  • 1. Data: 2003-07-16 10:17:51
    Temat: przelew na zle konto
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl>

    Witam... dalem ciala i poslalem przelew na zle konto...

    firma do ktorej nalezalo konto juz nie istnieje w dawnej formie
    (prawdopodobnie, albo kilkukrotnie zmienila nazwe i pewnie wiekszosc
    udzialowcow...), nie wiem czy konto jeszcze istnieje (ostatnio wplacalem na
    nie ok. roku temu), w kadym razie teraz prosza o przesylanie kasy na inne...

    jakie sa szanse i jak sie zabrac do odzyskania pieniedzy? (aktualnie
    dzialajaca firma nie przyznaje sie do tamtego konta, podobno zostalo
    zlikwidowane)

    kwota nie jest duza. ale szkoda zeby przepadlo... :(
    --
    Tomek

  • 2. Data: 2003-07-16 10:21:23
    Temat: Re: przelew na zle konto
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Tomasz Jaszowski wrote:
    > kwota nie jest duza. ale szkoda zeby przepadlo... :(

    Jak nie istnieje to zwroci.

  • 3. Data: 2003-07-16 10:46:28
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl>

    napisał w wiadomości news:bf38no$rs8$1@news.onet.pl...

    > Jak nie istnieje to zwroci.

    :) a ile im to ew moze zajac? i co jesli jednak istnieje? (tylko dobra wola
    wlasciciela? czy da sie to jakos odkrecic?)

    i jeszcze pytanie... co sie dzieje z numerami zamknietych kont... sa
    zwracane do puli? czy nigdy wiecej nie uzywane?
    --
    Tomek

  • 4. Data: 2003-07-16 10:56:59
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Tomasz Jaszowski wrote:

    > :) a ile im to ew moze zajac?

    Jak ja wyslalem przelew na zle konto (osoba, ktorej
    przelewalem zle konto mi podala) to "odbilo" w ciagu
    jednego dnia roboczego (wyslane wtorek przed poludniem
    wrocilo w srode wieczorem)
    Szlo elixirem.

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 5. Data: 2003-07-16 12:38:55
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Jul 2003 12:56:59 +0200, w <3...@n...o2.pl>, tan
    <t...@n...o2.pl> napisał(-a):

> [...]
    > przelewalem zle konto mi podala) to "odbilo" w ciagu
    > jednego dnia roboczego (wyslane wtorek przed poludniem

    Cóż, mnie to też dopadło -- zła jedna cyfra. Jednak przelew dotarł
    "gdzieś". Na razie mBank umył ręce -- "niech pan dzwoni do BPH w
    Piasecznie..."

  • 6. Data: 2003-07-16 12:51:42
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Radosław Popławski wrote:
    > Cóż, mnie to też dopadło -- zła jedna cyfra. Jednak przelew dotarł
    > "gdzieś". Na razie mBank umył ręce -- "niech pan dzwoni do BPH w
    > Piasecznie..."

    A to musial chyba byc stary jeszcze numer? Bo w nowej jego wersji to
    chyba nie mogloby sie stac?

  • 7. Data: 2003-07-16 13:08:44
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Jul 2003 14:51:42 +0200, w <bf3hhl$l3a$1@news.onet.pl>,
    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    napisał(-a):

    > A to musial chyba byc stary jeszcze numer? Bo w nowej jego wersji to
    > chyba nie mogloby sie stac?

    Tak.

  • 8. Data: 2003-07-16 18:07:07
    Od: "dracula" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > nie ok. roku temu), w kadym razie teraz prosza o przesylanie kasy na

    jeśli konto nie istnieje powinien zostac automatycznie zrobiony zwrot,
    podobnie jesli zmienila sie nazwa firmy - zgodnie z trescia: "numer rachunku
    niezgodny z jego brzmieniem"

    > jakie sa szanse i jak sie zabrac do odzyskania pieniedzy?
    IMHO sa - zwroc sie z pismem do oddzialu banku, ktory byl bankiem rzekomego
    nadawcy. Zgodnie z wtornikiem przelewu i ww. powinni kase zwrocic.

    (aktualnie dzialajaca firma nie przyznaje sie do tamtego konta, podobno
    zostalo
    > zlikwidowane)
    jesli nie istnieje to pieniadze w kosmos przeciez nie poszly... w przyrodzie
    nic nie ginie a tym bardziej w banku nie powinno:)
    po likwidacji konta rowniez pieniadze raczej nie powinny na nie trafic, bo
    niby jak?

    > kwota nie jest duza. ale szkoda zeby przepadlo... :(

    powodzenia...

    --
    *********
    dracula

  • 9. Data: 2003-07-16 22:16:47
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "dracula" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

    noo oddali ;)

    > jeśli konto nie istnieje powinien zostac automatycznie zrobiony zwrot,

    w opisie jest: blad numeru konta ,

    > podobnie jesli zmienila sie nazwa firmy - zgodnie z trescia: "numer
    rachunku
    > niezgodny z jego brzmieniem"

    hmm... no nie wiem... gdzies ostatnio czytalem, ze banki odchodza od
    sprawdzania, czy numer zgadza sie z opisem wlasnosci..., czyli jak numer
    jest poprawny i konto istnieje, to przelew dotrze

    > IMHO sa - zwroc sie z pismem do oddzialu banku, ktory byl bankiem
    rzekomego
    > nadawcy. Zgodnie z wtornikiem przelewu i ww. powinni kase zwrocic.

    jak widac nie bylo na szczescie takiej potrzeby

> [...]
    przyrodzie
    > nic nie ginie a tym bardziej w banku nie powinno:)

    pewnie nie, ale przeciez konto nie musialo zostac zlikwidowane, tylko
    przestano z niego korzystac do przyjmowania wplat... i wtedy juz musisz sie
    dogadywac z wlascicielem

    > po likwidacji konta rowniez pieniadze raczej nie powinny na nie trafic, bo
    > niby jak?

    fakt ;)

    > powodzenia...

    :) nie przepadlo :)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2003-07-17 19:55:54
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bf4489$426$1@news.onet.pl>, d...@h...pl says...

> [...]
    > podobnie jesli zmienila sie nazwa firmy - zgodnie z trescia: "numer rachunku

    Hmmm.... no to wtedy musialbys dokladnie wiedziec jaka jest nazwa
    rachunku no i teraz czy wplata na "Myszka M Mikey" i "Myszka Mikey" to
    wplata na to samo konto? a co z kontami wspolnymi? Musialbys podawac
    dokladnie nazwe rachunku, albo np. TP SA .... czy wplata na konto "TP
    SA" jest rownoznacza z wplata na konto "Telekomunikacja Polska SA" a
    moze "Telekomunikacja Polska, Spolka Akcyjna"?

    AP