  • 11. Data: 2010-01-14 19:18:54
    Temat: Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Jest gdzieś podgląd tych Aliorowych kursów?
    > Musiał bym policzyć od jakiej kwoty opłaca mi się w to bawić...

    Nie ma podgladu takowych kursow. Musialbys rzucic pytanie na te grupe do
    osob ktore uzywaja autodealingu i wtedy odpowiedza jak sie to rozni od
    miedzybanku. Wg mnie bedzie to bardzo zblizone do miedzybanku, chcac zawrzec
    transakcje system pokazuje po jakim kursie moze dojsc do skutku i masz
    krotka chwile na akcept. Tylko uzytkownicy tego systemu moga odpowiedziec
    jakie faktycznie sa roznice tych kursow do miedzybanku w danej chwili.
    Jezeli mozesz przelac z RB z Czech do Aliora to moze jest to gra warta
    zachodu, gdy wyslesz duza kwote, bo chyba tak jak w PL obliczaja to
    procentowo do jakiegos max. prowizji.

  • 12. Data: 2010-01-14 19:28:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 19:21:34 +0100, Marcin Lubojański napisał(a):

    > Jest gdzieś podgląd tych Aliorowych kursów? Musiał bym policzyć
    > od jakiej kwoty opłaca mi się w to bawić...

    Nawet jak włączysz autodealing to musisz mieć min. 5k jednostek danej
    waluty, aby zrobić wymianę. Co do kursów to mogę Ci tylko tyle przedstawić

    Dane ze stooq.pl 17 Gru 2009 dla USDPLN:
    Otwarcie = 2.9104
    Najwyższy = 2.9372
    Najniższy = 2.9000
    Zamknięcie = 2.9310

    Zakup przez autodealing Aliora gdzieś około 15:00
    1 USD = 2,9560

    Generalnie wygląda to tak, że wybierasz konto z walutą którą chcesz kupić
    i sprzedać ustalasz ile tego chcesz i dostajesz propozycję kursu i masz
    10 albo 15 sekund aby klepnąć Tak lub Nie. Ot możesz się bawić cały
    dzień, znaczy od 8 do 17 bodajże ;)

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2010-01-14 19:33:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-14, xbartx <b...@h...net> wrote:

    [...]

    > Nawet jak włączysz autodealing to musisz mieć min. 5k jednostek danej
    > waluty, aby zrobić wymianę. Co do kursów to mogę Ci tylko tyle przedstawić

    Jak ma firmę i na koncie firmowym, to od 100 jednostek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2010-01-14 19:51:36
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2010-01-14, xbartx <b...@h...net> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jak ma firmę i na koncie firmowym, to od 100 jednostek.

    a wiecie moze, czy marza aliora w autodealingu firmowym i detalicznym
    wykazuje roznice?

  • 15. Data: 2010-01-14 19:54:57
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Marcin Lubojański wrote:

    > Hmm...trzeba by to przetestować. Bawiłeś się tym?

    kiedys juz prawie sie zdecydowalem, by kupowac tam co jakis czas
    wieksze ilosci CHF, ale pojawil sie DB z promocja franka i poki
    co odlozylem akcente na pozniej.

  • 16. Data: 2010-01-14 19:56:44
    Temat: Re: [przeliczniki walut] Czyżby nowy lider i killer Polbanku
    Od: "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > https://www.walutomat.pl
    >
    > Pomysł bardzo ciekawy i myślę, że może chwycić, bo z kontem walutowym
    > jest to przysłowiowy strzał w 10-tkę. Co do samego serwisu to ciężko coś
    > powiedzieć o jego pewności/wiarygodności, ale myślę, że na drobnych
    > kwotach można testować i sobie opinię wyrobić. Ciekawe czy będą mieli w
    > ofercie konta walutowe innych bankĂłw.

    Przy drobnych kwotach to się raczej nie opłaca. Przy dużych natomiast (10k+ EUR)
    patrząc po
    sumach dostępnych, nie zawsze będzie zbyt. Np teraz jest zapotrzebowanie na 60k pln
    celem
    wymiany na EUR. Czyli jak wrzucę, że chce sprzedać 15k EUR, to im się liczniki
    wyzerują :-)

    Ich kalkulator to chyba bierze pod uwagę kursy w kantorze na Okęciu w Wawie. Intraco
    daje co
    najmniej tyle samo, w dodatku konkretny kurs można sobie zablokować przed przyjazdem
    do nich:
    http://www.kantorintraco1.republika.pl/notowania.htm

    Walutomat to takie kupowanie/sprzedawanie w ciemno jeśli nie ma konkretnych ofert na
    stanie. Ale
    może się rozkręcą? Niezaprzeczalną zaletą jest, że wymiany można dokonać online.

  • 17. Data: 2010-01-14 20:03:51
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    xbartx wrote:

    > Nawet jak włączysz autodealing to musisz mieć min. 5k jednostek danej
    > waluty, aby zrobić wymianę. Co do kursów to mogę Ci tylko tyle przedstawić

    Wiesz... Przy CZK nie stanowi to chyba żadnego problemu :D

> [...]
    > Najniższy = 2.9000
    > Zamknięcie = 2.9310
    >
    > Zakup przez autodealing Aliora gdzieś około 15:00

    Czyli żeby zrekompensować koszty przelewu (jakieś 250PLN) trzeba obracać
    między 5000 a 12000 PLN. Daje to jakieś pojęcie...

> [...]
    > i sprzedać ustalasz ile tego chcesz i dostajesz propozycję kursu i masz
    > 10 albo 15 sekund aby klepnąć Tak lub Nie. Ot możesz się bawić cały

    Dzięki. Szkoda tylko że nie da sie konta walutowego w CZK otworzyć przez
    neta a w tygodniu rzadko kiedy w Polsce jestem żeby o oddział zahaczyć.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 18. Data: 2010-01-14 20:51:39
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > i sprzedać ustalasz ile tego chcesz i dostajesz propozycję kursu i masz
    > 10 albo 15 sekund aby klepnąć Tak lub Nie. Ot możesz się bawić cały

    Czy spread w tym autodealingu jest inny dla indywidualnych i rachunkow
    firmowych czy oni to roznicuja w zaleznosci od klienta?

  • 19. Data: 2010-01-14 22:18:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 20:33:17 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Jak ma firmę i na koncie firmowym, to od 100 jednostek.

    Dokładnie. Marcinowi chyba jednak chodzi o dostęp dla osoby prywatnej.

    --
    xbartx

  • 20. Data: 2010-01-14 22:19:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 21:51:39 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Czy spread w tym autodealingu jest inny dla indywidualnych i rachunkow
    > firmowych czy oni to roznicuja w zaleznosci od klienta?

    Ciężko powiedzieć. Moje dane są z autodealingu dla osoby prywatnej.
    Podejrzewam, że różnice mogą być, ale bardziej może to być zależne od
    ilości zakupu/sprzedaży waluty.

    --
    xbartx