  • 1. Data: 2004-12-23 09:01:46
    Temat: problem z ustanowieniem hipoteki (mBank) - długie
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    witam wszystkich, chciałbym prosić o rade w nastepującej kwestii.
    otóż mam kredyt hipoteczny na zakup mieszkania z mBanku. zgodnie z umową
    złożyłem w Sadzie w Koninie (chyba ważne!!) wniosek o ząłożenie księgi
    wieczystej oraz wpis do hipoteki. sad zażądał uzupełnieniea wniosku o m.in.
    pełnomocnictwa osób które podpisały umowę ze strony mBanku. Takie
    pełnomocnictwa bank złozył lecz sad stwierdził ze są niekompletne - brak w
    tych pełnomocnictwach zapisu o upoważnieniu do zaciągania zobowiązań w
    imieniu banku. i tu jest problem:
    - bank twierdzi że takie pełnomocnictwa obowiązują w całym kraju i wszystkie
    sądy je akceptują poza sadem w koninie, więc ociąga się z wydaniem nowego
    pełnomocnictwa uwzględniającego wymagania sądu
    - sad przysłał już mi pismo (również i do banku) w którym wzywa do
    uzuepłnienia pełnomocnictw bo w przeciwnym razie wniosek o wpis zostanie
    oddalony a mi przepadna pieniązki jakie uiscilem na poczet opłaty sadowej.
    ze swej strony ja już wystosowałem pismo do sadu aby wstrzymal się jeszcze
    na
    jakiś czas wydanie decyzji bo bank jest w trakcie załatwiania takiego
    pełnomocnictwa.
    w takiej sytuacji grozi mi przepadek oplaty sadowej i przygotowanie się na
    zapłacenie newej w przypadku gdy bank spóźni sie z ustanowieniem nowego
    pełnomocnictwa a także zapłata kolejnej składki ubezpieczenia kredytu do
    czasu założenia księgi wieczyste na co oczywiście się nie zgadzam gdyż to
    nie
    ja zawinilem ale bank (co oczywiscie napisalem w pismie do banku z zadaniem
    przespieszenia wydania nowych pełnomocnictw)
    mam pytanie , co robic? nalegać dalej na bank, śląc do nich kolejne pisma,
    czy pozostawić temat samemu sobie i to niech się bank martwi (bo w końcu to
    on nie bedzie miał zabezpieczenia na kredycie).
    proszę o poradę
    tegesik

  • 2. Data: 2004-12-23 09:22:03
    Od: "Kula" <k...@K...pl>

    Uciekaj z mbanku, jeśl jeszcze masz szansę bo dostałes próbkę ich SERWISU

  • 3. Data: 2004-12-23 09:22:28
    Od: " tegesik" <t...@g...pl>

    <t...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    przepraszam za brak podpisu
    tegesik

  • 4. Data: 2004-12-23 09:27:51
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kula <k...@K...pl> wrote:
    > Uciekaj z mbanku, jeśl jeszcze masz szansę bo dostałes próbkę ich
    > SERWISU

    aaa no i wszystko jasne ;)
    Kolejna osoba z misja - ale tym razem widze ze bez argumentow, hehehehe.
    Uwielbiam takich kolesi.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2004-12-23 09:28:02
    Od: " " <t...@g...pl>

    Kula <k...@K...pl> napisał(a):

    > Uciekaj z mbanku, jeśl jeszcze masz szansę bo dostałes próbkę ich SERWISU

    hmmm... to nie takie proste, kredyt już jest, wydaje mi się korzystny, tylko
    zauważyłem że wogóle jest pproblem z jakością obsłuygi i znajomością
    przepisów w mBanku. kiedyś pisałem na temat moich perypetii z interpretacją
    prawa spółdzielczego przez mBank. okazało się że to spółdzielnia miała rację
    i po długich walkach mbank jedka się ugiął i udzielił kredytu: najpierw
    wpłata na wkład budowlany do spółdzielni a potem umowa ze spółdzielnią o
    ustanowienie sp. własnośc. prawa do lokalu.. ale to już inna historia i
    biorac pod uwagę fakt że sam kredyt złaatwialem 1,5 mies. to chyba nie tak
    xle

  • 6. Data: 2004-12-23 10:15:06
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > ze swej strony ja już wystosowałem pismo do sadu aby wstrzymal się jeszcze

    Cześć
    Miałem chyba identyczną sytuację, chodziło o to że sąd nie miał
    pełnomocnictwa
    dla przedstawiciela z mBanku ze ten może mBank prezentować w sądzie. W moim
    wypadku (Poznań) zgłosiłem się do osoby która mnie obsługiwała i w ciągu
    jednego
    dnia takie pełnomocnictwo zostało przez bank zostało do sądu dostarczone.
    Jeżeli w Koninie ktokolwiek już kredyt hipoteczny w mBanku przez Twojego
    przedstawiciela brał to poproś bank żeby podał w sądzie do której KW zostało
    takie
    oświadczenie dołączone, jeżeli nikt nie brał (co mało prawdopodobne) lub
    księgi są
    w trakcie przenoszenia, to pogadaj nie tylko z przedstawicielami ale i z
    bankiem
    poprzez mlinię, w końcu ktoś kompetentny się tym zajmie. (takie
    oświadczenie
    chyba 150 zł przedstawiciela banku kosztuje więc trochę się widać w twoim
    przypadku ociągają)

    Pozdrawiam
    axell

  • 7. Data: 2004-12-23 10:36:43
    Od: " tegesik" <t...@g...pl>

    axell <a...@w...op.pl> napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli w Koninie ktokolwiek już kredyt hipoteczny w mBanku przez Twojego
    > przedstawiciela brał to poproś bank żeby podał w sądzie do której KW

    w przyapadku jednego pełnomocnictwa bank przedstawił dokument a w przypadku
    drugiego podał nr KW ale obydwa są o treści nieodpowiadającej Sądowi.
    sąd argumentuje, że od połowy roku zmieniły się jakieś przepisy i dlatego
    wymaga takich a nie innych zapisów,

    jeżeli nikt nie brał (co mało prawdopodobne) lub
    > księgi są
    > w trakcie przenoszenia,
    kredyt brało kilka osób i one wg przedstwiciela mBanku z Poznania (gdyż w
    tym oddziale załatwiałem kredyt) mają podobne problemy

> [...]
    > oświadczenie
    > chyba 150 zł przedstawiciela banku kosztuje więc trochę się widać w twoim

    już dzwoniłem nawet do łodzi do centrali, do wawy do BRE Banku (gdyż to
    Zarząd BRE Banku będzie ustanawiał pełnomcnictwo) od nikogo nie mogę
    doprosić się jakiś konkretnych informacji: kiedy będzie ustanowinioe, na
    jakim etapie załatwiania jest pełnomocnictwo, nie mowiąc już i żadnym
    dokumencie potwierdzającym zainteresowania banku sprawą. chciałem żeby bank
    też wysłał do sądu prośbę o przedłużenie terminu złożenia prawidłowych
    pełnomocnuictw ale nic z tego- gościu który podpisywał umowę twierdzi że nie
    ma takich pełnomocnictw (!)

    tegesik

  • 8. Data: 2004-12-23 12:58:20
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > drugiego podał nr KW ale obydwa są o treści nieodpowiadającej Sądowi.
    > sąd argumentuje, że od połowy roku zmieniły się jakieś przepisy i dlatego

    To chyba faktycznie coś nie tak z tym sądem w Koninie bo ja załatwiałem
    w październiku i w poznańskim sądzie nie czepiali sie o te osiadczenie
    wiecej.

> [...]
    > też wysłał do sądu prośbę o przedłużenie terminu złożenia prawidłowych
    > pełnomocnuictw ale nic z tego- gościu który podpisywał umowę twierdzi że

    Obawiam się że nie dowiesz się w jakim stadium rozpatrzenia jest Twoja
    sprawa.
    Mają tam jakiś bałagan, ja wczoraj dostałem pismo z mBanku że nie dostali
    jeszcze odpisu z sądu o ustanowienie wpisu w KW a mają z sądu informacje że
    wpis juz jest. Pismo w nagłówku datowane na 16.12, dzwonię wczoraj żeby
    wyjaśnić,
    niestety po 14 nie ma już osoby tym się zajmującej (sic !!!). To dzwonię
    dzis i okazuje
    się że od 10.12 mają te odpis ( 9.12 oddałem je w centrum finansowym) i
    przepraszają bo pisma się mineły. Czyli moj odpis tydzień czasu wirował nie
    wiadomo gdzie skoro się minął z pismem wysłanym 16.

    Pozdrawiam
    axell

  • 9. Data: 2004-12-23 13:23:48
    Od: " tegesik" <t...@g...pl>

    axell <a...@w...op.pl> napisał(a):

    > To chyba faktycznie coś nie tak z tym sądem w Koninie bo ja załatwiałem
    > w październiku i w poznańskim sądzie nie czepiali sie o te osiadczenie
    > wiecej.

    z mojej analizy tych pełnoimocnictw wynika, że sąd chce tak ogólnego
    pełnomocnictwa do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu banku,
    natomiast bank udzielił tym osobom pełnomocnictwa do popdisywania umów
    kredytowych osobom fizycznym do wysdokości 1.000.000 zł, czyli wg mnie jest
    to również pełnomocnictwo do zaciąania zobowiązań ale w węższym zakresie.
    ale to inna sprawa, jakie one jest takie jest byleby było akceptowane przez
    sad

    > Obawiam się że nie dowiesz się w jakim stadium rozpatrzenia jest Twoja
    > sprawa.
    > Mają tam jakiś bałagan,

    chyba na pewno:)) nie bedę tutaj opowiadał o chockach jakie miałem przy
    składaniu wniosku kredytowego i ciagłego uzupełniania dokumentów

    interesuje mnie co zrobić gdy sad oddali mój opłacony wniosek i czy w takim
    przypadku gdybym nie zgodził sie na następne opłacanie wniosku i uiszczanie
    składki ubezpieczeniowej, będę miał szansę wyegzekwować poniesienie kosztów
    przez bank, gdyż całe zamieszanie powstało z jego winy, co nawt przyznali w
    rozmowach telefonicznych moi rozmówcy, zarówno ów pełnomocnik jak i jakiś
    tzw. koordynator, w centrali w Łodzi
    tegesik

  • 10. Data: 2004-12-23 14:12:23
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    >Kolejna osoba z misja - ale tym razem widze ze bez argumentow, hehehehe.

    argumenty dostarczył przecież Tegesik. To co powyżej, to wniosek - być
    może nawet prawidłowy :-)

    --
    Jarek Andrzejewski