  • 81. Data: 2007-12-05 20:57:29
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 21:21, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Wybacza, ale bank niczego takiego w umowie nie ma.

    A TOiP ?

  • 82. Data: 2007-12-05 22:17:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 21:30:11 +0100, "Slavekk" <s...@g...pl>
    wrote:

    >Nie jest.
    >Gdzie ty żyjesz?

    Jest, w Polsce i wyobraź sobie - ja znam przepisy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 83. Data: 2007-12-05 22:18:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 21:32:47 +0100, "Slavekk" <s...@g...pl>
    wrote:

    >Oooo, to już mamy dwa etapy:
    >- zawarcie umowy

    Mamy.

    >- sfinalizowanie umowy które nie jest zawarciem
    Sfinalizowanie umowy też mamy. Po słowie 'umowy' mamy następnie Twoje
    słowa, które pojawiły się z nikąd i sa do tego nieprawdą.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 84. Data: 2007-12-05 22:20:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 12:56:42 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Dzięki takiej interpretacji prawa cywilnego, właściciel (operator)
    >sklepu ma możliwość odrzucenia oferty kupna, jeśli np. zamawiający
    >klient nie spełnia pewnych warunków, np. nie podaje właściwej
    >identyfikacji swojej osoby. Z kolei nakłada ona na właściciela sklepu
    >obowiązek potwierdzania przyjęcia zamówienia (oferty kupna) - gdyz
    >dopiero akt potwierdzenia stanowi dowód zawarcia umowy.

    Piękne. I pomija w piekny sposób, czyli przez przemilczenie obowiązki
    sklepu.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 85. Data: 2007-12-05 22:22:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 12:53:47 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >http://e-handel.mm.com.pl/wyklady/08_04.htm

    A, to jest akt prawny obowiązujący.

    >b) Klient sklepu internetowego (odwiedzający witrynę) składa
    >zamówienie, które rozumiane jest jako oferta (ART 66 Kodeksu
    >Cywilnego) zawarcia umowy kupna - przeważnie na warunkach określonych
    >na stronie WWW):

    No własnie - cena oznaczona, forma płatności oznaczona.

    >§ 2. Gdy termin nie był oznaczony, oferta złożona w obecności drugiej
    >strony za pomocą telefonu lub innego środka bezpośredniego
    >porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, jeżeli nie zostanie
    >przyjęta niezwłocznie;

    Ofetrta przestaje zobowiązywać kogo, zastanów sie :D

    >c) Potwierdzenia przyjęcia zamówienia przesłane przez właściciela
    >sklepu do klienta, który złożył ofertę kupna jest rozumiane jako
    >zawarcie umowy.

    A masz powyżej słowo 'wyłącznie'?

> [...]
    >obowiązek potwierdzania przyjęcia zamówienia (oferty kupna) - gdyz
    >dopiero akt potwierdzenia stanowi dowód zawarcia umowy.

    No i? Czy ma możliwosć zmienić swoją, wiążąca go ofertę po tym, jak
    klient ją zaakceptuje?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 86. Data: 2007-12-05 22:27:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 12:52:36 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >nie ma sprawy, masz za darmo (zrodla u dolu linka wiadacego do
    >wykladu)
    >
    >http://e-handel.mm.com.pl/wyklady/08_04.htm

    Do wykładu, czyli to tego, co ktoś sobie na ten temat wymyślił. Ty
    zaś, za cene lokalnego połaczenia zadzwoń do IH i tam sied owiesz nei
    tyle domysłów, co prawdy.

    >1. konsument powinien być przed zawarciem umowy powiadomiony o szeregu
    >istotnych cechach oferowanego produktu/usługi:

    A tu nie jest.

    >Kto oświadczył drugiej stronie wolę zawarcia umowy, określając w
    >oświadczeniu jej istotne postanowienia (oferta), i oznaczył termin, w
    >ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, ten jest ofertą związany aż
    >do upływu oznaczonego terminu.

    A ta oferta, w myśl art. 543 KC, to wystawienie towaru publicznie z
    oznaczeniem ceny.

> [...]
    >upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku
    >czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

    Czyli, jeśli sklep zażąda potwierdzenai złożenia oferty kupna i nie
    dostanie potwierdzenia, może nie wysłac towaru.

    >Na bazie powyzszego raczej nie widze sensu dyskusji z toba, gdyz nie
    >jestes w stanie przytoczyc jakichkolwiek argumentow poza wlasnym
    >doglebnym przekonaniem, ze sklep powinien - wlasciwie sam nie wiem,
    >czego bys wymagal - realnie.

    Poza tym, że to, co przytoczyłeś nijak sie nie ma do moich tez. Według
    Ciebie umowę się zawiera wtedy, kiedy się napisze, że to jest umowa, a
    ja opieram się na KC, który definiuje dośc precyzyjnie ten moment.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 87. Data: 2007-12-06 08:37:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    wrote:

    >Oooo, to już mamy dwa etapy:

    No mamy

    >- zawarcie umowy
    Mamy.

    >- sfinalizowanie umowy które nie jest zawarciem

    Sfinalizowanie umowy mamy. Dalszy ciąg to już Twoje domysły, błędne
    zresztą.

    Zawarcie umowy niesie ze sobą zobowiązania. Jedna strona może od umowy
    odstąpić, co zwalnia drugą ze zobowiązania wzajemnego.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 88. Data: 2007-12-06 09:45:35
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    g.googlegroups.com...
    wrote:

    > Wybacza, ale bank niczego takiego w umowie nie ma.

    A TOiP ?

    -----

    Jednym slowem trzeba kupic 2 identyczne produkty w takim sklepie, za jeden
    zaplacic karta, za drugi przelewem. I zaleznie jak beda wygladaly faktury:
    -cena X za jeden, i X z doliczona prowizja za zakup karta za drugi = wtedy
    skarga do banku
    -cena X za jeden, Y za drugi = inspekcja handlowa lub urzad skarbowy (bo
    pachnie to przewalem - rozne ceny za ten sam produkt)
    -cena X za jeden i X z rabatem za platnosc gotowka = to chyba jedyna
    dozwolona konfiguracja

    pozdr

  • 89. Data: 2007-12-07 20:22:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 23:27, Adam Płaszczyca

    Kompletnie mnie nie przekonales.
    Uwazam, ze interpretacja goscia, ktory od kilku lat prowadzi wyklady z
    tej dziedziny ( e-handel) bardziej jest sensowniejsza.

    Pozostan ze swoim prywatnym zdaniem

    EOT

  • 90. Data: 2007-12-07 20:28:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Gru, 10:45, "Z" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > pachnie to przewalem - rozne ceny za ten sam produkt)
    > -cena X za jeden i X z rabatem za platnosc gotowka = to chyba jedyna

    Zwrocenie sie do banku byloby ciekawe.
    Oni prowizje (swoja czesc) dostali w zwiazku z transakcja, a
    jednoczesnie ich klient zaplacil ja sklepowi.

    Moznaby nawet (jesli ktos ma taki bankdobrze odpowiadajacy) zadac juz
    teraz, przed transakcja zapytanie na infolinie mailowa, co z kosztami
    prowizji - na przykladach tych sklepow i linii lotniczych.

    Obawiam sie, ze odpowiedz bedzie, ze platnosc z prowizjja jest
    wlasnym wyborem klienta, zaplaty dodatkowej oplaty o takiej nazwie, bo
    bank rozumie pod tym prowizje centrum autoryzacyjnego, ktora przeciez
    nie obciaza klienta.
    Ale spytac warto.