  • 11. Data: 2005-05-18 10:04:09
    Temat: Re: przelew PKO BP -> mBank?
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > jeżeli przelewy są automatyczne to czemu przelew idzie cały dzień a nie
    > kilka sekund ?
    Sorry, ale nie wyobrażam sobie, żeby pani Jola siedziała w KIRze i
    zatwierdzała 12456263216345436 przelewów dziennie ;-P
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 12. Data: 2005-05-18 10:09:15
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-18 11:54- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    firma mm, gdy pisał(a):

    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****
    **** ****

  • 13. Data: 2005-05-18 10:20:57
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    Maciej Wójcik wrote:

    > Sorry, ale nie wyobrażam sobie, żeby pani Jola siedziała w KIRze i
    > zatwierdzała 12456263216345436 przelewów dziennie ;-P
    dziękuję za odpowiedź niezwiązaną z pytaniem
    dlaczego przelew idzie cały dzień ?
    przecież bankomat dokonuje transakcji w minutę

  • 14. Data: 2005-05-18 10:25:29
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > dziękuję za odpowiedź niezwiązaną z pytaniem
    Jak niezwiązaną? Dociera, że wszystkie przelewy zewnętrzne idą przez KIR? No
    to co, wyobrażasz sobie, że jakas pani Jola siedzi tam w tym KIRze i
    zatwierdza każdy przelew?

    > dlaczego przelew idzie cały dzień ?
    Nie cały dzień. Jak pójdzie sesją poranną i dotrze to już po południu będzie
    w większości przypadków.

    > przecież bankomat dokonuje transakcji w minutę
    Tyle, że bankomat robi transakcję karcianą, a to chyba trochę inaczej
    przebiega.

  • 15. Data: 2005-05-18 11:49:03
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    ale dlaczego przelew czeka do tej sesji a nie jest wykonywany natychmiast
    ? doszło ? bo już trzeci raz pytam o to samo

  • 16. Data: 2005-05-18 11:57:21
    Od: "Przemysław Maciuszko" <s...@g...pl>

    firma mm <f...@g...pl> napisał(a):

    > ale dlaczego przelew czeka do tej sesji a nie jest wykonywany natychmiast
    > ? doszło ? bo już trzeci raz pytam o to samo

    Bo takie sa zasady wspolpracy bankow w zakresie transferu pieniedzy.
    Doszlo?

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 17. Data: 2005-05-18 12:10:26
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    to nie jest wyjaśnienie dlaczego banki tak działają a o to mi chodziło

  • 18. Data: 2005-05-18 12:35:29
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

    >to nie jest wyjaśnienie dlaczego banki tak działają a o to mi chodziło

    Więc wyjaśnijmy to, raz na zawsze:
    one robią to Tobie na złość. Spisek taki...
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 19. Data: 2005-05-18 13:56:40
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "firma mm" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ale dlaczego przelew czeka do tej sesji a nie jest wykonywany natychmiast
    > ? doszło ? bo już trzeci raz pytam o to samo

    Banki wybrały sobie taki sposób rozliczeń (rozliczenia netto). Obok KIR
    funkcjonuje system RTGS (rea time .... ;-) Możesz zlecić bankowi przelew
    przez SORBNET, będzie w baku odbiorcy (zakładając, że bank nadający nie ma
    problemów z płatnościami) praktycznie natychmiast. Pozostaje zawsze
    konieczność wprowadzenia tej informacji do systemu banku odbiorcy.
    Ogólnie polecam lekturę zasad funkcjonowania systemów rozliczeniowych.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 20. Data: 2005-05-18 17:57:15
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Marcin Jurczuk napisał(a):

    > A mi w oddziale powiedziano, że mają jakieś dwie dodatkowe sesje między
    > rachunkami Inteligo i PKO BP.

    Cytat z odpowiedzi na mój mail do Inteligo:

    " W odpowiedzi na Pana wiadomość elektroniczną informujemy, że przelewy i
    wpłaty gotówkowe na konto Inteligo dokonywane w placówkach PKO Banku
    Polskiego nie są księgowane na rachunkach Inteligo natychmiast, ale są
    realizowane za pośrednictwem Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. Każdego dnia
    roboczego KIR S.A. realizuje cztery sesje, w trakcie których odbywają się
    rozliczenia międzyoddziałowe. Godziny księgowania przelewów
    międzyoddziałowych w Inteligo zostały ustalone w sposób pozwalający na ich
    zaksięgowanie niezwłocznie po odebraniu transakcji z KIR S.A. Jednocześnie
    sugerujemy, by dokonując wpłaty/przelewu upewnił się Pan, kiedy transakcja
    zostanie zrealizowana, bowiem jako Bank przyjmujący środki nie mamy wpływu
    na czas ich wysłania. Księgowania wpłat i przelewów dokonanych w placówkach
    PKO Banku Polskiego odbywają się każdego dnia roboczego w godzinach 11.30,
    13.30- 15.30, 15.30 oraz 18.30.

    > O ile dobrze pamiętam to poza normanymi sesjami KIR jest jeszcze
    > jakaś sesja wew. (m.in. Inteligo) około 19:30.

    j/w

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098