  • 1. Data: 2006-03-15 19:10:34
    Temat: przelewy za granice - z jakiego banku (online)?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Mieszkam za granica, ale bywam tez w Polsce.

    Przelew pieniedzy z banku (online) w Niemczech na konto w Polsce nie
    jest niczym nadzwyczajnym, trwa w miare krotko (3 dni), i nic nie
    kosztuje (tak jak i przelewy wewnatrz Niemiec).

    A jak w Polsce? Jestesmy juz prawie rok w Unii, a z najwiekszych
    Polskich bankow online (mBank czy Inteligo) nie mozna przelac pieniedzy
    za granice. Troche zenujace...

    Jaki bank w Polsce, z dostepem online, oferuje przelewy za granice?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 2. Data: 2006-03-15 19:30:56
    Temat: Re: przelewy za granice - z jakiego banku (online)?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@n...syneticon.net> napisal(a):
> [...]
    > za granice. Troche zenujace...
    >

    > Jaki bank w Polsce, z dostepem online, oferuje przelewy za granice?

    Multibank
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-03-15 19:41:20
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> wrote:
    > Jaki bank w Polsce, z dostepem online, oferuje przelewy za granice?

    Multibank, Kredyt Bank, Nordea, BZWBK, Millennium, Citibank.
    Z tym że licz się z tym że zapłacisz conajmniej 10 zł, zwykle koło 25 zł.
    Wiele z nich też pobiera podobną opłatę za przychodzący.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2006-03-15 19:50:05
    Od: "emmar" <m...@w...pl>

    BPH. Dziś robiłem, ale po raz pierwszy i nie wiem, ile to kosztuje.

    pzdr Maciek

  • 5. Data: 2006-03-15 21:47:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Miernik wrote:

    > Multibank, Kredyt Bank, Nordea, BZWBK, Millennium, Citibank.
    > Z tym że licz się z tym że zapłacisz conajmniej 10 zł, zwykle koło 25 zł.

    Normalnie zdzierstwo.
    A jest w Polsce jakis bank, ktory nie pobiera oplat za prowadzenie konta
    ani za przelewy (w tym zagraniczne)?

    Czy predzej doczekamy sie euro w Polsce, i lepiej bedzie po prostu
    zalozyc konto za granica? :)

    > Wiele z nich też pobiera podobną opłatę za przychodzący.

    To juz chyba ewenement na skale swiatowa.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 6. Data: 2006-03-15 21:59:00
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> wrote:
    > A jest w Polsce jakis bank, ktory nie pobiera oplat za prowadzenie
    > konta ani za przelewy (w tym zagraniczne)?

    Citibank przez Internet do końca czerwca, a potem Citibank na koncie
    Gold (tym z opłatą miesięczną coś koło 50 zł).

    > Czy predzej doczekamy sie euro w Polsce, i lepiej bedzie po prostu
    > zalozyc konto za granica? :)

    Przecież teraz można mieć konto za granicą z bezpłatnymi przelewami po
    EEA/

    > To juz chyba ewenement na skale swiatowa.

    W USA zarówno przy krajowych jak i zagranicznych wire transfer pobierana
    jest opłata zwykle od 10 do 30 dolarów (zwykle zarówno dla
    przychodzących jak i wychodzących). Ten ich wire transfer to takie coś
    jak nasz SORBNET, bezsesyjne, ale EFT (taki jak nasz Elixir) to tam
    zwykła osoba zlecić nie może, tylko jak jesteś przedsiębiorcą i jest Ci
    to potrzebne na przykład do robienia wypłat pracownikom to dostaniesz
    taką opcję, i wtedy to jest gratis lub kosztuje kilka/kilkadziesiąc
    centów, ale to i tak jest tylko krajowy system, tak jak nasz ELIXIR.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 7. Data: 2006-03-16 05:02:18
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > W USA zarĂłwno przy krajowych jak i zagranicznych wire transfer pobierana
    > jest opĹ&#65533;ata zwykle od 10 do 30 dolarĂłw (zwykle zarĂłwno dla
    > przychodzÄ&#65533;cych jak i wychodzÄ&#65533;cych). Ten ich wire transfer to takie
    coĹ&#65533;
    > jak nasz SORBNET, bezsesyjne, ale EFT (taki jak nasz Elixir) to tam
    > zwykĹ&#65533;a osoba zleciÄ&#65533; nie moĹźe, tylko jak jesteĹ&#65533;
    przedsiÄ&#65533;biorcÄ&#65533; i jest Ci
    > to potrzebne na przykĹ&#65533;ad do robienia wypĹ&#65533;at pracownikom to
    dostaniesz
    > takÄ&#65533; opcjÄ&#65533;, i wtedy to jest gratis lub kosztuje
    kilka/kilkadziesiÄ&#65533;c
    > centĂłw, ale to i tak jest tylko krajowy system, tak jak nasz ELIXIR.
    >
    > --
    > Miernik _________________________ xmpp:m...@a...info
    > ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    > Why software shouldn't be covered by patents
    > http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

    Wire Transfer jest juz przedpotopowy, zanim powstal EFT czy direct deposit.
    Kosztuje wiecej, bo jest *natychmiastowy* ! W tej samej chwili trafia na
    rachunek odbiorcy. Jest kilka bankow, co oferuja wire transfery za darmo i juz
    jest ich co raz wiecej. EFT i direct deposit moze nawet osoba fizyczna wykonac.
    Zalezy od konta. Ja np mam od cashedge te usluge i robie to bez problemow :) Sa
    jednak limity 2tys $ dziennie (za wieksza sume placisz prowizje), a takze za
    czas jaki ma nastapic usluga (natychmiastowo platne pare dolcw, do 3 dni za
    darmo - w rezultacie jest na nastepny dzien biznesowy). W USA juz jest bardzo
    dobry system przelewow. Czek jest realizowany na nastepny dzien, a w tym samym
    dniu jest blokowana kwota z konta wystawcy czeku.

  • 8. Data: 2006-03-16 10:18:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Miernik wrote:

    (...)

    > Przecież teraz można mieć konto za granicą z bezpłatnymi przelewami po
    > EEA/

    Ale robienie takich przelewow jest troche klopotliwe.

    Wyobraz sobie, ze musisz komus w Polsce przelac 428 zl 54 gr.
    Ciezko trafic w taka sume, wypelniajac przelew w euro (a kurs sie wacha
    z dnia na dzien).

    Dlatego zwyczajowo musze przelac pieniadze najpierw z konta za granica
    na konto w Polsce (za darmo, bez prowizji), a potem juz w zlotowkach (z
    prowizja), na konto odbiorcy w Polsce.

    Niestety ciezej "wrocic" pieniadze z konta w Polsce.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 9. Data: 2006-03-16 15:22:56
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <7...@n...onet.pl>,
    k...@g...com says...
    > Ja np mam od cashedge te usluge i robie to bez problemow :)

    Hmm... mowisz o
    http://www.cashedge.com/productSuites/pdf/TransferNo
    w_Apr2005.pdf
    ?

    Hmm... jak na wysoko rozwinieta usluge przelewow zastanawiajace jest ze
    mozna dokonywac tych przelewow jedynie pomiedzy WLASNYMI rachunkami.

    "... your customers can transfer money between THEIR accounts held over
    23000 banks ..."

    Zycze powodzenia w przelewaniu srodkow pienieznych na rachunek INNEJ
    osoby fizycznej.

    AP

  • 10. Data: 2006-03-16 15:32:55
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>,
    c...@e...dyndns.org says...

    > "... your customers can transfer money between THEIR accounts held over
    > 23000 banks ..."

    Jeszcze jako ciekawostke. Tak oczywiscie ze moge zrobic EFT pomiedzy
    swoimi rachunkami w roznych instytucjach .... ale np. w jednym banku
    musialem czekac chyba tydzien na to aby bank ZWERYFIKOWAL czy
    rzeczywiscie rachunek na ktory pieniadze chce wysylac jest rzeczwiscie
    moj (?!!) PO aktywowaniu uslugi moge rzeczywiscie bez problemu w kazdej
    chwili przesylac pieniadze elektronicznie ale jak wspomnialem TYLKO na
    moje wlasne rachunki (no i oczywiscie po dokonaniu weryfikacji przez
    bank)

    AP