  • 1. Data: 2007-11-06 21:59:19
    Temat: przeprowadzka, sprzedaż, kupno nieruchomości
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

    Witajcie!
    Właśnie przeprowadzam się z miasta A do miasta B
    Mieszkanie w mieście A przejąłem w 2002 roku, także do końca obecnego roku
    muszę się wstrzymać ze sprzedażą aby uniknąć płacenia podatku. Czy w związku
    z tym będę mógł wykonać następujące operacje co do kolejności:

    1. kupić mieszkanie korzystając z kredytu hipotecznego na max zdolność
    kredytową w mieście B (ew. posiłkując się oszczędnościami, gdyby tej
    zdolności zabrakło)
    2. po Nowym Roku sprzedać mieszkanie w mieście A, aby uniknąć podatku od
    sprzedaży
    3. uzyskane pieniądze ze sprzedaży mieszkania w mieście A zainwestować
    (liczę na 10% w skali roku), spłacając tym samym część comiesięcznej raty
    kredytu. I tym samym uniknąć zapłacenia podatku (pieniądze te musiałbym po 2
    latach zainwestować w nieruchomość - spłacając część kredytu - aby uniknąć
    zapłacenia podatku)
    Czy taką kolejność możecie potwierdzić za słuszną, czy też sądzicie iż inny
    sposób działania byłby bardziej racjonalny?

    Pozdrawiam!
    Dżon

  • 2. Data: 2007-11-06 22:11:53
    Temat: Re: przeprowadzka, sprzedaż, kupno nieruchomości
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Lis, 22:59, "John Cleese" <m...@o...pl> wrote:

    > Czy taką kolejność możecie potwierdzić za słuszną, czy też sądzicie iż inny
    > sposób działania byłby bardziej racjonalny?

    Chyba stracisz.
    Nie jestem pewien, na 100%, ale niezaleznie od terminu zakupu
    mieszkania i tak placi sie chyba dalej podatek od sprzedazy.
    Najkorzystniej najpierw sprzedac mieszkanie czy dom, potem nabyc inny
    - wtedy podatek placi sie tylko od roznicy pomiedzy sprzedanym a
    zakupionym domem, o ile zakupiony byl tanszy.
    US bardzo grzebie w pieniadzach przy takich okazjach - komus z rodziny
    czepiali mi sie, poniewaz wydal czesc pieniedzy ze sprzedazy
    mieszkania uzupelniajac przy zakupie drugiego pieniedzmi z kredytu
    (nabywane bylo i tak drozsze)
    Poczatkowo chcieli podatku od wydanej gotowki, poniewaz kredyt to juz
    bylo inne zrodlo.

    Kilka lat minelo - moze cos sie zmienilo?

  • 3. Data: 2007-11-07 14:44:38
    Temat: Re: przeprowadzka, sprzedaż, kupno nieruchomo?ci
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 6 Nov 2007 22:59:19 +0100, w <fgqo3e$n5c$1@news2.task.gda.pl>, "John
    Cleese" <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Mieszkanie w mieście A przejąłem w 2002 roku, także do końca obecnego roku

    A to była darowizna czy sprzedaż? Podobno przy darowiźnie nie musi być "do
    konca roku", ale równo 5 lat kalendarzowych.

  • 4. Data: 2007-11-08 20:41:07
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

    Cleese" <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Mieszkanie w mieście A przejąłem w 2002 roku, także do końca obecnego roku

    A to była darowizna czy sprzedaż? Podobno przy darowiźnie nie musi być "do
    konca roku", ale równo 5 lat kalendarzowych.

    wole odczekać spokojnie do konca roku ;)