  • 11. Data: 2010-10-14 21:52:12
    Temat: Re: przekaz do mBanku -oczekiwanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-14 23:09, spammtrapp pisze:

    > I jesli przelew nie został nadany to nadal mamy do czynienia z klamstwem?
    > Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    > inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    > za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    > do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    >
    > Załózmy ze pytajacy wyslal kupujacemu towar po otrzymaniu skanu
    > potwierdzenia wpłaty na konto. To już chyba jest niekorzystne
    > rozporządzenie własnym mieniem.

    Jeśli tak jest, to tak.

    >(Inna sprawa ze tego nie wiemy i jesli
    > tak nie jest to masz oczywiscie racje.)

    Ano właśnie. Bo może po prostu pani na alimenty czeka czy na coś innego.

    > O podrobieniu w celu użycia za autentyczny.
    > Elementy prawa autorstwa Jerzego Lewandowskiego, strona 267 oraz
    > Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    > dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    > od 3 miesięcy do lat 5.
    >
    > Zeskanowanie podrobionego dokumentu wpłaty celem potwierdzenia dokonania

    Oj tam od razu zeskanowanie, od zera w photoshopie zrobić :)

    > tej wpłaty nie podchodzi pod 'lub takiego dokumentu jako autentycznego
    > używa'?

    Nie wczytywałem się w orzeczenia i komentarze ale z treści samego kk.
    wynika że musi być jednat ten fałszywy oryginał, a nie jakaś jego kopia,
    faks itp.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-10-14 21:56:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 3:37 PM, Liwiusz wrote:

    > To zależy jak bardzo chce oszukać.

    i jak bardzo chce miec nasrane w papierach.

  • 13. Data: 2010-10-14 22:02:52
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-14 23:52, Liwiusz pisze:

    > Nie wczytywałem się w orzeczenia i komentarze ale z treści samego kk.
    > wynika że musi być jednat ten fałszywy oryginał, a nie jakaś jego kopia,
    > faks itp.

    Aaa, czyli spokojnie moge wystapic z wnioskiem o karte kredytowa w
    openfinance. Zlozyc go na Jana Kowalskiego z Koziej Wólki, przerobić
    swój dowód osobisty i jako ksero wyslac do nich. Tak? I wszystko bedzie
    grać?

  • 14. Data: 2010-10-14 22:06:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-15 00:02, spammtrapp pisze:

> [...]
    > openfinance. Zlozyc go na Jana Kowalskiego z Koziej Wólki, przerobić
    > swój dowód osobisty i jako ksero wyslac do nich. Tak? I wszystko bedzie

    Nie, ponieważ na to jest osobny paragraf (297kk).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-10-14 22:17:07
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-15 00:06, Liwiusz pisze:
    > Nie, ponieważ na to jest osobny paragraf (297kk).

    "przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo
    nierzetelny dokument" tu juz jest podrobiony a wczesniej nie był.
    Odrobine konsekwencji prosze.

  • 16. Data: 2010-10-14 22:25:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-15 00:17, spammtrapp pisze:

    > "przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo
    > nierzetelny dokument" tu juz jest podrobiony a wczesniej nie był.
    > Odrobine konsekwencji prosze.

    Na Boga, przecież nie dyskutujemy w tym wątku o dokumencie w świetle
    starania się o kredyt.

    --
    Liwiusz