  • 1. Data: 2010-06-05 16:41:45
    Temat: prosba o interpretacje TOIP Allianz Banku
    Od: z...@o...pl

    budzący moje wątpliwości, zapis w przypisie dolnym brzmi:

    1) opłata nie jest pobierana jeżeli w miesiącu poprzedzającym miesiąc pobrania
    Miesięczne wpływy na rachunek (przelewy zewnętrzne, przelewy wewnętrzne od
    osoby trzeciej z wyłączeniem przelewów z rachunków oszczędnościowych,
    zapadających lokat i wypłat kredytów) wynosiły min. 7.500 PLN

    2) opłata nie jest pobierana jeżeli w miesiącu poprzedzającym miesiąc pobrania
    Miesięczne wpływy na rachunek (przelewy zewnętrzne, przelewy wewnętrzne od
    osoby trzeciej z wyłączeniem przelewów z rachunków oszczędnościowych,
    zapadających lokat i wypłat kredytów) wynosiły min. 3.000 PLN

    ja to rozumiem w ten sposób: "zwalnia z opłaty:
    (1) przelew zewnętrzny, KAŻDY, choćby z własnego konta w innym banku
    (2) przelew wewnętrzny, z wyłączeniem tego co podają dalej

    moje pytanie: jak rozumiecie te zapisy?
    a konkretnie: czy słowa "od osoby trzeciej" odnoszą się
    tylko do przelewu wewnętrznego czy do zewnętrznego także?

    Jeśli ktoś prowadzi 1-os DG i przekaże np. z konta firmowego ING
    przelew na konto osobiste w Allianz Banku, to wtedy jest to
    przelew zewnętrzny ale niestety NIE od osoby trzeciej

    stąd nie wiadomo, czy zwolni czy nie zwolni
    z opłaty (kwestia interpretacji)

  • 2. Data: 2010-06-05 16:58:18
    Temat: Re: prosba o interpretacje TOIP Allianz Banku
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czerwiec roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 05. Wielka mądrość na
    czytelników pl.biznes.banki,pl.hum.polszczyzna spłynęła, gdy tako
    rzekł(a) z...@o...pl:

> [...]
    > a konkretnie: czy słowa "od osoby trzeciej" odnoszą się
    > tylko do przelewu wewnętrznego czy do zewnętrznego także?

    Wg mnie tylko do wewnętrznego. Gdyby miało się odnosić do obu typów
    przelewu, zamiast przecinka powinien być wyraz ,,oraz".

> [...]
    > przelew zewnętrzny ale niestety NIE od osoby trzeciej
    >
    > stąd nie wiadomo, czy zwolni czy nie zwolni

    Myślę że powinieneś o to zapytać konsultanta Allianz Banku. Po coś w
    końcu oni są, prawda?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2010-06-05 17:19:17
    Od: z...@o...pl

    > Myślę że powinieneś o to zapytać konsultanta Allianz Banku.
    > Po coś w końcu oni są, prawda?

    tak, ale bardziej cenna byłaby wypowiedź praktyka, typu:
    pensja 3.001 przelana od pracodawcy konto ING, brak prowizji
    dochód 7.501 przelany z firmowego konta ING, prowizje naliczono

  • 4. Data: 2010-06-05 17:21:12
    Od: z...@o...pl

    > Wg mnie tylko do wewnętrznego. Gdyby miało się odnosić do obu typów
    > przelewu, zamiast przecinka powinien być wyraz „oraz”.

    problem w tym że cały zapis jest zredagowany niechlujnie (kolejny
    przecinek po lokatach)

  • 5. Data: 2010-06-05 20:30:51
    Temat: NNW w Allianz Banku
    Od: z...@o...pl

    tak sobie kombinuję jak powyjadać wisienki z Allianzu
    i proszę o merytoryczną druzgocącą krytykę mego pomysłu

    osoby A i B zakładają po 1 koncie osobistym i 1 wspólnym
    w sumie 3 konta (A,B,A&B) wszystkie jako Premium, co
    bez spełnienia warunków zwalniających dałoby opłatę 150zł

    A wskazuje B jako uposażonego, B wskazuje A jako uposażonego.

    każda z osób powinna otrzymać w przypadku śmierci wspólnika
    podwójną wartość ubezpieczenia.

    Jedną świadczenie za konto osobiste i jedno za konto wspólne.

    Kilka przelewów zewnętrznych i te ubezpieczenia są darmowe.

  • 6. Data: 2010-06-06 14:11:27
    Temat: Re: NNW w Allianz Banku
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > podwójną wartość ubezpieczenia.
    >
    > Jedną świadczenie za konto osobiste i jedno za konto wspólne.

    jako że nie ma na usenecie autentycznie istniejącej żywej
    polskiej grupy dyskusyjnej poświęconej typowo ubezpieczeniom,
    a temat ubezpieczeń jakoś się częściowo pokrywa z bankowośćią,
    a przede wszystkim są właśnie tutaj praktycy: klienci którzy
    świadomie korzystają z usług ubezpieczeniowych, zapytam tutaj
    i proszę o wybaczenie lekkiego OT

    wg mojej wiedzy (jeśli błędna, prosze o sprostowanie) jeśli ten
    sam samochód ubezpieczę dwukrotnie (w firmie A i B) to w razie
    "śmierci" samochodu pobranie dwóch odszkodowań byłoby nielegalne,
    ale jeśli życie człowieka ubezpieczę w firmie A i B, to
    zarówno A jak i B powinny wypłacić odszkodowania za śmierć w NW

    dlatego napewno można mieć dwa konta osobiste przy których w
    jednym banku dostaję ubezpieczenie od śmierci w NW np. z PZU w
    innym z Allianzu i uposażony dostanie dwa świadczenia, nieprawdaż?

    natomiast zastanawiam się, czy ta sama firma (w tym przypadku
    Allianz) powinna wyplacić dwukrotne ubezpieczenie za śmierć w NW
    jeżeli założę sobie 1 konto osobiste i 1 wspólne w Allianz Banku
    a obydwa będą w pakiecie Premium lub Optimum.