  • 21. Data: 2010-03-07 18:23:19
    Temat: Re: gwarancje BFG w praktyce
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 18:29, kashmiri wrote:
    > Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> had the courage to write:

    > Bank trzymający 30% kasy w innym banku??? Wiesz na czym polega idea
    > funkcjonowania banku?

    A zauwazyles, ze poza depozytami, napisalem rowniez o kilku innych rzeczach?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2010-03-07 18:26:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 18:49, Adam Płaszczyca wrote:

    > Akurat NIE BĘDZIE miał. Pomyśl dlaczego :D

    Jasne - ale i tak sobie gdybamy.

    Ale jakby mial upasc bank skali PKO BP, to nawet jakbys ocalil te
    oszczednosci w BS, mogloby sie okazac, ze (te zlotowki) sa juz niezbyt
    wiele warte (taka dalsza czesc gdybania).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2010-03-07 20:16:04
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 7 Mar, 18:50, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Na szczęście BS-y mają takowe głownie w innych BS-ach. Co więcej, cały
    > sektor BS-ów ma spora nadwyżkę depozytów, więc to raczej BS-y pożyczają
    > innym ;)
    Ja slyszałem historię, ponoć prawdziwą, z powstawania jednego z BSów.
    Przyszli do gościa ludzie z miejscowosci w której mieszkał i
    powiedzieli "Józek, Ty jestes najmądrzejszy we wsi, Ty będziesz
    prezesem banku". No i sie zgodził:)

  • 24. Data: 2010-03-07 20:19:10
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    >Przyszli do gościa ludzie z miejscowosci w której mieszkał i
    >powiedzieli "Józek, Ty jestes najmądrzejszy we wsi, Ty będziesz

    A co? Mieli najgłupszego wybrać? :)

    wiatrak

  • 25. Data: 2010-03-07 20:48:56
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Ale jakby mial upasc bank skali PKO BP, to nawet jakbys ocalil te
    > oszczednosci w BS, mogloby sie okazac, ze (te zlotowki) sa juz niezbyt
    > wiele warte (taka dalsza czesc gdybania).

    Po upadku Lehman Brothers dolar wzmocnił się o kilkadziesiąt procent.

    --
    AS

  • 26. Data: 2010-03-07 21:00:32
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam
    W dniu 2010-03-06 21:12, sorden pisze:

    > <<<to zapomnij. Zwlaszcza kiedy uwzgledi sie kolejnosc zaspokajania roszczen
    > wierzycieli. Ciulacze sa na szarym koncu.

    Wtedy zapewne "wlaczy sie maszyny" i rzad pozyczy by ratowac biznes.
    W konu ludzie z rzadu tez gdzies musza pracowac po zakonczeniu
    "rzadzenia".

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 27. Data: 2010-03-07 21:11:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 21:48, Adam Sito wrote:

    > Po upadku Lehman Brothers dolar wzmocni? si? o kilkadziesi?t procent.

    A Lehman Brothers ma sie do PKO BP jak...?

    Na upadku Lehman Brothers Stany wrecz zyskaly - tyle zobowiazan wobec
    zagranicy (ktorych w zwiazku z upadkiem nie trzeba bylo juz splacac) to
    malo ktory bank na swiecie mial.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2010-03-07 21:21:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 7 Mar 2010 12:16:04 -0800 (PST), Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > Przyszli do gościa ludzie z miejscowosci w której mieszkał i
    > powiedzieli "Józek, Ty jestes najmądrzejszy we wsi, Ty będziesz

    No i? Bywało i tak, 80 lat temu troche inne czasy były.
    A obecnie? Wolę, żeby prezesem był ten najmądrzejszy ze wsi, który świeci
    swoją gebą, niż jakiś Hindus.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2010-03-07 22:12:07
    Temat: przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
    Od: z...@o...pl

    wyobraźmy sobie małe fikcyjne miasteczko Złodziejów,
    pełne jak nazwa wskazuje nieuczciwych ludzi i placówkę
    bankową, której dyrektorem jest mgr W.Złodziej,
    który dokonuje tam jakiegoś dużego przekrętu finansowego
    i co istotne całkowicie pozbawia bank płynności finansowej.

    jeżeli chodziłoby o oddział PKO BP w Złodziejowie,
    to placówka w złodziejowie miałaby wynik finansowy ujemny
    ale reszta placówek pkobp wynik dodatni i nawet nie widać
    w skali kraju, że w Złodziejowie stało się cokolwiek złego.

    ale jeżeli placówka bankowa w Złodziejowie byłaby
    spółdzielnią, samodzielnym bankiem spółdzielczym,
    zrzeszonym (np.) w jakimś tam SGB, MRB, BPS to co wtedy?

    upadłość albo zarząd komisaryczny? zawieszenie działalności?
    wypłaty z BFG? Tutaj chyba problem by się ujawnił, a cała
    Polska poznałaby sprawność lub niesprawność działania BFG
    a może zrzeszenie uratowałoby sytuację bez angażowania BFG?

  • 30. Data: 2010-03-07 22:57:04
    Temat: Re: przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
    Od: z...@o...pl

    > wyobraźmy sobie małe fikcyjne miasteczko Złodziejów,

    wolałem nie wpisywać nazwy żadnego prawdziwego miasta
    żeby ktoś sobie nie pomyślał że piszę o prawdziwym zdarzeniu

    > który dokonuje tam jakiegoś dużego przekrętu finansowego
    > i co istotne całkowicie pozbawia bank płynności finansowej.

    tak na chłopski rozum, mały bank łatwiej wywrócić, bo jak jedna
    placówka "da ciała" to nie można tego rozmyć w bilansie dodatnim
    wynikiem innych placówek. Z tego wynikałoby że w minionych latach
    powinny zdarzać się upadłości BS, przejmowanie ich, konsolidacje, itp.

    było coś takiego? ktoś coś słyszał? Ktoś coś wie?