  • 1. Data: 2006-08-10 14:22:52
    Temat: praktyka pocztowych przelewów
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    Hello;
    Sprawa - wpłata pieniędzy na konto w citibank za pośrednictwem pocztowego
    okienka, osoba wpłacająca dzwoni z zapytaniem o adres bo pani z "okienka"
    nie wystarczył NRB z imieniem i nazwiskiem wpisanymi na kwicie (z czym z
    kolei ja się nie spotkałam czy to w okienku czy przy pobraniach na konto),
    przez nieuwagę podałam mój adres pocztowy w mieście w którym studiuję, a nie
    adres na jaki mam konto w citi;
    Pytanie - czy spodziewać się jakichś problemów na linii poczta-citi czy tez
    ten wymóg adresu to wymysł poczty (oczywiście adresu odbiorcy , nie
    nadawcy)?

    p.
    anka

  • 2. Data: 2006-08-10 14:58:52
    Temat: Re: praktyka pocztowych przelewów
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    ag napisał(a):
> [...]
    > Pytanie - czy spodziewać się jakichś problemów na linii poczta-citi czy tez
    > ten wymóg adresu to wymysł poczty (oczywiście adresu odbiorcy , nie

    Oczekiwanie pełnych danych wynika z zapobiegania praniu pieniędzy - tj.
    zapobieganiu sytuacji, gdy anonimowa osoba wpłaca pieniądze na konto,
    którego włascicel jest mniej - lub bardziej anonimowy dla urzędnika
    pocztowego.

    Z technicznego punktu widzenia wystarczyłby tutuł wpłaty, gotówka i
    numer konta - a nawet tylko numer konta i gotówka - tytułem "wpłaty
    gotówki".

    Pzdr: Witek

  • 3. Data: 2006-08-10 15:00:19
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    w adresie mozesz podac cokolwiek, bank na to nie zwraca uwagi, kasa na konto
    na pewno dojdzie (no chya, ze zrobilas blad w numerze rachunku)

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    robilem kiedys wplate na konto, a odbiorca byl Kaczor Donald...i doszlo ;-)

  • 4. Data: 2006-08-10 16:46:01
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    "Catbert" <c...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Z technicznego punktu widzenia wystarczyłby tutuł wpłaty, gotówka i numer
    > konta - a nawet tylko numer konta i gotówka - tytułem "wpłaty gotówki".
    Nie no, toto jest jasne w bankach przy określonej kwocie wynikającej z
    odpowiednich rozporządzeń - które są wypunktowane przy każdym okienku
    wpłat/wypłat w bankach; ale w bankach ten motyw dotyczy _wpłacającego_
    powyżej bodajże 10k euro a nie na zwykłej poczcie odbiorcy wielokrotnie
    mniejszej kwoty...

    p.
    anna

  • 5. Data: 2006-08-10 16:54:04
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    "Robert" <r...@a...pl> wrote in message
    >w adresie mozesz podac cokolwiek, bank na to nie zwraca uwagi, kasa na
    >konto na pewno dojdzie (no chya, ze zrobilas blad w numerze rachunku)
    Heh - no własnie to do mnie dzwoniła osoba wpłacająca że opócz _prawidłowego
    nrb (mają jakieś narządko sprawdzające sumy kontrolne nrb)_ i imienia i
    nazwiska właściciela rachunku (jak przy przelewach netowych), każą jej
    dopisać adres - rzecz się działą dziś w wawie a w krakowie czy wrocławiu się
    z czymś takim nie spotkałam przy wpłatach _pocztowych_ na konto ( że szło to
    3-4 dni to inna sprawa..)
    > p.s.
    > robilem kiedys wplate na konto, a odbiorca byl Kaczor Donald...i doszlo
    > ;-)
    no i o to mnie chodzi czy adres jest wazny dla _citi_ czy łykną prawidłowy
    NRB z imieniem i nazwiskiem czy staną dęba na adresie po tej ostatniej
    szopce z aktywacjami z kont e., póki co citi się nie oddzywa w tej sprawie
    p.
    anna

  • 6. Data: 2006-08-10 16:57:31
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    "ag" <b...@g...pl> wrote in message

    > "Catbert" <c...@w...pl> wrote in message

    no tak zupełnie btw i no offence, ale na poczcie teraz to sa zwykli
    pracownicy a nie urzędnicy ;)
    od dość długiego czasu...
    p.
    anna

  • 7. Data: 2006-08-10 17:42:44
    Od: m...@g...com

    ag wrote:

    > "ag" <b...@g...pl> wrote in message

    > no tak zupełnie btw i no offence, ale na poczcie teraz to sa zwykli
    > pracownicy a nie urzędnicy ;)
    > od dość długiego czasu...

    Tyle że to są ciągle urzędy pocztowe, a poza tym IMHO urzędnikiem można być
    także w całkiem prywatnej firmie.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-08-10 20:15:59
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Aug 2006 17:00:19 +0200, Robert napisał(a):

    > p.s.
    > robilem kiedys wplate na konto, a odbiorca byl Kaczor Donald...i doszlo ;-)

    Ja kiedyś przelałem pieniądze dla Britnej Spirs :)

  • 9. Data: 2006-08-10 21:08:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@g...com writes:

    > Tyle że to są ciągle urzędy pocztowe, a poza tym IMHO urzędnikiem można być
    > także w całkiem prywatnej firmie.

    Jasne, np. urzednikiem aparatu skarbowego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-08-11 00:32:49
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik Stefan napisał:

    > Ja kiedyś przelałem pieniądze dla Britnej Spirs :)

    Co wy kupujecie od tych celebrities? :P