  • 11. Data: 2005-09-25 14:17:48
    Temat: Re: "przelew" z karty na karte
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof Lerski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.09.25.13.36.07.854188@wp.pl...

    > wszystko wziałem z podanego wczesniej artykułu na kartyonline.
    > http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=67
    >
    > fragmenty:

    [ciach]
    Z powyzszego nie wynika jakoby zrodlem pieniedzy miala byc _karta_ nadawcy.
    Wrecz jest napisane, ze nadawca wykonuje _przelew_ a zamiast numeru konta
    odbiorcy podaje numer jego karty.

    --
    Pozdrowienia

  • 12. Data: 2005-09-25 22:07:08
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 16:17:48 +0200, Slawek Kos napisal/a:

> [...]
    > nadawcy. Wrecz jest napisane, ze nadawca wykonuje _przelew_ a zamiast
    > numeru konta odbiorcy podaje numer jego karty.
    jeszcze raz: http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=67 :)

    Osoba wykonująca przelew musi najpierw dokonać rejestracji w swoim banku
    i uzyskać hasło logowania do systemu transakcyjnego. Po uzyskania hasła
    klient może już bez przeszkód dokonywać przelewów. Najpierw musi on
    zdefiniować kartę płatniczą, którą będą obciążać przelewy.
    Wykonanie samego przelewu jest bardzo proste i może nastąpić na 2
    sposoby.

    Jeśli zleceniodawca przelewu zna numer karty płatniczej odbiorcy to
    wykonując przelew podaje imię i nazwisko oraz numer karty odbiorcy. Po
    potwierdzeniu przelew jest natychmiast wykonywany i jest w ciągu zaledwie
    kilku godzin dostępny na karcie lub koncie odbiorcy (zależnie od tego
    czy posiada on kartę kredytową lub debetową).

    W drugim wariancie nadawca zna jedynie imię, nazwisko oraz adres e-mail
    odbiorcy. W takiej sytuacji po wprowadzaniu danych zleceniodawca określa
    także okres oczekiwania na akceptację przelewu. Wykonanie przelewu
    kończy się podaniem przez system kodu akceptacji, który zleceniodawca
    musi przekazać odbiorcy przelewu, aby ten mógł odebrać pieniądze.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 13. Data: 2005-09-26 00:35:10
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    > Moze to temat typowo sci-fi... jednak czy technicznie i prawnie byłoby
    > mozliwe, gdyby któraś z organizacji płatniczych chciała udostępnić

    gCard - dokladnie to co w temacie proponuja (+ inne - ale to poza tematem w
    sumie)
    www - ew. na priv - tu nie miejsce na "promocje".

    Belin