  • 31. Data: 2005-10-23 09:59:17
    Temat: Re: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gasper napisał(a):

    > kolega wskazał Ci fakt, że jest dopuszczalne przerzucenie prowizji na klienta a
    > Ty nadal swoje

    W przypadku MasterCard a nie_w_przypadku_Visy. Chwytasz?

    Na stronie sklepu nie ma informacji w stylu:

    Płacący kartą MC pokrywają prowizję w wysokości 2,8%
    Płacący Visą nie pokrywają prowizji

    Wszystkich płacących kartą obciążają prowizją a z tego, co sam podałeś,
    tylko MC to dopuszcza

    > nie o wszystkich faktach musisz wiedzieć aby były prawdziwe....

    uuuu......nie traktuj mnie protekcjonalnie. Bardzo tego nie lubię

    > i prosze - użyj googla a przestaniesz sie kompromitować.....

    Proszę, zacznij odpowiadać z sensem albo nie odpowiadaj wcale

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 32. Data: 2005-10-23 10:04:11
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gasper napisał(a):

    > czytaj ze zrozumieniem

    Czytam cały czas. Czy Ty natomiast mógłbyś wreszcie z sensem odpowiedzieć
    czy to Cię przerasta?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 33. Data: 2005-10-23 10:10:59
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-23 11:57, osobnik podający się za gasper, śmiał stwierdzić, iż:
    > czytaj ze zrozumieniem

    Przepraszam, że przeszkodzę, ale ja też przeczytałem i nie rozumiem co
    się dzieje przy płatnościach Visą...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 34. Data: 2005-10-23 10:11:46
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czytam cały czas. Czy Ty natomiast mógłbyś wreszcie z sensem odpowiedzieć
    > czy to Cię przerasta?

    przeczytaj mój pierwszy post w tym wątku...

  • 35. Data: 2005-10-23 10:12:06
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-23 11:52, osobnik podający się za gasper, śmiał stwierdzić, iż:
    > nie o wszystkich faktach musisz wiedzieć aby były prawdziwe....

    Ziemia jest płaska.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 36. Data: 2005-10-23 10:13:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-23 11:28, osobnik podający się za Markus Sprungk, śmiał
    stwierdzić, iż:
    > A po co konwój? Wystarczy dwuosobowa załoga, która zbiera kasę ze sklepów i
    > odwozi do banku. To_też_kosztuje

    Poza tym, wpłata na konto firmowe przeważnie jest obciążona prowizją.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 37. Data: 2005-10-23 10:22:11
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    Jeżeli pan ma kartę MC to w tej sytuacji można się zastanowić nad jej
    zmianą na visa.

  • 38. Data: 2005-10-23 10:24:57
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    > restauracje, sklepy na "deptakach" turystycznych) lub niskie prowizje
    > karciane i kredytowanie się na dostawcach (hipermarkety) - sprzedawcy mogą
    > machnąć ręką na te 2-3% bo i z tym wychodzą na swoje, natomiast tam, gdzie
    > marże są niskie (np. sklepy komputerowe) opłata dla polcardów i in.
    > podważałaby już sensowność dokonywania transakcji przez sklep.

    > Owszem, ja też wolałbym zapłacić kartą np. za notebooka, a potem czekać
    > prawie dwa miesiące na termin płatności, ale rozumiem też sprzedawcę,
    > który nie chce mi fundować tej przyjemności.

    nie dramatyzujmy z tymi niskimi marzami w branzy komputerowej, srednia marza
    jest spokojnie kolo 10%, wezmy tez dodatkowo pod uwage ze wiele
    powazniejszych zakupow realizowanych jest na zamowienie po wplaceniu
    zaliczki/zadatku, czyli kupiec nie inwestuje w towar wylegujacy sie na polce
    tylko zamawia to co potrzebuje. Na ten towar dostaje nawet 30 dni odroczonej
    platnosci od dystrybutora. A jak wezmiemy pod uwage wszelkie gratisy,
    bonusy, bony jakie dystrybutorzy rozdaja do promowanych produktow, a ktore
    zwykle gina w przepastnych lapkach kupca to naprawde o fundowaniu zadnej
    przyjemnosci nie moze byc mowy.

    chcialbym takze podkreslic, bo widze ze aspekt ten nie pojawil sie w
    dyskusji, ze od wplaty gotowizny na rachunek bankowy pobierana jest przez
    bank prowizja, z tego co pamietam srednio ok. 0,5% - swojego czasu AmerBank
    byl bardzo tani, bo pobieral tylko 0,25%, a i to chyba tylko w pewnym
    przedziale (niech ktos mnie ewentualnie poprawi). Tak wiec Ci co doliczaja
    koszty obslugi karty do rachunku powinni chyba odjac te kwote... tak by bylo
    mniej pazernie :)

    MAd Hat
    ter

  • 39. Data: 2005-10-23 10:30:36
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Andrzej napisał(a):

    > Jeżeli pan ma kartę MC to w tej sytuacji można się zastanowić nad jej
    > zmianą na visa.

    Nie muszę zmieniać. Mam i taką i taką kartę ;)

    Poza tym nie jestem żaden Pan ;)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 40. Data: 2005-10-23 10:31:35
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Poza tym, wpłata na konto firmowe przeważnie jest obciążona prowizją.

    Słuszna uwaga :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098