  • 181. Data: 2008-10-29 22:35:29
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Chris schrieb:

    (...)

    > Jeśli w dalszym ciągu masz zamiar twierdzić, że ten dokument nie jest
    > wystarczającym dowodem na to, że poszczególne krajowe banki centralne
    > (KBC) maja prawo do emisji swoich pul banknotów euro, to ja kończę z
    > tobą dyskusję.

    Przed chwila twierdziles, ze KBC beda mogly dodrukowac sobie pieniadze:

    Ja największe wątpliwości mam odnośnie zabezpieczenia przed
    nielegalnym dodrukiem banknotów euro przez któreś z państw, np.
    przez dwukrotne wydrukowanie banknotów z tym samym numerem, co jest
    chyba nie do wykrycia.

    Potem sie upierales, ze emisja banknotow to to samo co ich druk.

    A teraz polaczyles obie te "teoryie" ze soba, nawet znalazles na to
    "dowod" (szkoda, ze nic z tego dokumentu nie zrozumiales).

    Szkoda czasu na sprzeczanie sie z toba.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 182. Data: 2008-10-29 22:55:27
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 11:11:21 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > ^^^^^^^
    >
    > Jakiego znowu "dochodu z emisji euro"?
    > W Zimbabwe to musza miec dochody - nadrukowali tryliony pieniadza,
    > inflacja siega milionow procent...

    Najpierw twierdziłeś, że krajowe banki centralne nie maja prawa emisji
    euro. Teraz kwestionujesz fakt, że emisja pieniądza jest źródłem
    dochodu, co już jasno dowodzi, ze w dziedzinie ekonomii jesteś
    całkowitym ignorantem.
    Co więcej, w dyskusji zamiast argumentów używasz obelg.
    W tej sytuacji nie mam zamiaru odpowiadać na twoje następne posty, gdyż
    dalsza dyskusja z tobą jest zwykłym marnowaniem czasu.

    --
    Krzysztof

  • 183. Data: 2008-10-29 22:57:13
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Jan Strybyszewski pisze:
    > To mit. Jesli piszemy o efekcie Cappucino czyli zaokraglania malych
    > kwot do cen "atrakcyjnych marketingowo" to jest to efekt jednorazowy
    > okolo 1,5-2% CPI (w przeciagu 2lat czyli jakie 0,5-1,0% rocznie).
    >
    > EBC jest jednak bystry i Slowacy juz skorzystali z tej rady czyli
    > podawanie cen dwuwalutowych na pol roku przed wejsciem euro.
    > Wtedy taka zmiana cen bedzie natychmiast widoczna i karana.

    Z ciekawosci zapytam - jak w takiej sytuacji powinna wygladac polityka
    cenowa dla codziennych produktow, np. zywnosciowych? Bardzo duzo
    produktow zycia codziennego po przeliczeniu z PLN na EUR po aktualnym
    kursie kosztuje wyraznie mniej, niz produkty tych samych marek w reszcie
    Europy.

    Na chlopski rozum, jezeli ceny sie po prostu przelicza, i nie nastapi
    wzrost do poziomu jednolitego z reszta Europy, Niemcom nagle zacznie sie
    oplacac importowac od nas bulki i twarozek. Czego nie widze?

    Najglupszy mozliwy przyklad - puszka Coli w automacie u nas kosztuje
    ~1.5PLN, w Irlandii ~1.5EUR. Po przeliczeniu wg obecnego kursu, nasza
    Cola kosztuje zatem niecale 0.50EUR.

    Problem nie dotyczy sprzetu elektronicznego lub innych produktow, ktore
    pi razy oko odpowiadaja zagranicznym cenom w EUR na poziomie
    dopuszczalnych roznic miedzyrynkowych - znaczy sie, w granicach rozsadku.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 184. Data: 2008-10-29 23:01:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Chris schrieb:

    > Najpierw twierdziłeś, że krajowe banki centralne nie maja prawa emisji
    > euro.

    Twierdzilem, ze krajowe banki centralne w strefie euro nie moga sobie
    _drukowac_ pieniedzy ot tak sobie, w tajemnicy.
    Ty twierdzisz inaczej, i zdaje sie caly czas chcesz to udowodnic,
    powolujac sie na dokumenty, ktorych nie mozesz do tej pory zrozumiec.

    > Teraz kwestionujesz fakt, że emisja pieniądza jest źródłem
    > dochodu, co już jasno dowodzi, ze w dziedzinie ekonomii jesteś
    > całkowitym ignorantem.

    O prosze, mamy profesora na liscie.

    > Co więcej, w dyskusji zamiast argumentów używasz obelg.

    Alez oczywiscie. Kto zaczal wyzywac od klamcow, podlych i nikczemnych,
    gdy nie potrafil zrozumiec kilku zdan napisanych prostym jezykiem?
    Archiwum grupy wskazuje, ze ty.

    > W tej sytuacji nie mam zamiaru odpowiadać na twoje następne posty, gdyż
    > dalsza dyskusja z tobą jest zwykłym marnowaniem czasu.

    Czy ja tego nie pisalem przed chwila?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 185. Data: 2008-10-29 23:14:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Mateusz Papiernik schrieb:

> [...]
    > wzrost do poziomu jednolitego z reszta Europy, Niemcom nagle zacznie sie
    > oplacac importowac od nas bulki i twarozek. Czego nie widze?

    Ze produktow o krotkim czasie przydatnosci nie oplaca sie wozic dalej,
    niz na tereny przygraniczne. A i owszem, przgraniczni mieszkancy Niemiec
    przyjezdzaja do Polski na zakupy nawet i bez euro (choc w ostatnim roku
    coraz mniej, ze wzgledu na umacniajaca sie zlotowke, i do Niemiec na
    zakupy zaczeli jezdzic Polacy; pewnie ostatnie oslabienie odwroci ten
    trend).

    I wbrew pozorom, ceny zywnosci w Polsce i Niemczech w ostatnich latach
    mocno sie zblizyly (w Niemczech mniej wiecej na tym samym poziomie; w
    Polsce sporo podrozaly).

    > Najglupszy mozliwy przyklad - puszka Coli w automacie u nas kosztuje
    > ~1.5PLN, w Irlandii ~1.5EUR. Po przeliczeniu wg obecnego kursu, nasza
    > Cola kosztuje zatem niecale 0.50EUR.

    Nic, tylko zabrac sie za eksport Coli do Irlandii ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 186. Data: 2008-10-29 23:19:29
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 29 Oct 2008 22:56:54 +0100, Chris
    <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    >Jak zwykle u euro-oszołomów, zamiast argumentów są obelgi.

    Hm... Nieoświeconemu mogłoby się co prawda wydawać, że "euro-oszołom"
    jest właśnie obelgą, a tu wygląda na to, że to jest argument.

    Może nie powinienem podsuwać amunicji przeciwnej strone barykady, ale
    co tam: jakbyś kiedykolwiek poczuł się w potrzebie, jakbyś na gwałt
    potrzebował kolejnych argumentów, to tu masz cały wór:
    http://www.humorsphere.com/yo_mama/

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 187. Data: 2008-10-29 23:28:26
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 29 Oct 2008 23:57:13 +0100, Mateusz Papiernik
    <m...@m...net> wrote:

> [...]
    >wzrost do poziomu jednolitego z reszta Europy, Niemcom nagle zacznie sie
    >oplacac importowac od nas bulki i twarozek. Czego nie widze?

    A wiesz, że już teraz wymiana euro na złotówki i z powrotem, czy
    kupowanie w sklepach za granicą, jest całkowicie legalne? Fakt, że
    potrzeba wymiany to utrudnia, ale nie uniemożliwia. My eksportujemy na
    Zachód. Niemcy jeżdżą za wschodnią granicę na zakupy.

    A jak byłem młodym studentem, to przy okazji wakacji w górach chodziło
    się na Słowację po piwo, choć słowacką walutą były korony, a o polskim
    euro nikomu się nie śniło. Nihil novi.

    >Najglupszy mozliwy przyklad - puszka Coli w automacie u nas kosztuje
    >~1.5PLN, w Irlandii ~1.5EUR. Po przeliczeniu wg obecnego kursu, nasza
    >Cola kosztuje zatem niecale 0.50EUR.

    I wiele się zmieni, jak do tego samego automatu będzie się wrzucało
    pół euro, zamiast półtorej złotówki?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 188. Data: 2008-10-30 07:26:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Oct 2008 00:01:27 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Czy ja tego nie pisalem przed chwila?

    Szybko się uczy, czyż nie?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 189. Data: 2008-10-30 07:52:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 17:18:16 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Owszem.
    > Przykladowo - w jakim banku w Polsce znajdziesz kredyt hipoteczny w
    > zlotowkach na 5%?

    Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby i u nas takie były. Będziemy
    takie mieli, jeśli będziemy mieli eurosy; żeby mieć eurosy, musimy się
    przystosować; ale przecież jak już się przystosujemy, to możemy sobie
    zostawić złotówkę i korzystać z niższych stóp. Prawda?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 190. Data: 2008-10-30 08:08:28
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > To bardzo ciekawe. Po pierwsze na razie zupełną niewiadomą jest jak
    > wygląda kwestia możliwości wystąpienia z UE. Po drugie wcale przyjęcie
    > euro nie jest obowiązkiem państwa członkowskiego. Po trzecie ciekawe w
    > jakich granicach wystąpimy z UE, skoro np. konstytucja RFN uznaje
    > granice tego państwa z 1937r.

    Mi na wykładach na Akademii Finansów w Warszawie wykładowcy tłumaczyli,
    że waluty Euro nie muszą przyjmować Wielka Brytania i Dania, gdyż
    zastrzegły to sobie w traktacie akcesyjnym. Cała reszta krajów
    członkowskich Euro przyjąć musi, choć nie jest określone w jakim terminie.

    Odpowiedniego przepisu niestety nie podali.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik