  • 11. Data: 2011-02-02 20:02:36
    Temat: Re: przykładowy fraud - co nas chroni?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2011 8:52 AM, Maruda wrote:
> [...]
    > (niewielkiej wartości), przyjmuje płatności kartą. Sprzedaje rzetelnie,
    > wszyscy są zadowoleni.
    > Ma kumpla, oszusta B, który ma stronkę z filmami porno i sprzedaje
    > również za niewygórowane kwoty dostęp do tej stronki również przyjmując
    > płatności kartą, przyjmując także transakcje telefonicznie.
    >
    > Pan X kupuje coś u sprzedawcy A, po czym (powiedzmy rok później) pojawia
    > mu się obciążenie od firmy B na 20zł za dostęp do stronki z filmami XXX.
    >
    > Pomijając "machnięcie ręką, aby nie narażać się na drwiące uśmieszki
    > przy tłumaczeniu się" - co nas chroni przed takim fraudem?

    umwa z bankime, ktory gwarantuje natychmiatowy zwrot kasy, dopoki ci nie
    udowodni, ze to ty.

  • 12. Data: 2011-02-02 20:25:29
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-02-02 19:51, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Po pierwsze: Pan A nie poznaje danych naszej karty, bo podajemy je tylko
    > Polcardowi, czy innemu eCardowi. W sklepach, wymagających podania danych
    > karty zakupów nie robimy.

    To w Polsce a co z platnosciami w innnych krajach? Chociaz taki Dell w
    Polsce tez pobiera dane karty bezposrednio do siebie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 13. Data: 2011-02-02 20:38:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marcin pisze:

    > To w Polsce a co z platnosciami w innnych krajach?

    Płacimy jedynie za pomocą organizacji, którym ufamy. Poziom naszego
    zaufania oczywiście ustalamy sobie sami - np. to czy ufamy PayPalowi lub
    Amazonowi zależy naturalnie od nas. :-)

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2011-02-03 10:23:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > umwa z bankime, ktory gwarantuje natychmiatowy zwrot kasy, dopoki
    > ci nie udowodni, ze to ty.

    Możesz dać namiar na taki bank (w Polsce...) ?

    witrak()

  • 15. Data: 2011-02-03 15:08:21
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-03 11:23, witrak() pisze:
    > Możesz dać namiar na taki bank (w Polsce...) ?

    mBank zawiesza spłatę spornej kwoty, jeśli chodzi o kredytówki.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2011-02-03 17:40:27
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Rafał wrote:

    > mBank zawiesza spłatę spornej kwoty, jeśli chodzi o kredytówki.

    Ale to chyba co innego.
    Tak to i Citi zwraca, a potem ewentualnie ponownie ściąga z odsetkami.

    witek pisał "umwa z bankime, ktory gwarantuje natychmiatowy zwrot
    kasy, dopoki ci nie udowodni, ze to ty. "

    Zarówno w Citi jak w mBanku to raczej Ty musisz udowodnić, że nie
    jesteś wielbłądem...
    :-)

    witrak()

  • 17. Data: 2011-02-07 07:40:58
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 02.02.2011 20:40, kashmiri pisze:

    > Mam 20+ aktywnych kart z banków w 5 krajach, od 7 lat płacę kartami - może rzadko,
    ale wszędzie (również mail order i telephone order), w tym bezpośrednio na stronach
    sklepów.

    Jak myślisz, ile osób zna dane Twojej karty? W jakim tempie rosnie
    liczba osob, które znają dane Twoich kart? Przy zalozeniu, że wszystkie
    osoby ktore znaja dane Twojej karty sa uczciwe oraz są dyskretne,
    wszystko jest OK. Gorzej jak przynajmniej u jednej z tych osób nie
    będzie spełniony jeden z warunków (tj. uczciwosc, dyskrecja).

    > NIGDY nie zdarzył mi się fraud. Ani jednej nieautoryzowanej transakcji.

    Widocznie do tej pory nie trafiles na osobe nieuczciwa, ktora zna dane
    Twojej karty.

    Pozdrawiam,
    Wojtek