  • 201. Data: 2008-10-30 10:08:29
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 09:47:10 +0100, z napisał(a):

    > Widzisz. Ja to się nawet przyznam że mnie poniosło po przeczytaniu
    > "I jeszcze nóżką tupnijcie dla podkreślenia powagi tej inicjatywy."

    W końcu postawienie "jakiejś tam stronki" z którą "może coś się uda
    zrobić" ale "nie wiem jak to zrobić" to jest naprawdę bardzo poważna
    inicjatywa ;)

    > Normalnie mam już odruch wymiotny na ta całą propagandę pro PO UE Euro.
    > I żeby była jasność. Tak samo nie trawię TVTrwam.

    To nie była propaganta za/przeciw tylko nabijanie się z powyższego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 202. Data: 2008-10-30 13:52:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Problemem jest właśnie fakt, że nie można przejść na inne
    > jednostki. To znaczy można, ale złotówki, tudzież euro nadal trzeba
    > przyjmować.

    No to co. Wystarczy podac cene 10000000000000000000000 zl.

    > Jeśli by przyjąć, że euro, czy złotówka, nie jest walutą
    > obowiązkową, to przyjęcie euro nie byłoby tak ważne, skoro zawsze
    > możnaby z niego nie korzystać.

    Problem nie lezy w obowiazku przyjmowania zlotowki. Problem jest
    w tym, ze jeden polski przedsiebiorca nie moze wystawic drugiemu
    faktury w euro, i przyjac od niego zaplaty w euro.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 203. Data: 2008-10-30 13:59:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 14:52:05 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Problem nie lezy w obowiazku przyjmowania zlotowki. Problem jest w tym,
    > ze jeden polski przedsiebiorca nie moze wystawic drugiemu faktury w
    > euro, i przyjac od niego zaplaty w euro.

    Już niedługo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 204. Data: 2008-10-30 14:06:30
    Od: z <...@z...pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > To nie była propaganta za/przeciw tylko nabijanie się z powyższego.

    Jesli nabijales sie tylko ze stronki to zwracam honor. :-)

  • 205. Data: 2008-10-30 17:22:40
    Od: C...@g...com

    On 30 Paź, 09:45, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Sugerujesz ze inflacja zalezy od ilosci pieniadza i ze to taki banal ?

    Zależy co rozumiesz pod pojęciem inflacji. Ja za inflację uważam
    dodruk gotówki przez bank centralny - co jest zwyczajnym okradaniem
    ludzi używających danej waluty.

  • 206. Data: 2008-10-30 19:14:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-30 09:14 Tapatik napisał/a:

    > Jestem jak najbardziej za. Wtedy Ci, którzy obecnie zarabiają np. 1000
    > zł, dostaną po około 4000 Euro. :-)))

    Kup coś teraz w supermarkecie, zapłać pieniędzmi euro i zobacz ile
    reszty w PL dostaniesz :-)

    --
    animka

  • 207. Data: 2008-10-31 06:22:08
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:

    > Zależy co rozumiesz pod pojęciem inflacji. Ja za inflację uważam
    > dodruk gotówki przez bank centralny - co jest zwyczajnym okradaniem
    > ludzi używających danej waluty.

    Co znaczy dodruk ? Jestes swiadom ze zmonetaryzowany pieniadz to od
    10-20% wszystki pieniedzy a pieniadze drukuja BANKI :) pod przyszloy PKB.

    Zastanow sie ... jest sobie wyspa na wyspie 3 ludzi kazdy ma po 10zł.

    Jeden zbiera zywnosc , drugi produkuje ubrania a trzeci zajmuje sie
    budownictwe.

    Pierwszy zebral 10kg zywnosci i sprzedal trzeciemu za 10zł. Trzeci co
    prawda nic nie ma ale wybudowal dom wiec sprzeda go drugiemu za 10zł
    Drugi wydal co prawda kase ale udalo mus ie zrobic buty dla pierwszego
    wiec znow ma 10zł.

    Kazdy z nich ma 10zł i zrealizowal swoja napilniejsza potrzebe.

    Jednak pierwszy z i nich mysli sprzedalem 10kg dostalem 10zł sprzedam
    40kg dostana 40zł. Ale skad ? nie ma tyle pienidzy na wyspie ...

    Na szczecie pojawia sie bankier i zaklada kazdemu konto.

    Ttransakcje zywnosci przeprowadzaja przez niego pier3wszy sprzedaje
    trzeciemu 40kg zywnosci na zime. Pierwszy ma na koncie 40zł tzrec debet
    40zł. Na szczecie trzeci jest sprytny i tym razem wybdowal dom z
    osiosanych bali i chce za niego 40zł.

    itd.

    A oczywiscie bankier bierze procent. Po jakim czasie na wyspie nie
    bedzie pieniadzy bo wszystkie beda u bankiera ? I jak zwikeszone PKB
    zmonetaryzowac jak transakcje sa na 40zł a na wyspie tylko 30?

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 208. Data: 2008-10-31 06:27:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Co znaczy dodruk ? Jestes swiadom ze zmonetaryzowany pieniadz to od
    > 10-20% wszystki pieniedzy a pieniadze drukuja BANKI :) pod przyszloy PKB.

    Dodruk większy niż wynikałoby to z wzrostu PKB.

> [...]
    >
    > A oczywiscie bankier bierze procent. Po jakim czasie na wyspie nie
    > bedzie pieniadzy bo wszystkie beda u bankiera ? I jak zwikeszone PKB

    W opisywanym przypadku stała ilość pieniądza przy rosnących dobrach
    spowodowałaby deflację. Wtedy nie myśli się, jak sprzedać 40kg za 40zł,
    tylko "a może 40kg sprzedam za 40gr?".

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 209. Data: 2008-10-31 06:32:53
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Animkowe opowieści dotarły na kolejną grupę... ;-)

    No co? Zobacz co napisał mój przedpiśca. Pensję w złotówkach mnożymy
    przez 4 i wychodzi nam pensja w Euro. Co prawda moim skromnym zdaniem
    należało by podzielić, ale wtedy wyjdzie 250 zamiast 4000.

    Ile byś chciał zarabiać? 250 czy 4000? Wersja Animka jest po prostu
    bardziej optymistyczna choć może ciut niezgodna z matematyką :-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 210. Data: 2008-10-31 06:36:56
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > No, gwarancje na 100% to tylko od Skarbu Panstwa.

    Byle nie rosyjskiego :-)))
    On już kiedyś "gwarantował" obligacje....

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik