  • 1. Data: 2005-01-20 13:17:04
    Temat: prowizje od przelewów z zagranicy
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Klient przesyła mi pieniążki z zagranicy np.1000 EUR,
    on pokrywa swoje koszty a mnie ksiegują 986 EUR.
    Nastepnym razem wysyła 100 EUR i znowu otrzymuję kwotę pomniejszoną o 14
    EUR.
    Dzwonię do banku i pytam dlaczego a pani odpowiada ,że to nie oddział tylko
    centrala potrąca swoje koszty.Pytam gdzie informacja dla mnie ,że potrącono
    mi tyle i tyle na podstawie umowy czy coś a pani mówi ,że na to nie ma umowy
    tylko bank robi to wg. tabeli.
    Nie widziałem tej tabeli nigdy na oczy więc mówię pani , że w ten sposób
    bank może jutro powiedzieć mi,że w ramach swoich kosztów potrącił mi
    wszystko i BASTA.

    Klient w Niemczech poinformował mnie ,że od momentu wejścia do uni przelewy
    takie nie powinny być obciążone dwukrotną opłatą jeżeli on już przy wysyłce
    raz zapłacił(jak przelew krajowy) - czy to prawda?????

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-20 13:51:42
    Temat: Re: prowizje od przelewów z zagranicy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Karpow wrote:
> [...]
    > Nie widziałem tej tabeli nigdy na oczy więc mówię pani , że w ten sposób
    > bank może jutro powiedzieć mi,że w ramach swoich kosztów potrącił mi

    Kazdy bank, przez ktory przechodzi przelew potraca swoja prowizje
    łącznie z twoim. Jesli chodzi o twoj to opłaty powinny być w tabeli
    prowizjii i opłat. Poszukaj. 14 euro to duzo.
    Z tego co wiem Inteligo bierze 10 zl, mBank nic.
    Pytanie kto te 14 euro potracil i przez ile bankow to szlo. Ale zobacz,
    czy nie masz tego w opise transakcji

    > Klient w Niemczech poinformował mnie ,że od momentu wejścia do uni przelewy
    > takie nie powinny być obciążone dwukrotną opłatą jeżeli on już przy wysyłce
    > raz zapłacił(jak przelew krajowy) - czy to prawda?????

    Tu możesz mieć rację. Ale nie potrafię ci tego ani potwierdzić, ani
    zaprzeczyć.

  • 3. Data: 2005-01-20 14:03:53
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 20 Jan 2005 14:17:04 +0100, na pl.biznes.banki, Karpow w wiadomości
    <news:csoadt$3fq$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Klient w Niemczech poinformował mnie ,że od momentu wejścia do uni przelewy
    > takie nie powinny być obciążone dwukrotną opłatą jeżeli on już przy wysyłce
    > raz zapłacił(jak przelew krajowy) - czy to prawda?????

    Ciekawe co sie dzieje z Euroelixirem?
    Przecież zdaje się, że miał być w prowadzony w życie jesienią ubiegłego
    roku - czyż nie?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2005-01-20 14:53:06
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Sprawę wyjasniam,
    klient miał racje ale u nas wchodzi to od 7 lutego.
    Termin jest znany ale nie ma jeszcze odpowiedniego rozp. NBP-u.
    A co do prowizji to okazuje się ,że mój bank słusznie pobierał sobie ją ale
    to nie wszystko. Bo pobierał owszem dobrze 0,2% od kwoty ale min.20 zł a
    max. 100zł.
    Natomiast pieniądze szły przez jeszcze jednego pośrednika tj BZ WBK i oni
    sobie pobierali 10 EUR prowizji pomimo, że mają umowę z niemieckim bankiem i
    otrzymują za tą operację od nich kasę.
    Miła pani w moim banku stwierdziła,że reklamowali tą sytuację w BZ WBK
    kilkukrotnie i nie otrzymali ani jednej odpowiedzi a na tel. zapytanie
    dlaczego tak robią otrzymali odp." bo tak".
    BZ WBK poprostu dwa razy kasuje za tą samą operację.
    Jeżeli to wszystko okazało by się prawdą to sprawa ta wygląda mi na przysmak
    dla prokuratora.
    Proszę sobie wyobrazić ilość przelewów i pomnożyć przez 10 EUR :-).
    Pzdr.
    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:1ln0okt5bxy3q$.dlg@krak.eu.org...

  • 5. Data: 2005-01-20 15:25:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karpow wrote:
> [...]
    > oni sobie pobierali 10 EUR prowizji pomimo, że mają umowę z
    > niemieckim bankiem i otrzymują za tą operację od nich kasę.

    w Millennium skasowali mnie na 140 zl za chec pokrycia kosztow obcych bankow
    (taki ryczalt maja) a pare tygodni po operacji obciazyli mnie faktycznym kosztem
    obcego banku - jakies 25 zl z tego co pamietam.

    Po reklamacji oczywiscie grzecznie oddali ale widac nie lubia takich operacji
    skoro zaporowo 140 zl (obok innych kosztow) za to biorą
    *** blad ***

  • 6. Data: 2005-01-20 21:58:19
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 20 Jan 2005 16:25:27 +0100, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Po reklamacji oczywiscie grzecznie oddali ale widac nie lubia takich operacji
    >skoro zaporowo 140 zl (obok innych kosztow) za to biorą

    pewnie, ze nie lubia. jak zaznaczasz koszty SHA to biora oplate od
    ciebie za przelew i reszta ich nie interesuje, a jak OUR, to po pewnym
    czasie banki zagraniczne upomna sie o koszty, i oni musza to obsluzyc,
    twoje konto obciazyc, a to nie dzieje sie z automatu, wiec kosztuje.

    G.