  • 61. Data: 2008-10-27 12:41:18
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 13:10:28 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > art. 116 zdaje się.

    Nic takiego tam nie ma.
    Jest natomiast -- w art. 116 ust. 1 -- coś, na co się jeszcze Polska nie
    zdobyła, czyli potwierdzenie, że osoby, które były Niemcami ('o
    niemieckiej przynależności narodowej') przebywał legalnie na terytorium
    *Rzeszy Niemieckiej* (nie Republiki Federalnej Niemiec) w granicach z
    dnia 31 grudnia 1937 r.

    Odcinają się zatem np. od zamieszania sudeckiego oraz ustaw norymberskich
    (ust. 2).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 62. Data: 2008-10-27 12:53:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 12:41:18 +0000, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > niemieckiej przynależności narodowej') przebywał legalnie na terytorium
    > *Rzeszy Niemieckiej* (nie Republiki Federalnej Niemiec) w granicach z

    ... że mają obywatelstwo niemieckie (z emocji nie napisałem do końca).

    To jest to, czego brakuje np. Polakom z Litwy czy Białorusi, którzy
    zostali tam po 1944 roku. Niemcy napisali, że jeśli ktoś *wówczas* tam
    mieszkał i miał narodowość niemiecką, to nadal ma obywatelstwo niemieckie.

    A my mamy Kartę Polaka i cyrk z przywracaniem obywatelstwa polskiego.

  • 63. Data: 2008-10-27 12:58:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 13:40:39 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > I jeszcze jedno: ponoć PL z RFN nie podpisała jeszcze traktatu
    > pokojowego. Nie jestem historykiem, nie wiem na ile to prawda.

    'W układzie PRL-RFN obie strony stwierdziły, że nienaruszalność granic,
    poszanowanie integralności terytorialnej i suwerenności wszystkich państw
    w Europie jest warunkiem zapewnienia pokoju. RFN uznała w sposób
    jednoznaczny zachodnią granicę Polski na Odrze i Nysie Łużyckiej oraz
    zobowiązała się do niekwestionowania istniejącego wtedy stanu prawnego.'
    (za: http://tinyurl.com/traktat-prl-rfn )

    Pewnie tu coś jest na ten temat:
    http://www.auswaertiges-amt.de/diplo/de/Europa/Deuts
    chlandInEuropa/
    BilateraleBeziehungen/Polen/Vertraege/WarschauerVert
    rag.pdf

  • 64. Data: 2008-10-27 13:04:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Liwiusz schrieb:

    > A wynika to z...?

    Wynika to z podpisanych przez Polske umow.

    > No i jeśli polegać ma to na podaniu daty
    > wprowadzenia euro, choćby bardzo odległej, to co za problem podać
    > 3056rok?

    Pewnie, proces jak najbardziej mozna odwlekac.
    Kwestia tego, czy sie oplaci.

    Ilu Polakow ma kredyty? Jakie jest ich oprocentowanie (lub ile mozna
    stracic na ryzyku walutowym, jesli kredyt jest w innej walucie)? O ile
    punktow procentowych kredyty wiecej, niz w Niemczech czy Francji?
    To sa realne koszty nieprzyjecia euro, ktore placi wielu z nas.

    > I zo z tymi, co nie spełnianią warunków do przyjęcia euro?

    Nie zostana przyjeci do strefy euro.
    A skoro warunkow do przyjecia euro nie spelniaja, to znaczy, ze maja
    wysoka inflacje, i zbyt duze deficyty. Czy sie chce miec euro, czy nie,
    jest to niewatpliwie obciazenie dla gospodarki, i w efekcie, dla
    spoleczenstwa.

    Nie ma tam nic takiego.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 65. Data: 2008-10-27 13:09:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Wynika to z podpisanych przez Polske umow.

    Możesz je wskazać?

> [...]
    > punktow procentowych kredyty wiecej, niz w Niemczech czy Francji?
    > To sa realne koszty nieprzyjecia euro, ktore placi wielu z nas.

    Nadal nie rozumiem. Wprowadzenie euro spowoduje zanik ryzyka
    walutowego? Chyba że mówisz tylko o tych, co mają kredyty w euro. W
    takim razie zamiast euro powinniśmy mieć franka - w nim chyba więcej
    kredytów mamy...

    > Nie zostana przyjeci do strefy euro.

    I zostaną wydaleni z UE? Skoro obowiązkiem członka UE jest przyjąć euro?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 66. Data: 2008-10-27 13:13:48
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Nie mam ani czasu ani chęci na wdawanie się w dyskusję o wyższości
    > jednego rozwiązania nad drugim.
    > Moim argumentem nie jest to, że "pensja spadnie 4razy", ale
    > doświadczenia krajów, które wprowadziły euro.

    Jakie ? konkrety ? Ze podrozalo to jakby bez euro inflacji nei bylo ?

    > Od lat jeżdżę do Austrii na narty, podczas urlopów rozmawiam także z
    > ludźmi mieszkających w Niemczech, Belgii, Francji, Włoszech i prawie
    > wszyscy z którymi rozmawiam są zgodni: żałują że wprowadzono euro i
    > twierdzą, że ze względu na wzrost cen na tym stracili.

    Inflacja jest i bez euro i tez by narzekali

    > A ponieważ - jak wnioskuję - jesteś merytorycznie przygotowany do
    > dyskusji, to poproszę Cię o wyjaśnienie kwestii, na temat której jakoś
    > nie mogę znaleźć żadnych informacji.

    Konkretnie

    > Mianowicie chodzi o to, że jeśli banknoty euro będą drukowane
    > centralnie, to według jakiego klucza będą one rozdzielane pomiędzy
    > poszczególne państwa?

    Decyzja EBC, ale tym sie nie martw M1 bedzie TAKIE same jak bylo tylko
    przeliczone na euro.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 67. Data: 2008-10-27 13:14:45
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Emisja pieniądza jest najlepszym na świecie interesem, wiadomo o tym już
    > od czasu wynalezienia pieniędzy przez Fenicjan i dlatego prawo do tego
    > zastrzegali dla siebie królowie.
    > A mnie interesuje, kto obecnie będzie z tego czerpał korzyści.

    > Czy narodowe monety euro też emituje EBC?

    Tak emitentem formalnie jest EBC naklady monet sa samodzielna decyzja
    bankow lokalnych centralnych podobnie jak podzial miedzy monety i papiery

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 68. Data: 2008-10-27 13:16:02
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Tak.
    > Z zaznaczeniem, ze banki narodowe moga emitowac jakas pule monet
    > okolicznosciowych, ale nie wiem, na jakich zasadach.

    Monety okoliczniosciowe 2euro sa emitowane przez EBC formalnie.
    Kazda taka moneta i jej naklad musza spelniac pewne warunki.
    Decyzje o emisji podejmuje EBC

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 69. Data: 2008-10-27 13:17:49
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Olgierd pisze:

    > Podobno trzeba wejścia w życie T. z Lizbony, żeby można było się wypisać
    > z UE.
    > Ale Grenlandii się udało i bez TL ;-)

    Grenlandia nie ma takiego kraju

    > Ponoć dla nas jest. \

    Jest zapisane w traktacie akcesyjnym

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 70. Data: 2008-10-27 13:25:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 14:17:49 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Grenlandia nie ma takiego kraju

    Kraj jest, państwa nie ma ;-)
    Czyli trzeba nie być państwem, aby wypisać się z UE/EWG? Nieźle ;-)