  • 1. Data: 2008-12-18 22:29:43
    Temat: prowizja za przelew zagraniczny w [alior]
    Od: "qbczyk" <q...@w...pl>

    Witam,
    Czy to możliwe, że prowizja od przelewu do angielskiego banku może wynosić
    aż 100 zł bo tyle mi wzięło. I czy te prowizje zawsze biorą w momencie
    wykonania operacji przelewu? Myślałem, że po. Dopiero jak pieniądze pojawią
    się u beneficjenta :/
    Coś drogo te 100 chyba nie? Czy to normalne? A może oni później zwracają
    nadwyżkę?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-19 00:10:22
    Temat: Re: prowizja za przelew zagraniczny w [alior]
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    qbczyk wrote:
> [...]
    > pieniądze pojawią się u beneficjenta :/
    > Coś drogo te 100 chyba nie? Czy to normalne? A może oni później zwracają

    Za co Ci wzieli tyle? Jak to przelewałeś, jakiś priorytet, czy co?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2008-12-19 06:33:14
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    DooMiniK pisze:

    > Za co Ci wzieli tyle? Jak to przelewałeś, jakiś priorytet, czy co?

    tyle faktycznie jest w TOiP - tez na to zwrocilem uwage.
    jest jeszcze SEPA z gwiazdka za 5 PLN, ale wlasnie gwiazdka mowi o tym,
    ze funkcjonalnosc bedzie udostepniona wkrotce

    partyline twierdzi ze wkrotce oznacza, ze juz w grudniu
    --
    pozdr,
    Dan the Man

  • 4. Data: 2008-12-19 08:03:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Dannyboy pisze:

    > tyle faktycznie jest w TOiP - tez na to zwrocilem uwage.
    > jest jeszcze SEPA z gwiazdka za 5 PLN, ale wlasnie gwiazdka mowi o tym,
    > ze funkcjonalnosc bedzie udostepniona wkrotce

    SEPA to tylko przelewy w euro. A UK ciągle ma ?.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2008-12-19 08:55:23
    Od: "qbczyk" <q...@w...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:494ad85e$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > Dominik Siedlak (bachus)
    > Na serwerze bachus - login taki mam,
    > serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam...

    Normalny przelew zagraniczny. Żadnych priortetów ani ekspresów bo wiem ile
    biorą za to.
    Przelewałem na konto w euro.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-12-19 08:56:02
    Od: "qbczyk" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > SEPA to tylko przelewy w euro. A UK ciągle ma ?.
    >
    > --
    > Pete

    O czym wy mowicie ;) ?

  • 7. Data: 2008-12-19 09:41:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    qbczyk schrieb:
> [...]
    > pieniądze pojawią się u beneficjenta :/
    > Coś drogo te 100 chyba nie? Czy to normalne? A może oni później zwracają

    No troszke drogo - w wiekszosci bankow w Europie, poza Polska, przelewy
    do innych krajow Unii Europejskiej (w tym krajow nie bedacych w strefie
    euro) sa darmowe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2008-12-19 10:24:04
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > No troszke drogo - w wiekszosci bankow w Europie, poza Polska, przelewy do
    > innych krajow Unii Europejskiej (w tym krajow nie bedacych w strefie euro)
    > sa darmowe.

    No troszkę zmyślasz...
    Darmowe to są przelewy w EUR do krajów które EUR używają.
    W większosci banków oczywiście.
    I jest to spełnienie przepisów unijnych że przelew w EUR do krajów Unii nie
    może być droższy niz przelew krajowy w EUR
    Nie wszystkie banki mają darmowe przelewy krajowe

    Sławek

  • 9. Data: 2008-12-19 11:06:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Slavekk schrieb:
    > U?ytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > No troszk? zmy?lasz...
    > Darmowe to s? przelewy w EUR do kraj?w kt?re EUR u?ywaj?.

    Polska uzywa euro? Anglia uzywa euro? Szwecja uzywa euro? Np. Niemczech
    chyba zaden bank nie pobiera prowizji za przelewy do tych krajow.
    Podobnie jest w Austrii i czesci bankow w Wielkiej Brytanii (choc pewnie
    znajda sie jakies wyjatki).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2008-12-19 12:43:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "qbczyk" <q...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > pojawią się u beneficjenta :/
    > Coś drogo te 100 chyba nie? Czy to normalne? A może oni później zwracają
    W tabeli oplat dla osob fizycznych jest tylko 50zl od przelewu
    zagranicznego. Pytanie jest w jakiej opcji jest te 50zl?-OUR/SHA/BEN?
    Ale wydaje mi sie, ze jezeli tabela nie precyzuje typu przelewu
    zagranicznego to jest to podstawa do reklamacji.