zrozumieniem "dzielą" się
    > również i na tej grupie ;)
    Masz racje!

    Maciek

  • 4. Data: 2004-09-14 16:48:38
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciek <f...@i...pl> wrote:
    > Masz racje!

    O przepraszam.
    Jesli o mnie chodzi - to zawsze najpierw pisze, ze jak sie nie podoba - to
    trzeba zmienic bank, ale nie oczekiwac, ze jakis bank nie bedzie zarabiac,
    jak moze.
    Jakby banki wiedzialy, ze klienci uciekna - to by nie odnosily oplat - i
    tyle.

    http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-09-14 18:56:47
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:ci77f9$28r$1@news.onet.pl...

    > O przepraszam.
    > Jesli o mnie chodzi - to zawsze najpierw pisze, ze jak sie nie podoba - to
    > trzeba zmienic bank, ale nie oczekiwac, ze jakis bank nie bedzie zarabiac,

    Niedługo na pakietach startowych będą naklejki "przyszła koza do woza?!" :-)
    Akurat Ciebie to można zrozumieć, że coraz bardziej skomplikowane zasady
    rozliczeń z klientem nie stanową przeszkody, a wręcz przeciwnie ;), ale
    zwykłym szaraczkom to takie przenoszenie się z banku do banku,
    utrzymywanie kont w kilku bankach, śledzenie tabel opłat i prowizji może się
    w końcu znudzić, bo zabiera to coraz więcej czasu, a skutek długofalowy tych
    działań i tak jest mizerny ;( IMHO nie tędy dla nas klientów droga.

    pzdr
    Marek