  • 51. Data: 2007-12-04 23:39:03
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 12:13:37 +0100, "Z" <a...@o...pl> wrote:

    >Nawet stacjonarne sklepy komputerowe stosuja czesto taka praktyke. Na
    >drzwiach naklejki Visa/MC, w cenniku ceny zwykle - przy czym w stopce
    >cennika malymi literami "Ceny uwzgledniaja 2% rabat przy platnosci gotowka".
    >Podejrzewam, ze to jest problemem, ze Sirius niezrecznie nazwal ta prowizje.
    >Gdyby okreslil to jako rabat, to nei byloby problemu. Tak samo robia sieci
    >GSM - telefon za WIELKIE "99zl" i malutkie "121zl z VAT". Legalne owszem.

    Nielegalne. Tylko ludzie mało uświadomieni. Małe literki sa ulubinym
    powodem wlepiania kar przez Inspekcję Handlową.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 52. Data: 2007-12-05 00:03:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 00:36, Adam Płaszczyca

    > O ile są one komunikowane (nie 'dostepne', lecz zakomunikowane) przed
    > informacją o cenie, to jest OK. Jesli nie, to patrz wyżej.

    U nich przed zamowieniem opierasz sie tylko na

    http://www.sirius.pl/audio_video/html_informacje_260
    /Koszty_wysylki.html

    w wiekszosci sklepow jest oprocz tego tak

    http://proline.pl/shop.php?shop=CAMERA+CS-700&ilosc=
    1
    http://www.mixmedia.pl/?opcja_0=8&sel_opcja%5B0%5D=8
    &dodaj=246&podkat=88&producent=&ed=

    http://www.hoopla.pl/Basket.aspx

  • 53. Data: 2007-12-05 06:13:50
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    wiadomości news:0uobl3l8f6fdvbd3kameaboo3ht2s5n4g7@4ax.com...

    > Nic z tego. Umowa jest wtedy zawierana, kiedy klient akceptuje
    > przedstawiona ofertę.

    No właśnie
    Akceptujesz zapelniony koszyk a nie wlozenie kazdego artykulu z osobna.
    ZADEN sklep internetowy nie podaje ceny z wliczona wysylka (chyba ze 0zl) bo
    koszt wysylki dolicza sie do calej dostawy a nie do pojedynczego artkulu
    Zatem cena towaru nie jest równa kosztowi zakupu i to jest normalne przy
    sprzedazy wysylkowej.
    Akceptujesz cały zakup a nie robisz 7 akceptacji - caly, w tym koszty zakupu
    i zaplaty. Tak jak w Tesco przy kasie a nie przy półce.

    > Poczytaj Kodeks Cywilny, artykuł stosowny podałem juz.

    Nie nudź.

    Sławek

  • 54. Data: 2007-12-05 07:03:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:31, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
    > Dnia 2007-12-03 21:08, krzysztofsf stwierdził, że:

    > Znaczy się cena towaru przy przedpłacie i pobraniu jest różna, czy też
    > różnicą jest koszt wysyłki?

    Zalezy, czy dotyczy to interpretacji mojej, czy Adama.

    Wg mnie sprzedawca w sklepie internetowym ma prawo udostepniac do
    koszyka ceny jednostkowe, ktore w przypadku przeliczania do zamowienia
    moga, juz w zamowieniu byc wzbogacone (juz jako zamowienie skaldajace
    sie z "n" cen poszczegolnych towarow) o rabaty i narzuty, ktorych
    zasady powinny byc zdefiniowane w dostepnych na stronie glownej
    dokumentach, oraz w jasny sposob wykazane przy redagowaniu zamowienia,
    najpozniej przy jego zatwierdzaniu. czyli zmiany i narzuty w
    zamowieniu a nie w cenach towarow.

    O ile rozumiem Adama, to on chcialby, zeby juz na poziomie cennika
    przy towarze byly podane wszystkie mozliwe zmiany ceny poszczegolnego
    detalu, zalezne od formy platnosci, mozliwych oplat za wysylke i nie
    wiem co jszcze. No to kazda pozycja powinna miec chyba na wstepie
    dodana cene wysylki jednej sztuki?

    Chyba taka kompletnie niejasna tabelka z mozliwymi permutacjami ceny
    ("jezeli placisz karta ale wysylka Poczta Polska, to tyle, jesli karta
    ale kurierem, to tyle, jesli przelewem i kurierem to tyle" itd..)
    podajaca przeliczona cene a nie same zasady ewentualnych doplat czy
    rabatow.

    Wg mnie wystarcza jasne podanie zasad kalkulacji narzutow i upustow w
    dostepnym dokumencie, oraz wykazanie skladnikow koncowego kosztu
    zamowienia przed jego ostatecznym wyslaniem do wlasciciela sklepu. Wg
    Adama - to chyba powinno byc tak, jak podalem powyzej. Wg mnie
    najsensowniejsze jest podawanie informacji i mozliwosci przeliczenia
    ceny koncowej na poziomie koszyka, Adam chcialby mec dokladne ceny juz
    na poziomie wyboru towaru z listy

  • 55. Data: 2007-12-05 07:04:17
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 05 Dec 2007 07:13:50 +0100, Slavekk napisał(a):

    > Akceptujesz ca?y zakup a nie robisz 7 akceptacji - caly, w tym koszty
    > zakupu i zaplaty. Tak jak w Tesco przy kasie a nie przy pó?ce.

    Też mi się tak wydaje, bo zarówno w Tesco jak i w sklepie internetowym
    to, że coś mam w koszyku to jeszcze nie znaczy, że to kupiłem, bo zawsze
    mogę to usunąć. A jeżeli byłoby tak jak twierdzi Adam P. to wychodziłoby
    na to, że trzeba wszystkie sklepy internetowe pozamykać łacznie z
    amazon.com :)

    Xenocide

  • 56. Data: 2007-12-05 09:15:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 07:13:50 +0100, "Slavekk" <S...@g...pl>
    wrote:

    >No właśnie
    >Akceptujesz zapelniony koszyk a nie wlozenie kazdego artykulu z osobna.

    Akceptuję ofertę wtedy, kiedy wkładam towar z oznaczoną cena do
    koszyka.
    Tak samo, jak kiedy bierzesz towar z półki, a przy kasie okazuje się,
    że cena jest wyższa 'bo ktoś nei wprowadził' - nie ma tak dobrze. Jest
    towar, jest cena, to jest oferta, ta ofertę, a nei inną akceptuje
    klient i to stanowi umowę.

    >ZADEN sklep internetowy nie podaje ceny z wliczona wysylka (chyba ze 0zl) bo

    Wysyłka jest dodatkową usługą, nie jest elementem ceny.

    >Nie nudź.

    Właśnie. Przeczytaj, a nei pieprz jak potłuczony.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 57. Data: 2007-12-05 09:15:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 07:04:17 +0000 (UTC), Bartosz 'xbartx' Nowakowski
    <b...@h...net> wrote:

> [...]
    >mogę to usunąć. A jeżeli byłoby tak jak twierdzi Adam P. to wychodziłoby
    >na to, że trzeba wszystkie sklepy internetowe pozamykać łacznie z

    Polskie w większości łamią prawo.
    Ale wracając do Tesco - bierzesz towar z półki, gdzie masz cenę 10zł.
    W kasie okazuje się, że to 20 zł.
    I co, uważasz, że to OK?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 58. Data: 2007-12-05 09:27:12
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Nielegalne. Tylko ludzie mało uświadomieni. Małe literki sa ulubinym
    > powodem wlepiania kar przez Inspekcję Handlową.

    Masz racje. Dopoki wszyscy beda na to przymykac oko, to tak bedzie sie
    dzialo...

    pozdr

  • 59. Data: 2007-12-05 09:35:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 16:03:33 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >On 5 Gru, 00:36, Adam Płaszczyca

    >U nich przed zamowieniem opierasz sie tylko na
    >
    >http://www.sirius.pl/audio_video/html_informacje_26
    0/Koszty_wysylki.html

    Wlazłem, potem przeszedłem na główną stronę i co widzę? Ano tak:
    1. Mam ofertę na Cooler Thermartake, przy czym mam napisane jak wół
    'Cena 127zł'
    2. Mam ofertę 'zapłać przez Allpay.pl'

    Nie mam na tej stronie _ŻADNEJ_ informacji o tym, że do ceny cokolwiek
    może być doliczone. To stanowi ofertę.

    Klikam na ten produkt. Dostaję ładny opis, informację o cenie brutto i
    netto, dalej mam informację o tym, że mogę zapłacić przez AllPay.pl
    karta kredytową.
    Dalej ani słowa o jakichkolwiek prowizjach.
    Klikam na 'dodaj do koszyka' i tym samym zawieram umowę.

    Otrzymuję informację, że moje zamówienie opiewa na 127 złotych.

    Mam zatem potwierdzenie zawartej umowy. Koniec, kropka.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 60. Data: 2007-12-05 09:38:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 23:03:02 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >dokumentach, oraz w jasny sposob wykazane przy redagowaniu zamowienia,
    >najpozniej przy jego zatwierdzaniu. czyli zmiany i narzuty w

    Inspekacja Handlowa mówi co innego.

> [...]
    >detalu, zalezne od formy platnosci, mozliwych oplat za wysylke i nie
    >wiem co jszcze. No to kazda pozycja powinna miec chyba na wstepie

    Nie musza być podane dokłądnie, muszi być informacja, że istnieją
    dodatkowe składniki. Czyli, że to, co widnieje przy towarze nei jest
    finalną ceną towaru. Cena bowiem, to tyle ile klient faktycznie
    zapłaci.

    >Wg mnie wystarcza jasne podanie zasad kalkulacji narzutow i upustow w
    >dostepnym dokumencie, oraz wykazanie skladnikow koncowego kosztu

    Nie wystarczy. Musi być jeszcze to zrobione ZANIM klient zobaczy
    tryplecik towar-cena-formy płatności.

> [...]
    >najsensowniejsze jest podawanie informacji i mozliwosci przeliczenia
    >ceny koncowej na poziomie koszyka, Adam chcialby mec dokladne ceny juz

    Nie na poziomie koszyka. PRZED podaniem ceny.
    --
    ___________/ GG: 3524356