  • 1. Data: 2006-01-25 07:49:57
    Temat: przelewy w usa - pare pytan no i powracajaca sprawa HSBC - wyszlo dlugie
    Od: ameon <n...@m...pl>

    Witam!

    Jestem w trakcie otwierania konta w HSBC USA (free checkings), no i
    wszystko idzie po mojej mysli bogu dzieki, ale ... ostatnio rozmawialem
    ze znajomym, i powiedzial mi ze w bankach amerykanskich nie ma wogole
    czegos takiego jak przelewy, to znaczy sa, ale tylko mozna oplacac
    rachunki w ten sposob albo cos. I teraz jest taka sytuacja:

    Gram sobie na Oandzie, i pieniadze reguluje przelewem bankowym z
    Multibanku (obecnie), wplacam na konto o adresie takim jak jest pod tym
    linkiem: http://fxtrade.oanda.com/fxtrade/funds/wire/USD.html

    Czy za pomoca internet banking ktory dostane do rachunku swojego, bede
    mogl robic przelewy z/na rachunek oandy (wyplacac napewno tak ale czy
    wplacac)? pytam bo nie wiem czy mozna robic wiry w ameryce "lokalne",
    zdaje sobie sprawe ze moga byc drogie, ale wychodza mnie taniej niz swift

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-01-25 10:10:52
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > wplacac)? pytam bo nie wiem czy mozna robic wiry w ameryce "lokalne",
    > zdaje sobie sprawe ze moga byc drogie, ale wychodza mnie taniej niz swift

    Na stronie http://fxtrade.oanda.com/fxtrade/funds/fund_deposit.
    shtml pisze jak
    zrobic depozyt, a wiec wybierasz metode nr 2 :) i wysylasz czek online do nich.

  • 3. Data: 2006-01-25 10:46:50
    Od: ameon <n...@m...pl>

> [...]
    shtml
    pisze jak
    > zrobic depozyt, a wiec wybierasz metode nr 2 :) i wysylasz czek

    No wlasnie nie, oni nie maja czekow online :(. kj - czy po zalogowaniu
    do bankowosci online mozna robic "przelwy" lokalne i miedzynarodowe? jak
    to jest?

  • 4. Data: 2006-01-25 13:49:21
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    >
    > No wlasnie nie, oni nie maja czekow online :(. kj - czy po zalogowaniu
    > do bankowosci online mozna robic "przelwy" lokalne i miedzynarodowe? jak

    Bajek ci naopowiadali. W USA sa przelewy, jak na calym swiecie. Tylko, ze w USA
    nie przelewasz z konta na konto (mozna, ale to drogo kosztuje). Zlecasz poprostu
    zaplacenie zaplacenia komus (osoba fizyczna, firma, oplata za rachunek czy co
    kolwiek jeszcze chcesz). Wpisujes dane adresowe gdzie maja wyslac czek, dla kogo
    platny, ewentualnie nr konta i wsio.

    W HSBC przez internet mozna tylko placic rachunki w USA i dokonywac przelewow
    miedzy SWOIMI kontami amerykanskimi za darmo.

  • 5. Data: 2006-01-25 14:49:41
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <6...@n...onet.pl>,
    k...@g...com says...

> [...]
    >
    > W HSBC przez internet mozna tylko placic rachunki w USA i dokonywac przelewow
    > miedzy SWOIMI kontami amerykanskimi za darmo.

    Generalnie aby komus zaplacic w USa (Z KONATA AMERYKANSKIEGO) masz 3
    opcje

    - wyslac czek
    - jesli firma akceptuje to podac im numer konta czekowego a oni sciagna
    pieniadze z twojego konat (cos jak polecenie zaplaty)
    - lub dokonac "wire transfer" (generalnie drogie)

    Z jakis dziwnych powodow ogolnie nie ma czegos takiego jak przelew. Co
    prawda funkcjonuje ACH (automated clearning house) ale w 90% przypadkow
    wole to robic w przeciwnym kierunku niz w Polsce (zasysaja pieniadze z
    czyjegos konta).

    Kilka razy pisalem o tym na forum, ze nie bardzo rozumiem czemu nie
    mozna przelac pieniedzy na czyjes konto BEZ dokonywania drogiego WIRE
    TRANSFER. Mam konto w jednym banku i on pozwala na dwustronne
    przesylanie (wysylanie/polecenie zaplaty) ALE jest ta opcja ograniczona
    do rachunkow WLASNYCH w obcych bankach.

    AP

  • 6. Data: 2006-01-25 15:18:01
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > TRANSFER. Mam konto w jednym banku i on pozwala na dwustronne
    > przesylanie (wysylanie/polecenie zaplaty) ALE jest ta opcja ograniczona

    ACH i direct debit zastepuja czeki. Ustawa Check21 zastepuje juz czeki
    tradycyjne i rachunki maja korzystac z elektronicznych zaplat szybkich (w pare
    sekund kasa na rachunku odbiorcu), a dodatkowo juz sa konta co mozna sciagac z
    innych kont gotowke i wysylac na te konta. Banki powoli wdrazaja te uslugi. Ja
    nawet widzilaem oferte jednego banku co ACH i Direct debit na kazde konto
    oferowal za darmo. Teraz juz nie ma z tym problemu.

  • 7. Data: 2006-01-25 16:17:26
    Od: ameon <n...@m...pl>

    > - lub dokonac "wire transfer" (generalnie drogie)

    Czyli mozna? Czy homebanking HSBC to obsluguje?

> [...]
    > prawda funkcjonuje ACH (automated clearning house) ale w 90% przypadkow
    > wole to robic w przeciwnym kierunku niz w Polsce (zasysaja pieniadze z

    Firmy ktore potrzebuje, tego nie obsluguja.

  • 8. Data: 2006-01-25 18:59:21
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <6...@n...onet.pl>,
    k...@g...com says...

> [...]
    > innych kont gotowke i wysylac na te konta. Banki powoli wdrazaja te uslugi.

    Taaa... tylko problem ze ACH 95% bankow wykorzystuje jako direct debit.
    Check21 pozwala na elektornicznym rozliczeniu czeku ktory zostal
    ZESKANOWANY (!) i na wykorzystaniu elektronicznej wersji ZESKANOWANEGO
    czeku do rozliczen miedzybankowych.

    "...sciagac z innych kont" - dokladnie. Nie jest to pelecenie przelewy
    ale ewentulanie polecenie zaplaty.

    Wiekszosc bankow ktore pozwalaja na wykorzystanie ACH na przelewanie
    srodkow pienieznych pozwala na takie operacje TYLKO miedzy wlasnymi
    rachunkami.

    Przy okazji jaki to bank oferuje mozliwosc wykorzystania ACH (ale nie
    WIRE TRANSFER) do przelewow na rachunek DOWOLNEJ osoby przez podanie
    tylko konta (i oczywiscie miedzy roznymi bankami)??

    Jeszcze jako ciekawostka (troche nie na temat grupy ale moze kogos
    zainteresuje). Czy wiecie ze w stanach ustawa o podpisie elektronicznym
    (!!!) mowi ze podpisem elektronicznym moze byc klikniecie na przycisko
    mowiac "zagadzam sie" albo podobne. Podajesz tylko swoje dane "click" i
    juz podpisales sie elektronicznie pod dokumentem

    AP