  • 211. Data: 2008-10-31 06:43:38
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Dodruk większy niż wynikałoby to z wzrostu PKB.

    Tyle zeby byl wiekszy PKB trzeba NAJPIERW dodrukowac (jako kredyt w
    banku) czyz nie ?

    Zeby fabryka mogla zrobic ten wiekszy PKB musi miec maszyny czyli kupic
    je na kredyt :) wiec to nie takie hop siup.

    > W opisywanym przypadku stała ilość pieniądza przy rosnących dobrach
    > spowodowałaby deflację. Wtedy nie myśli się, jak sprzedać 40kg za 40zł,
    > tylko "a może 40kg sprzedam za 40gr?".

    Jak to wplywa na morale ? Dlatego z powodu konstrukcji psychicznej
    czlowieka inflacja 3% jest dobra dla gospodarki i panstwa oraz dobra dla
    samopoczucia "podwyzki co rok" pracownika

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 212. Data: 2008-10-31 06:45:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Jak to wplywa na morale ? Dlatego z powodu konstrukcji psychicznej
    > czlowieka inflacja 3% jest dobra dla gospodarki i panstwa oraz dobra dla
    > samopoczucia "podwyzki co rok" pracownika

    Co w tym niemoralnego? Konsumenci się cieszą, a to ich jest
    większość. Każdy jest konsumentem, choćby i sprzedawca.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 213. Data: 2008-10-31 16:01:43
    Od: C...@g...com

    On 31 Paź, 07:22, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Co znaczy dodruk ? Jestes swiadom ze zmonetaryzowany pieniadz to od
    > 10-20% wszystki pieniedzy a pieniadze drukuja BANKI :) pod przyszloy PKB.

    Widziałeś kiedyś bank mający drukarnie gotówki ? Widzę że w innej
    rzeczywistości żyjesz.

> [...]
    >
    > Jeden zbiera zywnosc , drugi produkuje ubrania a trzeci zajmuje sie
    > budownictwe.
    >
    > Pierwszy zebral 10kg zywnosci i sprzedal trzeciemu za 10zł. Trzeci co
    > prawda nic nie ma ale wybudowal dom wiec sprzeda go drugiemu za 10zł
    > Drugi wydal co prawda kase ale udalo mus ie zrobic buty dla pierwszego
    > wiec znow ma 10zł.
    >
    > Kazdy z nich ma 10zł i zrealizowal swoja napilniejsza potrzebe.
    >
    > Jednak pierwszy z i nich mysli sprzedalem 10kg dostalem 10zł sprzedam
    > 40kg dostana 40zł.   Ale skad ? nie ma tyle pienidzy na wyspie ...
    Jak to nie ma ? Wystarczy że któryś mu wystawi weksel opiewający na ta
    kwotę - to się nazywa pieniądz dłużny i funkcjonuje już od kilku tys.
    lat. I do tego żadnej gotówki nie potrzeba. To są dobrowolne
    transakcje miedzy 2 stronami - zabronisz im tego ?

    > A oczywiscie bankier bierze procent.  Po jakim czasie na wyspie nie
    > bedzie pieniadzy bo wszystkie beda u bankiera ?
    Widocznie nie wiesz, że pieniądze w banku należą do deponentów a nie
    do bankiera.

  • 214. Data: 2008-10-31 16:03:45
    Od: C...@g...com

    On 31 Paź, 07:27, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >   Dodruk większy niż wynikałoby to z wzrostu PKB.
    Każdy dodruk jest kradzieżą - niezależnie z czym go powiążesz.

  • 215. Data: 2008-11-01 01:03:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    C...@g...com pisze:

    > Każdy dodruk jest kradzieżą - niezależnie z czym go powiążesz.

    Dodruk pieniądza w wielkości odpowiadającej wzrostowi PKB nie jest
    kradzieżą, ponieważ nie powoduje inflacji. Nie można zakładać, że w
    razie braku pieniądza jego użytkownicy sami go sobie wykreują w postaci
    weksli na przykład. Idąc dalej tym tropem, należałoby uznać, że w ogóle
    pieniądz nie jest potrzebny. Jeśli jednak jest, to niech jego ilość
    będzie adekwatna do PKB.

  • 216. Data: 2008-11-01 11:48:43
    Od: C...@g...com

    On 1 Lis, 02:03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Dodruk pieniądza w wielkości odpowiadającej wzrostowi PKB nie jest
    > kradzieżą, ponieważ nie powoduje inflacji.
    Mam drukarnię i wydrukowałem sobie 1 mln złotych w banknotach - po
    czym kupiłem sobie za to towarów. Pytanie: za co kupiłem skoro niczego
    wcześniej nie sprzedałem ani nie wyprodukowałem ? Zwyczajnie
    zwiększyłem sobie swoją siłę nabywczą o 1 mln zł a reszta ludzi jest
    do tyłu o taką kwotę. Możesz sobie to powiązać z czym chcesz: wzrostem
    PKB czy prędkością światła - niczego to nie zmienia. To jest kradzież.
    I to jest inflacja.
    Nawet jeśli będziesz drukował mniej niż wynosi wzrost PKB to ceny
    towarów będą spadały wolniej niż gdyby dodruku nie było. Pytanie
    retoryczne: kto za to płaci ?

  • 217. Data: 2008-11-01 23:54:53
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 09:47:50 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > KBC nie emituja pieniadza euro koniec kropka.

    Jasne! A ten fragment:

    "Artykuł 2
    Emisja banknotów euro
    EBC i KBC emitują banknoty euro."

    w dokumencie
    http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    to zapewne dodały krasnoludki?

    > Emisja pieniadza nie jest zrodem dochody panstwa

    A czyim źródłem dochodów jest emisja pieniądza?
    Pracownik pracuje przez cały miesiąc, a na pierwszego umowny
    "pracodawca" włącza na chwilę drukarkę, drukuje kilka banknotów i wręcza
    je pracownikowi!
    I to nie przynosi dochodu???

    > gdybyz byl inteligenty
    > zrozumialbys ze 90% pieniadza emituje sie "cyfrowo" a nie banknotami

    A potem jest kryzys taki, jak obecnie.
    Poza tym, nawet te 10%, które trzeba wydrukować, też jest kwotą całkiem
    pokaźną, najlepiej o tym świadczy fakt, że bankowi centralnemu opłaca
    się nawet bicie monet kolekcjonerskich w niewielkich nakładach.
    A o wielkości tego dochodu w skali UE świadczy strona do której sam link
    podałeś: http://www.ecb.eu/stats/euro/production/html/index.e
    n.html

    --
    Krzysztof

  • 218. Data: 2008-11-02 16:47:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Na Boga, ale jak to wpłynie pozytywnie na gospodarkę? Czy w dobie
    > przeliczników walut w każdym telefonie jest to w ogóle jakiś problem?

    Jesteś idiotą, czy takiego udajesz? Kup 100 euro w kantorze, po czym
    sprzedaj te 100 euro w kantorze (ewnetualnie banku). Masz tyle samo
    złotówek, co miałeś na początku? Nie masz! I właśnie o tym koszcie mówimy.
    Gdyby w Polsce było euro uniknął byś tego co dziś jest nieuniknione.

    > Nawet jak jeżdżę, to co z tego? Czy z faktu, że większość Polaków jeździ
    > na wakację do Egiptu wynika, że powinniśmy przejść na funty egipskie?

    Raczej mniejszość Polaków.

    > No i co z tego? Nikt nie ma obowiązku przeprowadzania obecnie transakcji
    > w euro i brania na siebie ryzyka kursowego.

    Powiez to podpisując umowę na eksport towaru do Niemiec?

  • 219. Data: 2008-11-02 16:59:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Nie pytałem się o możliwości, tylko o teoretyczne zyski. A chodzi mi o
    > to, że moim zdaniem walut powinno być jak najwięcej. Nawet w Polsce dobrze
    > będzie, jeśli byłoby kilka konkurencyjnych walut, wydawanych przez
    > prywatne banki. Jaki jest sens pakowania się w europejską walutę?

    Tak, żeby banki jeszcze więcej zarabiały na spredzie, bo akurat facet u
    którego coś chcesz kupić na allegro ma konto w walucie "złoty BZWBK", a ty
    masz konto w walucie "złoty mBank".

  • 220. Data: 2008-11-04 11:21:05
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:

    > Widziałeś kiedyś bank mający drukarnie gotówki ? Widzę że w innej
    > rzeczywistości żyjesz.

    Zapewniam cie ze najwiecej pieniedzy "tworza" banki. Naprawde.

    Zapraszam na nbp portal

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/