  • 1. Data: 2005-01-13 17:52:26
    Temat: programik do generowanie numerów NRB
    Od: "netcomp" <n...@g...pl>

    czy ktos slyszal o istnieniu jakiegos programu do generowania numerow w
    formacie NRB. potrzebuje takie narzedzie aby wygenerowac rachunki do usługi
    Collect. dotarłem do polskiej normy opisujacej standard NRB, ale zanim
    zasiądę do pascala ;) chcialbym zapytac czy ktos juz to przerabial.

    generalnie stala bedzie pewna czesc rachunku

    XX 1234 1234 1234 1234 12YY YYYY

    programik na podstawie wprowadzonych przez uzytkownika YY YYYY bedzie musial
    wyliczyc sume kontrolną. niestety pekao sa nie dostarcza narzedzia i
    rachunki do collecta trzeba wygenerowac samodzielnie :(
    odpada reczna robota, bo tych rachunków jest około 2500 do wygenerowania

    na stronie http://www.wsti.pl/oplaty_raifaisen.phtml jest nawet działające
    takie narzedzie sla studentów
    szukam czegos podobnego

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-13 18:33:26
    Temat: Re: programik do generowanie numerów NRB
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    netcomp napisał(a):

> [...]
    > Collect. dotarłem do polskiej normy opisujacej standard NRB, ale zanim
    > zasiądę do pascala ;) chcialbym zapytac czy ktos juz to przerabial.

    Ech... mam dziś dobry dzień. Masz tu surówkę w Javie - przerobienie tego
    na Pascala nie powinno Ci sprawić problemu.

    final private String calculateIbanChecksum(String account) {
    // metoda liczy cyfry kontrolne IBAN
    int i, j, sum;
    String res;

    int weights[] = {
    1, 10, 3, 30, 9, 90, 27, 76, 81, 34, 49, 5, 50, 15, 53, 45, 62,
    38, 89, 17, 73, 51, 25, 56, 75, 71, 31, 19, 93, 57, 85, 74, 61, 28
    };

    //account.replaceAll(" ", "")
    account = account + "252100";
    i = account.length()-1;
    j = 0;
    sum = 0;
    while(i>=0) {
    sum = sum + (Integer.parseInt( "" + account.charAt(i) ) * weights[j] );
    i = i - 1;
    j = j + 1;
    }
    sum = sum % 97;
    sum = 98 - sum;
    res = "" + sum;
    if (res.length() < 2) res = "0" + res;

    return res;
    }

    Powodzenia!

  • 3. Data: 2005-01-13 19:30:23
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > [...]
    > odpada reczna robota, bo tych rachunków jest około 2500 do wygenerowania

    A formuła do arkusza Ci nie wystarczy?
    Wpisz w google zaklęcie: "modulo na 4 raty"
    a znajdziesz magiczną formułę ;-)

  • 4. Data: 2005-01-14 09:18:53
    Od: MariB <m...@w...pl>

    netcomp wrote:
> [...]
    > rachunki do collecta trzeba wygenerowac samodzielnie :(
    > odpada reczna robota, bo tych rachunków jest około 2500 do wygenerowania

    Jak chcesz, to wyślę Ci kod źródłowy procedury np. w C# lub VFP. Odezwij się

    Pozdrawiam
    MariB