  • 1. Data: 2004-12-06 22:43:08
    Temat: [pr] W ING BSK jak zwykle fajnie :)
    Od: "Michał " <m...@W...gazeta.pl>

    Sprawdź swoje konto w Banku Śląskim!
    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2432588.htm
    Marcin Pietraszewski 06-12-2004, ostatnia aktualizacja 06-12-2004 23:18

    Kilka dni temu podczas awarii systemu komputerowego Banku Śląskiego z konta
    jednej z gliwickich firm zniknęły 32 tys. zł . Odnalazły się na koncie
    bezrobotnego stolarza. - Włamał się tam przez internet albo system zwariował
    i sam dokonał przelewu - spekulują policjanci, którzy badają, czy było więcej
    takich przypadków.

    Jeszcze nie wiedzą, czy to był przypadek jednostkowy, czy też pieniądze
    zginęły również z innych kont. Czekają na sygnały w tej sprawie. - Liczymy
    też na współpracę z bankiem - mówi jeden z oficerów śląskiej policji.

    Pierwsze kłopoty klientów Banku Śląskiego zaczęły się 30 listopada. Nie można
    było m.in. wypłacić pieniędzy w bankomacie czy zalogować się w internecie.
    System ruszył dopiero 1 grudnia ok. godz. 14. Problemy mieli także sami
    policjanci, którzy sprawdzali w internecie stan swoich kont. Im również
    wydawało się, że ktoś wypłacił ich pieniądze.

    - Najpierw system pokazał, że nasze wypłaty spłynęły, potem kasa nagle
    zniknęła i po kilku godzinach pojawiła się ponownie - mówi jeden z
    policjantów.

    Mniej szczęścia miał właściciel gliwickiej firmy transportowej Petropolis. Z
    jego konta naprawdę wyparowały 32 tys. zł.

    - Byliśmy w szoku. Do tej pory myśleliśmy, że nasze pieniądze w banku są
    bezpieczne - mówi Ryszard Zaręba, szef gliwickiej firmy.

    Okazało się, że gotówkę poprzez internet przelano na rachunek 23-letniego
    bezrobotnego stolarza z Małopolski. Szef Petropolisu zawiadomił policję w
    Gliwicach. Wysłał też swojego pracownika, by porozmawiał ze szczęśliwcem,
    którego nazwisko i adres widniały na przelewie, który zdobył w banku. Od jego
    matki dostał jedynie numer jego telefonu.

    - Złapaliśmy go na komórce. Tłumaczył, że spodziewał się przelewu za
    sprzedany samochód - dodaje Zaręba.

    W ciągu dwóch dni stolarz wydał 27 z 32 tys. zł. Policja zatrzymała go w
    banku, kiedy próbował wypłacić resztę. - Jego tłumaczenie ze sprzedażą
    samochodu jest dość mętne. Na wniosek prokuratury został aresztowany na trzy
    miesiące - mówi komisarz Magdalena Zielińska, rzeczniczka prasowa gliwickiej
    policji.

    Funkcjonariusze podejrzewają, że stolarz mógł wykorzystać awarię systemu
    komputerowego banku i przez internet włamać się na konto firmy Petropolis.
    Nie wykluczają jednak, że system mógł zwariować i sam przelał pieniądze.

    - Co nie usprawiedliwia tego, że wydał je prawie w całości - mówi jeden z
    policjantów.

    Huber Kifner z biura prasowego ING Bank Śląski zapewnił nas wczoraj, że
    przelew pieniędzy z konta firmy Petropolis nie miał żadnego związku z
    problemami z systemem komputerowym. - Awaria mogła powodować wyłącznie brak
    informacji uzyskiwanych przez internet. Nic więcej - przekonuje Kifner.
    Sugeruje, że do nielegalnego przelewu doszło, bo ktoś w firmie Petropolis nie
    przestrzegał zasad bezpieczeństwa przy dokonywaniu transakcji drogą
    elektroniczną.

    Zaremba jest oburzony stanowiskiem banku. Do dzisiaj nie odzyskał pieniędzy,
    które zniknęły z konta jego firmy. Były przeznaczone na kupno zamówionego już
    ciągnika.

    PS. Nazwisko właściciela firmy zostało zmienione

  • 2. Data: 2004-12-06 22:47:04
    Temat: Re: [pr] W ING BSK jak zwykle fajnie :)
    Od: "Michał " <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > - Najpierw system pokazał, że nasze wypłaty spłynęły, potem kasa nagle
    > zniknęła i po kilku godzinach pojawiła się ponownie - mówi jeden z

    ROTFL. Fajny bank.

    > Nie wykluczają jednak, że system mógł zwariować i sam przelał pieniądze.
    > - Co nie usprawiedliwia tego, że wydał je prawie w całości - mówi jeden z
    > policjantów.

    ROTFL. Nie wolno wydawać pieniędzy w całości. Wydawanie pieniędzy w całości
    jest zdaniem policji nieusprawiedliwione :)

  • 3. Data: 2004-12-07 07:52:58
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 22:47:04 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Michał <m...@N...gazeta.pl>
    napisała:
    [....]
    Was jest 2 jednym adresem ?
    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 4. Data: 2004-12-07 08:32:27
    Od: "free" <n...@A...pl>

    Wydawanie pieniędzy, których nie jesteś właścicielem, jest zabronione. Jeśli
    wskutek awarii systemu bankowego Twój rachunek wykazuje saldo, którego nie
    powinno na nim być, to nie masz prawa z tego faktu korzystać.
    Na miejscu ING oddałbym tej firmie kasę i ścigał bezrobotnego. Sugerowanie,
    że wina leży po stronie klienta, pogarsza tylko nie najlepszy PR tego
    znakomitego skądinąd banku.

  • 5. Data: 2004-12-07 08:42:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jonca <k...@g...pl> wrote:
    > Was jest 2 jednym adresem ?
    > KJ

    Najpierw cytuje, potem komentuje ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2004-12-07 08:50:49
    Od: "Zeus" <z...@f...de>

    Użytkownik "Michał " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednej z gliwickich firm zniknęły 32 tys. zł . Odnalazły się na koncie
    > bezrobotnego stolarza. - Włamał się tam przez internet albo system

    Zapaliły sie nastepujace lampki w kolejnosci: najpierw czerwona, potem
    zielona i niebieska, a jak system zaczął mówic ludzkim głosem, pojawiły się
    nożki i system uciekł z banku, bo nie darzył przyjaznią ludzi tam
    pracujących.
    Aha, mimo tego, ze zwariował to jego IQ jest wysokie.
    Ehh, system znowu podłożył świnię.

    :-)))

  • 7. Data: 2004-12-07 10:09:45
    Od: "Paweł" <t...@o...pl>

    > Na miejscu ING oddałbym tej firmie kasę i ścigał bezrobotnego.
    Sugerowanie,
    > że wina leży po stronie klienta, pogarsza tylko nie najlepszy PR tego
    > znakomitego skądinąd banku.

    chciałbym doczekać czasów , w których jakikolwiek bank w podobnej sytuacji
    zachował by sie przyzwoicie :-)

    póki co to znakomity ING nawet w sytuacji gdy ordynarnie kierowniczka
    jednego z ich oddziałów wyłudzała pieniądze klientów - więc nawet w tej
    sytuacji nie było mowy o automatycznym oddaniu pieniędzy klientom - tylko
    bank chciał koniecznie czekać na wynik śledztwa itd itd