  • 11. Data: 2005-11-23 20:38:09
    Temat: Re: przelew elixir w mbanku
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    news:2npsosl5hp.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > A sa tacy? Jeszcze w czasach kwitkow z pieczatka z poczty to moze
    > byli, ale teraz?

    Jeszcze nie tak dawno dotyczyło to zakładów gazowniczych, rejonów
    energetycznych (nikt mnie nie informował że zmmienia zasady w tym
    zakresie, nie wypowiadał dotychczasowej umowy wprowadzając zmiany w
    nowej). Prawie na pewno nadal US, ZUS, UM, UW, kartoteka radiofoniczna i
    inne takie.
    A propos: administracja osiedla (spółdzielnia mieszkaniowa) nalicza
    odsetki za nieterminowe wpłaty. Do końca grudnia/czerwca ktoś zbiera
    odczyty wodomierzy, do połowy stycznia/lipca dostarczają rozliczenie
    wody (ostatnio "zdanżają", czasem 1-2 dni wcześniej, ale zawsze), z
    terminem płatności niekreślonym, w domyśle najbliższym regularnym. Nie
    spóżniłem się z ostatnią płatnośćią (15 lipca), miałem niedopłatę za
    wodę, trochę ponad 76 zł i za nią naliczono mi odsetki. Uzasadnienie: to
    są tak małe odsetki, że się umorzą na koniec roku, jak nie spowoduje
    pan, że uosną.
    Ręce opadają.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 12. Data: 2005-11-23 21:49:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > zakresie, nie wypowiadał dotychczasowej umowy wprowadzając zmiany w
    > nowej). Prawie na pewno nadal US, ZUS, UM, UW, kartoteka radiofoniczna

    A ty uważasz, że skąd oni wiedzą, którego dnia zlecałeś przelew? Chyba
    że którekolwiek z tych miejsc wymaga wysyłania kwitka wpłaty/przelewu,
    ale chyba już nikt?

    Raczej oni wszyscy muszą tak naprawdę stosować inne kryteria uznania
    wpłaty za opóźnioną (pewnie sprawdzają, czy wpłynęło w dniu X plus
    kilka dni). Ewentualnie dopiero gdyby uznali wpłatę za opóźnioną,
    możesz walczyć o swoje z kwitkiem... Ale to już naprawdę lepiej zrobić
    przelew wcześniej.

    MJ

  • 13. Data: 2005-11-25 12:26:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 23 Nov 2005 22:49:58 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >A ty uważasz, że skąd oni wiedzą, którego dnia zlecałeś przelew?
    Poczta przesyla te informacje w opisie przelewu.

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 14. Data: 2005-11-25 13:12:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > Poczta przesyla te informacje w opisie przelewu.

    Jaka poczta, co, gdzie? Czy ty żyjesz w czasach papierowyuch kwitków?

    MJ

  • 15. Data: 2005-11-25 15:11:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Nov 2005 14:12:45 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Jaka poczta, co, gdzie? Czy ty żyjesz w czasach papierowyuch kwitków?
    Poczta Polska. Ja nie wiem co oni sobie wysylaja czy sa to kwitki
    papierowe czy pergamin, ale w Sezamie BPH widze w polu tytulem zapis o
    tresci:
    "FV 100Wpłata w UP nr:123456051119AD#12345"

    gdzie:
    "FV 100" - tresc "tytulem" z kwitka
    "Wpłata w UP nr:123456" wpisana bez odstepu od poprzedzajacej
    informacji - numer UP
    051119 - data wplaty w okienku (2005.11.19)
    AD#12345 - jeszcze jakas informacja

    :)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 16. Data: 2005-11-25 16:11:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > 051119 - data wplaty w okienku (2005.11.19)

    I co to ma wspólnego z tematem wątku, który jest o przelewach z banku
    do banku, a nie o wpłacaniu gotówki?

    MJ

  • 17. Data: 2005-11-25 17:09:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Nov 2005 17:11:32 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >I co to ma wspólnego z tematem wątku, który jest o przelewach z banku
    >do banku, a nie o wpłacaniu gotówki?

    Ma mniej wiecej tyle wspolnego:

    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >A ty uważasz, że skąd oni wiedzą, którego dnia zlecałeś przelew? Chyba
    >że którekolwiek z tych miejsc wymaga wysyłania kwitka wpłaty/przelewu,
    >ale chyba już nikt?

    Wyrazniej zacytuje:
    >wymaga wysyłania kwitka wpłaty/przelewu,
    A wiec pisales o wplacie, a nie tylko o przelewie. A ja Ci pokazuje ze
    przy wplacie odbiorca otrzymuje informacje o dacie wplaty.

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?