  • 11. Data: 2008-08-04 06:28:09
    Temat: Re: problem z przelewem zagranicznym w euro w BGŻ
    Od: Pete <n...@n...com>

    STranger pisze:

    > Po wszystkim nasunęła mi się następująca refleksja.
    > Skoro można w internecie znaleźć skrypty do konwersji/wyliczenia IBANu,
    > to dlaczego w polskim banku BGŻ nie mają takich programów na swoich
    > komputerach??
    > Przecież wystarczyłoby 15 sekund i mogliby ustalić IBAN do każdego konta
    > na które klienci chcą przelać pieniądze!
    > To co teraz robią to utrudnianie klientom życia, obecnie "nie da się w
    > BGŻ wysłać przelewu ponieważ brak długiego numeru konta beneficjenta", a
    > fakt, że mogliby go sami ustalić w 15 sekund jest przez Zarząd BGŻ
> [...]

    A po paru dniach przychodzi wq*** klient i wrzeszczy od progu:
    "Zleciłem przelew na rachunek RABONL2U 1234 56 789 a Wy mi wysłaliście
    na jakiś NL44 RABO 0123 4567 89. Oddajcie moje 100 milionów!!!"

    Równie dobrze mogłeś wysłać na stary numer rachunku, z tym, że w innych
    bankach za taki przelew zwykle zapłaciłbyś dużo więcej niż za przelew na
    rachunek w formacie IBAN.

    > Ciekawe jak jest w innych bankach..?

    Zapewne identycznie.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2008-08-04 10:14:38
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    reasumując i tak grubo przepłacił, z ING by wysłał za 5 zł z netu...

  • 13. Data: 2008-08-04 16:14:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "STranger"
> [...]
    > Przecież wystarczyłoby 15 sekund i mogliby ustalić IBAN do każdego
    > konta na które klienci chcą przelać pieniądze!

    W Polsce kazdy bank przechodzil inaczej na IBAN - nieliczne zachowaly
    stray numer i uzupelnily go do 26 cyfr. Niektore calkiem zmienialay
    numerację rachunku.
    Po takim balaganie jaki byl u nas nikt nie smial przypuszczac ze w
    innych krajach bylo prosciej - w kazdym razie nie ma takiej gwarancji,
    wiec nie ryzykowano z podsuwaniem klientowi nowego numeru.
    W koncu to ryzykowne - przelew moglby pojsc na cudzy rachunek lub wrocic
    po pewnym czasie
    *** blad ***