  • 1. Data: 2009-12-26 09:52:22
    Temat: przelew do usa
    Od: eight_ball_tattoo <s...@e...pl>

    Witamy

    Wiem że ten temat był już poruszany, jednak nie znaleźliśmy odpowiedzi
    jak z informacji przekazanych nam przez odbiorcę przelewu "zmontować"
    numer rachunku.
    Mamy:
    Bank routing code : 021001088
    Account Number : 062990675
    swift code is MRMDUS33

    oraz informację na temat odbiorcy.

    Z góry dziękujemy za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-12-26 17:48:35
    Temat: Re: przelew do usa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    eight_ball_tattoo wrote:
    > Witamy
    >
    > Wiem że ten temat był już poruszany, jednak nie znaleźliśmy odpowiedzi
    > jak z informacji przekazanych nam przez odbiorcę przelewu "zmontować"
    > numer rachunku.

    A w banku też nie wiedzą?

    > Mamy:
    > Bank routing code : 021001088
    > Account Number : 062990675
    > swift code is MRMDUS33

    Gratuluje błyskotliwości
    Za ujawnieni cudzego rachunku bankowego w USA idzie się siedzieć.
    Nie sie tylko odbiorca przelewu dowie.
    Zresztą lepiej sam go poinformuj zanim ktoś mu wyprowadzi całą kasę z konta.
    Tam podanie numeru konta jest wystarczające do wypłaty kasy z konta. Ot
    takie polecenie zapłaty.

  • 3. Data: 2009-12-26 19:40:17
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-12-26 18:48, witek wrote:
> [...]
    > konta.
    > Tam podanie numeru konta jest wystarczające do wypłaty kasy z konta. Ot
    Hmm, wygenerować taki krótki numer chyba nie jest trudno, zwłaszcza, że
    zapewne część numeru to jakiś stały sort code i cyfra kontrolna to
    zostaje niewiele kombinacji?

  • 4. Data: 2009-12-26 23:32:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    XYZ wrote:
    > Hmm, wygenerować taki krótki numer chyba nie jest trudno, zwłaszcza, że
    > zapewne część numeru to jakiś stały sort code i cyfra kontrolna to
    > zostaje niewiele kombinacji?

    Nieważne czy sie da wygenerować czy nie, ważne, że został opublikowany i
    to przez kogoś kto ten numer posiadał, a nie generował go.
    Sędzia nie będzie wchodził w dywagacje co by było gdyby.

  • 5. Data: 2009-12-27 00:11:18
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 26 Dec 2009 11:48:35 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Gratuluje błyskotliwości
    >Za ujawnieni cudzego rachunku bankowego w USA idzie się siedzieć.

    Jakiś link do ustawy?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 6. Data: 2009-12-27 05:48:13
    Od: eight_ball_tattoo <s...@e...pl>

    On 26 Gru, 18:48, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > Tam podanie numeru konta jest wystarczające do wypłaty kasy z konta. Ot

    ęTak sie akurat składa że podane dane zostały zmienione - są
    przypadkowe. Ale dziękujemy za zainteresowanie i brak konkretnej
    odpowiedzi.

  • 7. Data: 2009-12-27 07:34:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    eight_ball_tattoo wrote:

    > ęTak sie akurat składa że podane dane zostały zmienione - są
    > przypadkowe. Ale dziękujemy za zainteresowanie i brak konkretnej
    > odpowiedzi.

    Ale tu nie ma co konkretnego odpowiadać.
    USA nie mają standardu IBAN i w zaden sposób tego nie wpasujesz w
    formularz i nie zmontujesz numeru rachunku bo sie nie da
    Masz wszystko co potrzeba, SWIFT, routing code i account number.
    Zanieś to do banku i jak trafisz na inteligentnego, który chociaż raz
    robił przelew to będzie wiedział co z tym zrobić.

  • 8. Data: 2009-12-27 11:12:14
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-12-27 00:32, witek wrote:
    > Nieważne czy sie da wygenerować czy nie, ważne, że został opublikowany i
    > to przez kogoś kto ten numer posiadał, a nie generował go.
    > Sędzia nie będzie wchodził w dywagacje co by było gdyby.
    Nie miałem na myśli tego konkretnego przypadku. Chodziło mi o to, że
    można by wydawać polecenia obciążenia losowych rachunków.

  • 9. Data: 2009-12-28 00:14:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nieważne czy sie da wygenerować czy nie, ważne, że został opublikowany i
    >to przez kogoś kto ten numer posiadał, a nie generował go.
    >Sędzia nie będzie wchodził w dywagacje co by było gdyby.

    Byłbym ciekaw, czy czesto sędziowie w USA muszą się w takich sprawach
    wypowiadać... Poza tym art. 55. Konstytucji
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/2.htm
    mówi, że w tej sprawie ekstradycja raczej nie grozi. A USA do UE jeszcze
    nie należą - ENA nie obowiązuje... uwaga na Szwajcarię !!! :)

    A teraz serio: chyba nawet na grupie były głosy, że niektóre sklepy
    wysyłkowe w USA przyjmują płatności z zagranicy przelewem. Chyba
    mają to opanowane i liczą się z innym podejściem do ujawniania nr
    rachunków?
    Co za problem przy zakładaniu rachunku zastrzec, że służy do przyjmowania
    wpłat i nikt z zewnątrz nie może go obciążyć? Chyba, że w USA nie ma
    takiej możliwiości?

    Arek