eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipriorytet
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2003-07-16 06:10:20
    Temat: Odp: Odp: priorytet
    Od: "roythekid" <r...@w...pl>


    Użytkownik Jarosław Łysio <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bf1uth$ij7$...@i...gazeta.pl...
    > Dentarg <d...@i...com> napisał(a):
    >
    > > Priorytetem wysyła się tylko polecone i paczki (od niedawna), nie
    > > rejestrowanych przesyłek nie ma sensu IMHO.
    >
    > Dziwna opinia ;-)
    >
    > Pozdr.,
    > JŁ
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Właśnie .. bardzo dziwna opinia. Po co mi priorytet do poleconego skoro
    polecony z założenia jest priorytetowy ;))) Chyba gro priorytetów to listy
    nierejestrowane - nie dalej jak w zeszłym tygodniu puszczałem zwykły
    priorytet nie rejestrowany i Pani w okienku nawet nie mrugnęła okiem, że nie
    wysyła się priorytetów nierejestrowanych, a sam przecież nabijała stempelek
    "priority" na ten list.
    roythekid




  • 12. Data: 2003-07-16 07:47:36
    Temat: Re: priorytet
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2003 08:10:20 +0200, "roythekid"
    <r...@w...pl> napisał(a):


    >Właśnie .. bardzo dziwna opinia. Po co mi priorytet do poleconego skoro
    >polecony z założenia jest priorytetowy ;)))
    polecony to z w skrócie "polecony szczególnej uwadze",
    rejestrowany, dokumenty nadania/odbioru są przechowywane
    bodajże rok.
    Poziom jeszcze wyższy to "za zwrotnym potwiedzeniem odbioru"

    >Chyba gro priorytetów to listy
    >nierejestrowane - nie dalej jak w zeszłym tygodniu puszczałem zwykły
    >priorytet nie rejestrowany i Pani w okienku nawet nie mrugnęła okiem, że nie
    >wysyła się priorytetów nierejestrowanych, a sam przecież nabijała stempelek
    >"priority" na ten list.
    oj wysyła, wysyła. Niegdzie nie jest napisane że priorytet
    musi być rejestrowany. To po prostu odmiana ekspresu :)
    --
    Piotr


  • 13. Data: 2003-07-16 09:17:57
    Temat: Re: priorytet
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Piotr Wiraszka <p...@t...pl> napisał(a):

    > oj wysyła, wysyła. Niegdzie nie jest napisane że priorytet
    > musi być rejestrowany. To po prostu odmiana ekspresu :)

    Jaka znowu odmiana ekspresu? ;-)

    Jest tak (w uproszczeniu):
    1) są dwie kategorie przesyłek:
    - ekonomiczne,
    - priorytetowe (opracowywane w pierwszej kolejności i kierowane najszybszą
    drogą),
    2) w ramach każdej kategorii przesyłki mogą być:
    - przesyłkami listowymi,
    - paczkami pocztowymi,
    3) przesyłki listowe mogą być:
    - zwykłe,
    - rejestrowane,
    4) przesyłki listowe zwykłe to:
    - list zwykły,
    - kartka pocztowa,
    5) przesyłki listowe rejestrowane to:
    - przesyłka polecona,
    - list wartościowy,
    6) do przesyłek listowych rejestrowanych są m.in. następujące świadczenia
    dodatkowe:
    - traktowanie przesyłki jako ekspresowej,
    - potwierdzenie odbioru przesyki.

    Można sobie ładnie rozrysować ;-)

    Podsumowując: list priorytetowy nie jest odmianą ekspresu, ponieważ:
    1) list priorytetowy może być listem zwykłym lub poleconym,
    2) list ekspresowy może być zarówno skategoryzowany jako przesyłka
    ekonomiczna jak i priorytetowa,
    3) z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki priorytetowej nie przysługuje
    odszkodowanie (chyba że była nadana jako ekspresowa - wtedy przysługuje
    odszkodowanie w przypadku niezachowania terminów dla przesyłek ekspresowych),
    4) z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki ekspresowej (zarówno
    ekonomicznej jaki i priorytetowej) przysługuje odszkodowanie.

    Ufff...

    Pozdr.,


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2003-07-16 09:38:00
    Temat: Re: priorytet [OT]
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Piotr Wiraszka dnia 2003-07-16 09:47 napisał(a) co następuje:

    > oj wysyła, wysyła. Nigdzie nie jest napisane że priorytet
    > musi być rejestrowany. To po prostu odmiana ekspresu :)

    Śmiem twierdzić, że priorytet to po prostu dawny list zwykły. A list
    zwykły jest zwany teraz ekonomicznym. A wszystko po to, żeby wprowadzić
    niezauważenie wyższe opłaty. To moja teoria... A dlaczego tak myślę? Ano
    dlatego, że dawniej poczta stawiała sobie za cel dostarczenie każdej
    wysłanej z "dużego miasta" przesyłki następnego dnia, najpóźniej na
    drugi dzień (tak było przynajmniej w Krakowie). A jak jest teraz?

    1. Kartka pocztowa wysłana w Krakowie na adres krakowski doszła po... 7
    dniach!!!
    2. List ekonomiczny wysłany w danym okręgu pocztowym (nie wiem, jak
    dużym) jest bez stemplowania i sortowania przewożony do siedziby okręgu,
    tam stemplowany i dopiero wysyłany. Nawet jak baca z Zakopanego wysyła
    list do kuzyna z Poronina, to przesyłka wędruje do Krakowa i z powrotem!
    Oczywiście nie dotyczy to przesyłek priorytetowych, te obsługiwane są w
    stary, normalny sposób i stemplowane na miejscu oraz dostarczane
    najkrótszą drogą.

    Swoją drogą wyobraźcie sobie sytuację, że żona wyjeżdża na urlop do
    Zakopanego, a mąż dostaje kartkę z pozdrowieniami... stemplowaną w
    Krakowie... ;-)

    A, i kolejna sytuacja z życia - za zwrócenie uwagi na fakt, iż priorytet
    to po prostu wprowadzenie wyższych opłat, pracownica urzędu pocztowego
    została postraszona przez naczelniczkę konsekwencjami dyscyplinarnymi...

    Pozdrawiam,

    --
    Marek Madej, m...@w...interia.i-to.pl
    "Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important
    stuff on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)"
    -- Linus Torvalds, about his failing hard drive on linux.cs.helsinki.fi


  • 15. Data: 2003-07-16 13:07:19
    Temat: Re: priorytet [OT]
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał(a):

    > Śmiem twierdzić, że priorytet to po prostu dawny list zwykły. A list
    > zwykły jest zwany teraz ekonomicznym. A wszystko po to, żeby wprowadzić
    > niezauważenie wyższe opłaty. To moja teoria...

    Większość operatorów pocztowych na świecie stosuje kategoryzację przesyłek.
    Podział taki w wielu krajach istnieje już ponad 10 lat. Zauważ, że koszt
    szybszego opracowania i dostarczania przesyłek jest większy. Poza tym, skoro
    jest wyższy standard - cena usługi jest wyższa.

    > A dlaczego tak myślę? Ano
    > dlatego, że dawniej poczta stawiała sobie za cel dostarczenie każdej
    > wysłanej z "dużego miasta" przesyłki następnego dnia, najpóźniej na
    > drugi dzień (tak było przynajmniej w Krakowie). A jak jest teraz?

    Dawniej wcale listy nie "chodziły" tak szybko. Dopiero w fazie przygotowań
    do wprowadzenia kategoryzacji znacznie poprawiono terminowość. Przygotowania
    te trwały kilkanaście miesięcy, stąd wrażenie, że listy przed kategoryzacją
    przychodziły z dnia na dzień.
    Wprowadzając kategoryzację przesyłek Poczta założyła sobie cel, by co
    najmniej 80 procent przesyłek priorytetowych nadanych do określonej godziny
    będzie doręczanych adresatowi w następnym dniu roboczym po dniu nadania.
    Regulacje Unii Europejskiej wskazują, że poczty powinny dostarczać
    przynajmniej 80 procent przesyłek priorytetowych w terminie. Dla przykładu w
    Belgii normy doręczenia przesyłek wynoszą 90% w terminie, we Francji 84%, w
    Niemczech 80%, w Szwecji 85%, Hiszpanii 90%, a w Holandii 95% (przy znacznie
    lepszej, tj. nowocześniejszej infrastrukturze pocztowej niż w Polsce).
    Badania prowadzone przez samą Pocztę jak i przez niezależny od niej
    Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) potwierdzają, iż Poczta
    Polska realizuje ten cel.
    Z ostatnich badań Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty wynika, że w
    terminie doręczono 93,25% krajowych przesyłek priorytetowych (badanie
    przeprowadzono z udziałem 94 respondentów, którzy wysłali 10 009 listów
    kontrolnych).
    Więcej o badaniach terminowości oraz o ich wynikach można przeczytać tutaj:
    http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/index.jsp?place=urti
    p_submenu&news_cat_id=53

    > 1. Kartka pocztowa wysłana w Krakowie na adres krakowski doszła po... 7
    > dniach!!!

    W każdym działającym systemie występują zakłócenia. Powody są różne. Czasem
    winę ponosi czynnik ludzki, innym razem maszyna. W każdym razie takie
    wypadki zdarzają się rzadko (w stosunku do liczby terminowo doreczanych
    przesyłek). Faktem jest, iż przypadki nieterminowego doręczenia są bardziej
    nagłaśniane niż doręczeń terminowych (których jak choćby wynka z badań jest
    znacznie więcej).
    Moim zdaniem nagałaśniane od czasu do czasu w mediach przypadki, że list
    dotarł do kogoś po iluś tam latach też wcale nie mogą świadczyć o tym, że
    Poczta jako całość funkcjonuje nieprawidłowo. To wszystko są przypadki
    incydentalne.

    > 2. List ekonomiczny wysłany w danym okręgu pocztowym (nie wiem, jak
    > dużym) jest bez stemplowania i sortowania przewożony do siedziby okręgu,
    > tam stemplowany i dopiero wysyłany. Nawet jak baca z Zakopanego wysyła
    > list do kuzyna z Poronina, to przesyłka wędruje do Krakowa i z powrotem!

    Obecnie w Polsce nie jest to powszechna praktyka. W każdym razie będzie. Po
    to właśnie powstają nowoczesne sortownie, tzw. centra ekspedycyjno-
    rozdzielcze. Koszt masowego sortowania listów jest znacznie mniejszy od
    dzielenia ich w wielu miejscach. Dodatkowo w pełnizautomatyzowanych i
    nowoczesnych centrach można zrobić to znacznie szybciej. Taki sposób
    opracowywania przesyłek wdrożyło już wiele administracji pocztowych na
    świecie. Kto dostaje listy np. z Niemiec widział z pewnością na datowniku
    zamiast nazwy miejscowości napis "Briefzentrum xx".

    > A, i kolejna sytuacja z życia - za zwrócenie uwagi na fakt, iż priorytet
    > to po prostu wprowadzenie wyższych opłat, pracownica urzędu pocztowego
    > została postraszona przez naczelniczkę konsekwencjami dyscyplinarnymi...

    Trudno, żeby akceptowano działanie pracownika na szkodę własnej firmy.
    Gdybyś był właścicielem sklepu a Twoja sprzedawczyni odradzałaby klientom
    zakup danych towarów u Ciebie i mówiła im, że są za drogie, a np. w sklepie
    obok są tańsze i lepsze, nie sądzę że byłbyś z tej pracownicy zadowolony.
    Być może też postraszyłbyś ją konsekwencjami dyscyplinarnymi :-)

    Pozdr.,


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 16. Data: 2003-07-16 14:58:01
    Temat: Re: priorytet
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2003 09:17:57 +0000 (UTC), "Jarosław Łysio"
    <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):


    >> oj wysyła, wysyła. Niegdzie nie jest napisane że priorytet
    >> musi być rejestrowany. To po prostu odmiana ekspresu :)
    >
    >Jaka znowu odmiana ekspresu? ;-)
    >

    Miało być (w dużym skrócie) odniesienie do pociągu: osobowy,
    pospieszny, ekspres. Tylko że i skrót wyszedł nieczytelny, i
    pociągi też chyba nie nasze :))
    --
    Piotr

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1