  • 1. Data: 2009-03-17 18:18:15
    Temat: prognozy kursu chfpln
    Od: "Marcin" <v...@j...pl>

    Znalazlem na sieci takie oto prognozy z sierpnia 2008 Kiepasa co pisze
    komentarze na stooqu i innego analityka. W zwiazku z tymi prognozami mam
    pytanie, czy tak bledne prognozy
    sa tylko wypadkiem czy pracy, czy jest to regula posrod analitykow. Mam
    watpliwosci czy warto placic za komentarze przy tak blednych prognozach?

    " W tej sytuacji powstaje pytanie: czy przy tak korzystnych relacjach
    złotego do franka szwajcarskiego opłaca się spłacić wcześniej część lub
    całość kredytu?
    Przy podejmowaniu takiej decyzji raczej większego znaczenia nie powinna mieć
    obawa o zmianę sytuacji na rynkach walutowych. Według Marka Rogalskiego,
    głównego analityka FIT DM, perspektywa powrotu kursu franka szwajcarskiego
    do poziomu 2,6 zł, jaki notowano trzy lata temu jest mało prawdopodobna.

    Jego zdaniem w ciągu najbliższych dwóch lat należy się raczej spodziewać, że
    notowania franka będą się poruszać w przedziale 2-2,2 zł lub w bardziej
    optymistycznym - dla kredytobiorców - scenariuszu mogą spaść nawet do
    poziomu 2 złotych.

    Podobnie uważa Marcin R. Kiepas, analityk XTB, który nie przewiduje, by w
    ciągu najbliższych dwóch lat frank szwajcarski kosztował więcej niż 2 zł 15
    groszy. "

    Cytat pochodzi z :

    http://www.money.pl/banki/poradniki/artykul/masz;kre
    dyt;we;frankach;nie;spiesz;sie;ze;splata,200,0,36320
    8.html

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2009-03-17 20:00:41
    Temat: Re: prognozy kursu chfpln
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <v...@j...pl> napisał w wiadomości

    > perspektywa powrotu kursu franka szwajcarskiego
    > do poziomu 2,6 zł, jaki notowano trzy lata temu jest mało prawdopodobna.

    Tak mi się skojarzyło z wczorajszą wypowiedzią innego ekspierta:

    "jest mało prawdopodobne, by kiedykolwiek kosztował jeszcze 3,20 zł"

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Petru-dalsze-oslabie
    nie-franka-jest-bardzo-prawdopodobne-1923751.html

    Kredyt hipoteczny? http://kredyt.ogar.pl/

  • 3. Data: 2009-03-17 21:36:37
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 17-03-2009 o 21:00:41 Greg <m...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Marcin" <v...@j...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tak mi sie skojarzy?o z wczorajsz? wypowiedzi? innego ekspierta:
    >
    > "jest ma?o prawdopodobne, by kiedykolwiek kosztowa? jeszcze 3,20 z?"

    problem z prawdopodobienstwem polega na tym, że czasem to małe sie akurat
    spelni.
    a ocena czy bylo male, to juz inna sprawa. I to sliska, dla wielu
    instytucji.
    IMHO przewartosciowanie PLN bylo rok temu juz widoczne. Pytanie bylo tylko
    kiedy sie to skonczy.
    Trabienie o prawdopodobienstwie
    po 1 sierpnia 2008 , gdy zaczela sie wielka korekta USD, jak w linku nr 1,
    zakrawa na glupote.

    Dla przypomnienia Fortis juz w maju przestal dawac kredyty CHF.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 4. Data: 2009-03-17 22:22:22
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Zbyszek wrote:

    > Dla przypomnienia Fortis juz w maju przestal dawac kredyty CHF.

    Jedyny bank dbajacy o "dobro klienta" ? ;)

    --
    in

  • 5. Data: 2009-03-18 08:08:55
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Greg pisze:
    > Użytkownik "Marcin" <v...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Tak mi się skojarzyło z wczorajszą wypowiedzią innego ekspierta:
    > "jest mało prawdopodobne, by kiedykolwiek kosztował jeszcze 3,20 zł"

    Tajemnica bankowa może wiele naruszyć. Jeśli ludzie zaczna
    wyplacac ze szwajcarii forse to i frank moze potaniec. Wprawdzie
    musi to jescze parlament zatwierdzic, a moze i referendum
    przejsc, ale szwajcarzy chyba nie maja juz ochoty o to walczyc.

  • 6. Data: 2009-03-18 09:31:01
    Od: m...@g...com

    On Mar 17, 7:18 pm, "Marcin" <v...@j...pl> wrote:
> [...]
    > ciągu najbliższych dwóch lat frank szwajcarski kosztował więcej niż 2 zł 15

    a ja będę bronił.
    dobry analityk to ktoś taki, kto potrafi przewidywać w swoim własnym
    "okresie czasu"
    taki Kiepas jest dobry krótkoterminowo, czuje rynek, więc tu jego
    analizy i spostrzeżenia są cenne
    nie można mieć pretensje, że analityk, który powinien chłodno patrzeć
    na rzeczywistość i uwzględniać wiele aspektow nie przewidział
    powstania nowych krytycznych czynników (opcje walutowe, atak
    spekulacyjny etc....) i nie przewidział spadków o prawie 100%. co
    innego jeśli by się pomylił w ramach ryzyk znanych mu w chwili
    obwieszczenia analizy

    JK