  • 11. Data: 2004-12-19 19:53:20
    Temat: Re: przekroczona liczba prób podania PIN
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Faf" <f...@o...pl> writes:

    > Przed skanowaniem się nieuchronisz sprawdzając wizualnie bankomat. Bo nie
    > tylko w bankomacie mogą Ci kartę zeskanować. Swego czasu głośno było o
    > jakiejś szajce, która rekrutowała kasjerów w sklepach.

    W sklepie to sie placi kredytowka na podpis - szkodliwosc zeskanowania
    takiej karty jest znakomicie mniejsza.

    MJ

  • 12. Data: 2004-12-19 21:47:25
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    > W sklepie to sie placi kredytowka na podpis - szkodliwosc zeskanowania
    > takiej karty jest znakomicie mniejsza.
    >
    > MJ

    Dlaczego, wg mnie nawet większa. Bez zastrzeżenia karty można dokonywać
    bezkarnie wypłat. Wystarczy wgrać dane karty i się podpisywać.

    Darek

  • 13. Data: 2004-12-20 06:55:37
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Tomasz wrote:

    > Swego czasu na tej uczelni można było tanio podładować kartę telefoniczną
    > :)
    > Nawet głośno się o tym zrobiło. Ale to dawno było ... ehhhh.

    No nie tak całkiem dawno. Jeszcze jakieś 4 lata temu we wrocłąwskich
    akademikach jakieś trzy razy na godzinę był "akwizytor" sprzedający lewe
    karty telefoniczne. Cały nieźle rozwinięty interes upadł gdy TPSA
    wycofała automaty akceptujące karty magnetyczne - a w akademikach
    zrobiła to w pierwszej kolejności.
    Później był (jest?) biznes biletów ZDiK. Inżynierowie włamywali się do
    bardzo popularnych w mieście automatów sprzedających bilety komunikacji
    miejsckiej i kradli z nich moduł drukarki i rolkę papieru. Później
    wystarczyło tylko "ożywić" wymontowaną cześć poprzez połaczenie jej z
    pecetem (oczywiście specjalnie zaprojektowanym interfejsem) i... gotowe.
    Sądzę, że po ostatnich podwyżkach cen biletów proceder ten mógł nawet
    przybrać na sile (bardzo popularny wśród studentów bilet dekadowy
    podrożał bodajże o 60%!).

    Najciekawsze było to, że takie lewe karty czy bilety były tańsze
    zaledwie o jakieś 10 - 15% od oryginałów, a i tak szły. :)

    Pozdrawiam!

  • 14. Data: 2004-12-20 10:53:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Darek" <0...@p...onet.pl> writes:

    > Dlaczego, wg mnie nawet większa. Bez zastrzeżenia karty można dokonywać
    > bezkarnie wypłat. Wystarczy wgrać dane karty i się podpisywać.

    O, widze, ze sie dales nabrac, ze pin jest bezpieczniejszy. Owszem,
    dla banku 8-)

    MJ
    PS. Wyplaty na podpis? Zakupy, chyba chciales powiedziec?