  • 1. Data: 2005-11-16 12:07:46
    Temat: [prasa] RPO: Banki łamią konstytucję
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Odmawiając emerytom kredytów, banki łamią
    konstytucyjne zasady równości i niedyskryminacji -
    uważa rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej
    Zoll. Powołując się m.in. na artykuł w "Gazecie",
    wystąpił w tej sprawie do prezesa Związku Banków
    Polskich"

    całość:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30160
    43.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Badania w dziedzinie medycyny dokonały tak
    olbrzymiego postępu,
    że dziś - praktycznie biorąc - nikt już nie jest
    zdrowy.
    Bertrand Russell

  • 2. Data: 2005-11-16 14:01:40
    Temat: Re: [prasa] RPO: Banki łamią konstytucję
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    równość i niedyskryminacja w działalności biznesowej ???

    pierwsze słyszę

    nie ma ani jednego ani drugiego - są tylko ładne hasła i slogany żeby
    klientom było miło

    inna sprawa że banki niekiedy w tych sloganach zapędzają się zbyt mocno,
    robią się takie miłe i sympatyczne że niektórzy naprawdę mogą zapomnieć że
    bank to też przedsiębiorstwo nastawione na zysk i starające się
    minimalizować swoje ryzyko

  • 3. Data: 2005-11-16 15:45:03
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/16/2005 1:07 PM, Olin wrote:

> [...]
    > i niedyskryminacji - uważa rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej
    > Zoll. Powołując się m.in. na artykuł w "Gazecie", wystąpił w tej sprawie

    Kryterium wieku jako jedyny warunek blokujący wydanie karty jako takie
    jest bezsensowne - jeżeli osoba starsza spełnia odpowiednie warunki, to
    nie ma żadnego racjonalnego powodu, by karty nie wydać.

    Emeryt może mieć lokatę, może mieć majątek, który w razie śmierci
    spadkobiercy będą chcieli przyjąć wraz z dobrodziejstwem inwentarza -
    można zrobić sto innych rzeczy, np. wydać kartę z względnie niskim
    limitem - i podwyższyć później, obserwując.

    Założenie, że emeryt chce narżnąc bank, zadłużając się i umierjąc jest,
    poza incydentalnymi przypadkami absurdalne - wymagałoby znajomości
    przybliżonej daty śmierci. Nie można wykluczyć takiego planowania u
    wyjątkowych desperatów - wato jednak pamietać, że emerytura, nawet niska
    jest pewna, jak amen w pacierzu, dopóki klient żyje.

    Młody kredytobiorca też może umrzeć, może stać się nieuchwytny i sto
    innych rzeczy.
    Sądzę, że perspektywy rozwoju rynku bankowego są na tyle duże, że bankom
    się po prostu nie chce zajmowac emerytami.

    Pzdr: Witek

  • 4. Data: 2005-11-16 19:59:52
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    Jeżeli odejdzie mając debet to to jest powód do obaw banku. Równie dobrze
    można dostać kartę debetową, nieprawda li ?

  • 5. Data: 2005-11-16 21:59:55
    Od: "berber" <2berber(cv)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli odejdzie mając debet to to jest powód do obaw banku. Równie dobrze
    > można dostać kartę debetową, nieprawda li ?

    Zdaje się jest taka forma chyba też znana bankom jak ubezpieczenie.
    No ale złej baletnicy (bankom) i stringi przeszkadzają.
    Brb

  • 6. Data: 2005-11-16 22:25:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "berber" <2berber(cv)@gazeta.pl> wrote in message

    > Zdaje się jest taka forma chyba też znana bankom jak ubezpieczenie.
    > No ale złej baletnicy (bankom) i stringi przeszkadzają.

    Taaa... to teraz poprosimy RPO o opinie, ze odmowa ubezpieczenia 65 letniego
    czlowieka, na okolicznosc 'zejscia', jest naruszeniem praw konstytucyjnych
    ;).

    MK

  • 7. Data: 2005-11-16 23:00:49
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    > Zdaje się jest taka forma chyba też znana bankom jak ubezpieczenie.

    O tym nie słyszałem. Wiem tylko że jest ubezpieczenie kart kredytowych na
    wypadek kradzieży. Wtedy bank łatwo uznaje reklamację (chodzi o utratę
    pieniędzy działaniem złodzieja) i ubezpieczenie działa np do 24 godzin po
    utracie karty.

  • 8. Data: 2005-11-17 07:55:42
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/16/2005 8:59 PM, Andrzej wrote:
    > Jeżeli odejdzie mając debet to to jest powód do obaw banku. Równie
    > dobrze można dostać kartę debetową, nieprawda li ?

    Ależ Andrzeju! Ja napisałem, że kryterium wieku samo dla siebie,
    wyizolowane z pozostałych warunków - jest nonsensowne - znam emerytów,
    którzy mają lokaty po kilkaset tysięcy złotych - niewydanie karty z
    limitem, powiedzmy 5 tys. zł w takiej sytuacji to nie ostrożność, a głupota.

    Pzdr: Witek

  • 9. Data: 2005-11-19 21:30:25
    Temat: Re: [prasa] RPO: Banki łamią konstytucj
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

> [...]
    > można zrobić sto innych rzeczy, np. wydać kartę z względnie niskim
    > limitem - i podwyższyć później, obserwując.

    słusznie, a dodam jeszcze: niedługo tym majątkiem będzie konto w OFE.
    Całkiem policzalny majątek.

  • 10. Data: 2005-11-27 12:24:48
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005 16:45:03 +0100, Catbert <c...@w...pl> wrote:

    >Kryterium wieku jako jedyny warunek blokujący wydanie karty jako takie
    >jest bezsensowne - jeżeli osoba starsza spełnia odpowiednie warunki, to
    >nie ma żadnego racjonalnego powodu, by karty nie wydać.

    kryterium wieku niestety jest sensowne. Jakoś prawdopodobieństwo
    śmierci 65-latka nie chce być mniejsze niż np. 40-latka. Więc co,
    badania jak do ubezpieczenia na zycie, żeby wyłapać tych najzdrowszych
    i dać im kredyt?

    --
    Jarek Andrzejewski