  • 11. Data: 2002-08-28 14:57:10
    Temat: Re: promocja cena towaru a płacenie kartą
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "carlosky" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:akingu$n6d$1@news.onet.pl...

    > nie wiem jak wyglada taka umowa, ale jesli np robi wyprzedaz i schodzi z
    > wlasnej marzy calkowiecie to przy zaplacie karta przez kupujacego doplacal
    > by jeszcze do interesu

    To już jego problem. Jak sprzedawca nie potrafi liczyć, to dlaczego ma za to
    płacić kupujący?

  • 12. Data: 2002-08-28 15:52:38
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > To już jego problem. Jak sprzedawca nie potrafi liczyć, to dlaczego ma za
    > płacić kupujący?

    on nie doplaca do intersu jesli nie placisz karta, nie przyjmie Ci
    transakcji i co mu zrobisz?

    pozdrawiam,

    carlo
    *****************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 13. Data: 2002-08-28 16:04:44
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    > "Nie wiem, ale powiem - nawet, jeśli źle" - co za bezsensowne podejście.

    a zle?

    sprzedajcy moze dowolnie okreslac zasady swoich promocji, moze sobie np
    zazyczyc, ze kupujac towar na promocyjnych zasadach nalezy placic np. tylko
    bilonem i rownie dobrze moze wykluczuc placenie kartami, albo banknotami 20
    zl...

    pozdrawiam,

    carlo
    *****************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 14. Data: 2002-08-28 16:08:43
    Od: "Milutka" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Byłem sobie w sklepie sportowym (przy Bramie Portowej, Szczecin), gdzie
    > zamierzałem zakupić pewną rzecz. Po podejściu do kasy okazało się, że nie
    > mogę zapłacić kartą, bo towar został przeceniony (promocyjna wyprzedaż).
    > Jak to właściwie jest (czy jest jakiś przepis to regulujący) i czy
    > sprzedawca ma prawo odmówić tej formy płatności ?
    >
    > Sorry za cross-post-a, ale nie mogłem się zdecydować na którą grupę puścić
    > posta ;-)

    Otóż sprawa wygląda następująco; sklep NIE MA PRAWA odmówić przyjęcia karty
    jeżeli na drzwiach wisi nalepka z obsługiwaną kartą; co jest równoznaczne z
    podpisaniem umowy z dystrybutorem karty. Rzeczywiście sprzedawca dokłada do
    interesu bo oprócz tego że płaci za dzierżawę "EFTPOSA" to jeszcze
    odprowadza około 3% od transakcji. Zyskiem dla niego jest prestiż że
    obsługuje karty, a jak wiadomo coraz więcej osób posługuje się kartami.
    Niestety praktyki nie przyjmowania kart się zdarzają, proponuje napisać
    skargę (bądź zadzwonić do dystrybutora) na powyższy sklep, wówczas grozi mu
    kara (przewidziana w umowie) i rozwiązanie umowy.
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-08-28 23:01:50
    Od: "555550" <xxx@[wytnij-to]verart.net>

    Przejdz sie do rosmanna
    i jest tam taka tabliczka dla zakupow do 20zl kart nie akceptujemy

    w internecie to karty sluza nawet do mikroplatnosci (gora kilka zlotych) a
    tu powyzej 20zl
    w innych sklepach chyba takich nie ma, przynajmniej jeszcze nie widzialem

  • 16. Data: 2002-08-29 06:42:53
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    555550 napisał(a):

    > Przejdz sie do rosmanna
    > i jest tam taka tabliczka dla zakupow do 20zl kart nie akceptujemy
    placilem 8,5 pln - bez problemow
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 17. Data: 2002-08-29 08:37:53
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    In pl.biznes.banki carlosky <k...@p...pl> wrote:

> [...]
    > bilonem i rownie dobrze moze wykluczuc placenie kartami, albo banknotami 20

    Tylko łamie wówczas umowę z C.A.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2002-08-29 17:11:23
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > podpisaniem umowy z dystrybutorem karty. Rzeczywiście sprzedawca dokłada do
    > interesu bo oprócz tego że płaci za dzierżawę "EFTPOSA" to jeszcze

    A nie wydaje Ci sie, ze te prowizje nalezy potraktowac jako koszt uslugi, z
    ktorej korzysta sklep: akceptowanie kart pozwala mu przyjmowac platnosci od
    ludzi, ktorzy kupuja pod wplywem ipmulsu nawet jesli nie maja przy sobie
    gotowki, pozwala przyjmowac platnosci od obcokrajowcow, Centrum Autoryzacyjne
    utrzymuje, ulepsza systemy informatyczne, potrzebne, zeby platnosci i
    rozliczenia smigaly coraz szybciej, placi organizacji kartowej za mozliwosc
    korzsytania z miedzynarodowego systemu autoryzacji i rozliczen (przeciez to
    jest gigantyczna siec powiazan zamiast niewyobrazalnej liczby umow
    bilateralnych) rozlicza dla sklepu transakcje (nawet wtedy, gdy karta zaplaci
    Japonczyk czy inny obcokrajowiec) CA szkoli pracownikow sklepu, jak weryfikowac
    karty i przyjmowac (szkolenia sa na zyczenie i najczesciej za darmo), CA jest
    na kazde zadanie - przyjezdza i naprawia POS, instaluje, uczy itd. Poza tym
    wielokrotnie juz dowiedziono, ze ludzie placacy kartami wydaja wiecej (jak sie
    nie widzi banknotow to sie latwiej wydaje kase, a przy okazji nawet jak sie
    nie ma gotowki to mozna skorzystac z jakiejs wyprzedazy, super oferty itp, bo
    karta siegnie do oszczednosci na rachunku; sklep nie musi obslugiwac gotowki
    (odwozic, przywozic), stacja benzynowa przy drodze w lesie nie musi bac sie, ze
    ja obrabuja, bo ma w kasie tylko potwierdzenia zaplaty karta a nie gotowke.
    Pewnie by sie znalazly jeszcze inne korzysci.

> [...]
    > skargę (bądź zadzwonić do dystrybutora) na powyższy sklep, wówczas grozi mu
    > kara (przewidziana w umowie) i rozwiązanie umowy.

    Zasada jest taka, ze placacego karta nie wolno traktowac gorzej niz placacego
    gotowka, ale jak juz ktos tu napisal, rzadko kiedy CA poswieci obroty z calego
    sklepu dla jednego niezadowolonego klienta. Ale jest coraz lepiej. W 90-tych
    latach to bylo smiesznie jak sie placilo karta :-)

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2002-08-30 07:04:01
    Od: "Ardi" <a...@g...pl>

    Nie łamie żadnej umowy. Sprzedawca MOŻE przyjąć kartę, nie musi. NIKT go do
    tego nie zmusi, nawet dostarczyciel POS'a. W takiej umowie są warunki
    użytkowania, określony procent dla banku i nic więcej.
    pozdr. Ardi

  • 20. Data: 2002-08-30 19:24:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Ardi" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie łamie żadnej umowy. Sprzedawca MOŻE przyjąć kartę, nie musi. NIKT go
    do
    > tego nie zmusi, nawet dostarczyciel POS'a.

    Ale klient tak :). Po prostu nikt nie jest w stanie zmusic klienta do
    zaplaty w inny sposob niz karta ;).
    Chcialbym zwrocic jeszcze uwage na czesto podnoszony tu temat prowizji. Nie
    dajcie sie zwiesc, to klient ponosi koszt prowizji. Jest to wkalkulowane w
    cene towaru. Sklep tu do niczego nie doklada, po prostu nieco mniej zarabia.
    Wielu sprzedawcow wabi klienta naklejkami organizacji platniczych, a przy
    platnosci probuje go odwiesc od uzycia karty. Niestety w wielu przypadkach
    to sie udaje :(.

    Maciej