  • 1. Data: 2004-12-18 17:26:44
    Temat: przekroczona liczba prób podania PIN
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    Włożyłem karte Visa electron do bankomatu i podalem prawidlowy PIN (1 raz) -
    po chwili na ekranie pojawil się komunikat o przekroczeniu liczby prób
    podania PIN czy jakos tak.
    Zadzwonilem natychmiast do Banku (infolinia BPH) i panienka poinformowala
    mnie, ze ktos (ja na pewno nie) probował wyplacic kwote dwa dni temu i
    podawal nieprawidlowy PIN (ale pewnie mial moją karte - tylko w jaki
    sposob?)
    Na wszelki wypadek zastrzehglem karte.
    Bankomat w ktorym ja wyplacalem kase i pozniej nastapila proba wyplacenia
    innej kwoty to Bankomat Euronetu - market HIT (ul. Długa) Wrocław.
    Uważajcie.

    JerzyR

  • 2. Data: 2004-12-18 18:59:50
    Temat: Re: przekroczona liczba prób podania PIN
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bankomat w ktorym ja wyplacalem kase i pozniej nastapila proba wyplacenia
    > innej kwoty to Bankomat Euronetu - market HIT (ul. Długa) Wrocław.

    Może ktos zeskanował Twoją kartę.
    Albo ktos z rodzinki pożyczył ją :)

    Darek

  • 3. Data: 2004-12-18 19:21:18
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Może ktos zeskanował Twoją kartę.
    tylko zastanawiam się kiedy?

    > Albo ktos z rodzinki pożyczył ją :)
    odpada

    JR

  • 4. Data: 2004-12-18 19:24:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    JerzyR <j...@k...chip.pl> wrote:
    > tylko zastanawiam się kiedy?

    Przy innej wyplacie z bankomatu, a we Wrocku to ostatnio tam chyba byla
    jaks szajka, ktora karty skanowala podmieniajac czytnik przy wejsciu do
    banku.
    W ogole we wroclawiu to jakas tam plaga skimmerow

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2004-12-18 23:04:18
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

> [...]
    > banku.
    > W ogole we wroclawiu to jakas tam plaga skimmerow

    Dlatego cieszę się, że ten temat został poruszony na
    http://www.kartyonline.net

    Może by tak też banki dla każdego nowego klienta w broszurze informacyjnej
    dorzuciły zasady zachowania się przy bankomacie?

    Ja dokładnie oglądam bankomat zanim z niego skorzystam, ale jak tak się
    przyjrzałem czekając kiedyś na znajomą pod jednym z marketów, nikt inny
    tego nie zrobił. Ludzie mają widocznie duże zaufanie do bankomatów

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 6. Data: 2004-12-19 00:01:46
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Ja dokładnie oglądam bankomat zanim z niego skorzystam, ale jak tak się
    > przyjrzałem czekając kiedyś na znajomą pod jednym z marketów, nikt inny
    > tego nie zrobił. Ludzie mają widocznie duże zaufanie do bankomatów

    ja tez ogladam a dodatkowo zasłaniam klawiature jak wpisuje PIN - moze to
    mnie uchronilo od wyczyszczenia konta.

    JR

  • 7. Data: 2004-12-19 13:55:29
    Od: "Faf" <f...@o...pl>

    Przed skanowaniem się nieuchronisz sprawdzając wizualnie bankomat. Bo nie
    tylko w bankomacie mogą Ci kartę zeskanować. Swego czasu głośno było o
    jakiejś szajce, która rekrutowała kasjerów w sklepach. Ci do terminali
    podłączali przez port szeregowy palmtopy pod ladą - tylko dodatkowy
    niewidoczny niemal kabelek pędził sobie razem z tym normalnym sieciowym i w
    ten sposób skanowali karty.

  • 8. Data: 2004-12-19 14:10:10
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Faf napisał(a):

> [...]
    > podłączali przez port szeregowy palmtopy pod ladą - tylko dodatkowy
    > niewidoczny niemal kabelek pędził sobie razem z tym normalnym sieciowym i w

    Oczywiście, że w tej sytuacji na to nic nie poradzisz, ale główne
    przykazanie mówi:

    "Nie trać z oczu swojej karty" :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2004-12-19 14:37:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 18 Dec 2004 20:24:58 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >W ogole we wroclawiu to jakas tam plaga skimmerow
    Widocznie PWr dobrze ksztalci inzynierow :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 10. Data: 2004-12-19 19:28:52
    Od: "Tomasz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Widocznie PWr dobrze ksztalci inzynierow :)

    Swego czasu na tej uczelni można było tanio podładować kartę telefoniczną
    :)
    Nawet głośno się o tym zrobiło. Ale to dawno było ... ehhhh.

    Tomasz