  • 1. Data: 2010-01-14 13:04:40
    Temat: [przeliczniki walut] Czyżby nowy lider i killer Polbanku
    Od: xbartx <b...@h...net>

    https://www.walutomat.pl

    Pomysł bardzo ciekawy i myślę, że może chwycić, bo z kontem walutowym
    jest to przysłowiowy strzał w 10-tkę. Co do samego serwisu to ciężko coś
    powiedzieć o jego pewności/wiarygodności, ale myślę, że na drobnych
    kwotach można testować i sobie opinię wyrobić. Ciekawe czy będą mieli w
    ofercie konta walutowe innych banków.

    Xenocide

  • 2. Data: 2010-01-14 13:41:39
    Temat: Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Sty, 14:04, xbartx <b...@h...net> wrote:
    > https://www.walutomat.pl
    >
    > Pomysł bardzo ciekawy i myślę, że może chwycić, bo z kontem walutowym

    no dobra, ale na czym Revelco sp. z o.o. zarabia?
    Albo inaczej: tak im się chce za friko robić i odpowiedzialność na
    siebie brać?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-01-14 14:05:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 13:04:40 +0000, xbartx napisał(a):

    > Ciekawe czy będą mieli w
    > ofercie konta walutowe innych banków.

    Mogą mieć, ale biznes zeżrą prowizje.
    Myśleliśmy o tym i właśnie z tego względu pomysł upadł.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2010-01-14 15:30:01
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> wrote in message
    z.googlegroups.com...
> [...]

    no dobra, ale na czym Revelco sp. z o.o. zarabia?
    Albo inaczej: tak im się chce za friko robić i odpowiedzialność na

    Ale to przeciez nie jest tak, ze ma sie wplyw na kurs po jakim sie zawiera
    transakcje. Z opisu wynika, ze powiedzmy wystawiasz np. do sprzedazy 1000
    jednostek danej waluty i oczekujesz na zlecenie przeciwne. Z tego wynika, ze
    transakcja dochodzi po kursie w momencie spotkania sie zlecen
    przeciwstawnych, nie mamy wplywu na kurs, chyba ze tak jak dla gieldy
    wystawia sie graniczna cene-tego nie doczytalem?
    Jezeli chcemy wymieniac troche wiecej 5tys jedn waluty to lepiej zaplacic za
    autodealing Aliora (sam jeszcze tego nie uzywalem, ale podobno dziala) i
    mamy kurs rowniez zblizony do miedzybanku i transakcje zrealizowana
    natychmiast bo bank dokupuje lub sprzedaje walute w zaleznosci od zlecen na
    rynku miedzybankowym i nie ma takiej sytuacji, ze nasze zlecenie nie moze
    byc zrealizowane. Bezpieczenstwo jest na pewno wieksze dokonujac transakcji
    z bankiem niz z firma spolka z o. o.

  • 5. Data: 2010-01-14 15:39:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Mogą mieć, ale biznes zeżrą prowizje.
    > Myśleliśmy o tym i właśnie z tego względu pomysł upadł.

    konta moga miec ale chyba tylko w takich, gdzie dostep do kont walutowych
    jest przez siec, gdzie system moze natychmiast dokonac przelewu na inne
    konto w tym samym banku. Wybrali banki i slusznie, z ktorych mozna podjac
    walute w gotowce, bo inaczej dla klienta cala zabawa traci sens.
    4 waluty w gotowce obsluguje na pewno jeszcze Alior i ma dostep do nich
    przez siec, poza wymienionymi PKOBP, Pekao, BZWBK chyba juz ciezko bedzie
    poszukac bank obslugujacy 4 waluty gotowkowo/internetowo.

  • 6. Data: 2010-01-14 17:08:43
    Temat: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > ze nasze zlecenie nie moze byc zrealizowane. Bezpieczenstwo jest na
    > pewno wieksze dokonujac transakcji z bankiem niz z firma spolka z o. o.

    Tylko PLN, EUR, USD, CHF, GBP mają obsługę gotówkową w Aliorze.
    Jak to wygląda z przelewami w CZK w Polsce?
    Czy da się to połączyć w miarę bezpłatnie z jakimś kontem walutowym w
    innym banku (gdzie wpłacę gotówkę CZK w okienku) i niedrogo przelać do
    Aliora?
    Mam do zamiany trochę CZK na PLN w tej chwili i widoki na stały dopływ
    CZK w najbliższej przyszłości...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 7. Data: 2010-01-14 17:43:32
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Marcin Lubojański wrote:

    > Mam do zamiany trochę CZK na PLN w tej chwili i widoki na stały dopływ
    > CZK w najbliższej przyszłości...

    zerknij na oferte akcenta.sk.

  • 8. Data: 2010-01-14 18:03:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Aliora?
    > Mam do zamiany trochę CZK na PLN w tej chwili i widoki na stały dopływ CZK

    Podejrzewam, ze nigdzie nie wplacisz CZK w gotowce, bo generalnie banki nie
    prowadza kont w tej walucie. Przychodzi mi do glowy mbank w Czechach, ale
    ciekawe czy otorzyliby konto Polakowi i czy chcialbys jezdzic do ich
    wplatomatow (moze takie sa?)? Pewnie wplata gotowki tylko w Czechach jest
    mozliwa w CZK. Potem przelew walutowy z czeskiego mBanku do Aliora, ale
    wydaje mi sie, ze jest to trudne do zrealizowania, a przelew walutowy
    kosztowny do PL.
    Moze jak ktorys bank skupuje CZK to daloby sie zaplacic za przelew walutowy
    do Aliora wg stawek danego banku, przy duzej kwocie moze to i sie oplaca, bo
    co stracisz na przelewie zyskasz w autodealingu.
    Generalnie to w PL da sie operowac bezproblemowo gotowka w USD i EUR,
    problemy sa juz z GBP i jeszcze wieksze z CHF. Poza tymi walutami nie
    liczylbym na obrot gotowkowy w bankach w innych walutach. Czasami moze
    Nordea przyjmuje waluty ze Skandynawii, ale tez trzeba by dokladnie poczytac
    o obrocie gotowkowym.

  • 9. Data: 2010-01-14 18:21:34
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > w Czechach jest mozliwa w CZK. Potem przelew walutowy z czeskiego mBanku
    > do Aliora, ale wydaje mi sie, ze jest to trudne do zrealizowania, a

    Konto w czeskim mBanku mam i używam. Przelewów zagranicznych nie ma w
    ofercie mbank.cz
    Mam też konto w czeskim Raiffeisenie. Tam przelewy zagraniczne w ramach
    grupy RB są w cenie ok 20zł. Niestety Raiffeisen.pl nie ma kont w CZK.

> [...]
    > liczylbym na obrot gotowkowy w bankach w innych walutach. Czasami moze
    > Nordea przyjmuje waluty ze Skandynawii, ale tez trzeba by dokladnie

    No właśnie na stronie Nordei nie widzę żadnych smallprintów że nie
    przyjmują wpłaty gotówkowej w CZK. Konta w CZK prowadzą.
    Tylko za przelew liczą sobie 20-200 PLN.
    Przelew z czeskiego RB z kosztami SHA to 1500CZK.
    Jest gdzieś podgląd tych Aliorowych kursów?
    Musiał bym policzyć od jakiej kwoty opłaca mi się w to bawić...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 10. Data: 2010-01-14 18:37:22
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Paweł wrote:

    > zerknij na oferte akcenta.sk.

    Hmm...trzeba by to przetestować. Bawiłeś się tym?

    Rozumiem że normalnie to skupują mi CZK po swoim kursie a potem robię
    darmowy przelew do PLN.
    Za to korzystając z subkonta mogę zrobić przelew CZK do Aliora z
    opłatami SHA za 25PLN.
    Ten tygodniowy "wypis" z subkonta za 15PLN to chyba jest opcjonalny?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust