  • 1. Data: 2005-11-05 20:45:00
    Temat: przewalutowanie GBP->PLN + konto walutowe
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam,
    po pierwsze primo - czy jest jakis bank w Polsce, ktory zamienia funty
    brytyjskie bezposrednio na PLN bez zamiany "po drodze" na euro? Po drugie
    primo - jakie konto walutowe w funtach uwazacie za najlepsze? Zastanawiam sie
    nad otworzeniem w BZWBK. O%owanie jest najmniej wazne. Glowny atut - mozliwosc
    przewalutowania na konto zlotowkowe w tym banku bez euro "po drodze".
    Dziekuje za sugestie.

    Maciek z Londynu

  • 2. Data: 2005-11-05 21:49:46
    Temat: Re: przewalutowanie GBP->PLN + konto walutowe
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > po pierwsze primo - czy jest jakis bank w Polsce, ktory zamienia funty
    > brytyjskie bezposrednio na PLN bez zamiany "po drodze" na euro? Po drugie

    Jest kilka - tzn. te które mają subkonta walutowe prowadzone w GBP.

> [...]
    > mozliwosc
    > przewalutowania na konto zlotowkowe w tym banku bez euro "po drodze".

    Dla Ciebie będzie chyba najlepszy Citi. Testowałem w tym roku w Londynie.
    Zakładasz rachunek złotówkowy, a następnie subkonto w funtach (bez
    dodatkowych opłat). Przewalutowania pomiędzy tymi rachunkami i inne operacje
    wykonujesz przez internet. Kursy są całkiem niezłe. A co najważniejsze
    otrzymujesz kartę Maestro, którą możesz wypłacać funty w bankomatach Citi na
    całym świecie (tam gdzie są) bez żadnych prowizji i przewalutowań (w
    Londynie są 4 bankomaty).

    Dawid

  • 3. Data: 2005-11-06 13:00:41
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

> [...]
    > otrzymujesz kartę Maestro, którą możesz wypłacać funty w bankomatach Citi na
    > całym świecie (tam gdzie są) bez żadnych prowizji i przewalutowań (w

    Az 4 bankomaty na 7 mln londynczykow? Czyli 1 bankomat na Warszawe? ;-) Jestem
    pod wrazeniem... Wiesz moze gdzie? Poza tym - w takim ukladzie chyba bardziej
    oplaca sie wybrac przy Tesco z polskiej karty za 10 zl oplaty (ok. 2&pound;).
    Oczywiscie jest bardzo popularne LCC a ostatnio konkurencje robi firma Tonio
    (w obu przypadkach wysylka za 5&pound;), ale kurs jest gorzej niz do dupy - ok. 5,55.

    Maciek z Londynu

  • 4. Data: 2005-11-06 13:52:59
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

> [...]
    > Tonio
    > (w obu przypadkach wysylka za 5&pound;), ale kurs jest gorzej niz do

    Też się zdziwiłem, że tylko 4, ale dobre i to. Jeden jest w oddziale Citi na
    Oxford Street, a resztę sprawdź na www.citibank.co.uk . Pamiętaj że tu nawet
    nie chodzi o brak prowizji, tylko wypłatę bez przewalutowania (a na tym się
    często traci więcej).

    Podsumowując to niezbyt przepadam za citi, ale w tym przypadku mają
    najlepszą ofertę. Jedyna konkurencyjna w Polsce to Deutsche Bank, ale oni
    życzą sobie potwierdzonych wpływów miesięcznych około 1000 zł.

    Dawid

  • 5. Data: 2005-11-06 17:39:56
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    Maciek <m...@o...pl> w wiadomości
    news:news:2b97.0000079a.436d19cb@newsgate.onet.pl napisał(a):
> [...]
    > mozliwosc
    > przewalutowania na konto zlotowkowe w tym banku bez euro "po drodze".

    Przy większych kwotach w BZWBK można negocjować kurs wymiany.

    --
    K o n r a d J. B r y w c z y ń s k i
    private velvet animal empty t. v.

  • 6. Data: 2005-11-12 13:51:35
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

> [...]
    > najlepszą ofertę. Jedyna konkurencyjna w Polsce to Deutsche Bank, ale oni
    > życzą sobie potwierdzonych wpływów miesięcznych około 1000 zł.

    Dzieki. Faktycznie - maja 4 oddzialy w Londynie i 1 w Manchesterze. I jest tak
    jak piszesz. Tylko jest jeden haczyk - karta kosztuje 2 zl/m-c a konto 5!
    Razem 7 zl/m-c. I wracamy do punktu wyjscia, bo za "awaryjna" wyplate z ekonta
    w mbanku place 10 zl bez innych oplat. Idealem byloby gdyby mbank zechcial
    wejsc wreszcie w sektor obcych walut...

    Maciek z Londynu