  • 1. Data: 2008-04-09 18:10:41
    Temat: [pytanie] amerykańska karta VISA w Polsce a wybranie kasy w USD bezpośrednio
    Od: Antey <a...@o...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Chciałbym poprosić o komentarze w następującej kwestii(pytam na prośbę
    znajomego zza wielkiej wody który ma rodzinę na wschodzie): jest sobie
    karta (nie jestem pewien jaka, raczej kredytowa) VISA, wydana przez bank
    w USA. Czy istnieje możliwość, aby za pomocą tej karty w Polsce pobrać z
    konta jakąś kwotę od razu w USD ? (więc bankomaty odpadają...). Typu
    odwiedzić oddział banku i spróbować 'na okaziciela'. Głównie chodzi o
    to, aby kantorów nie odwiedzać... jeżeli jest taka możliwości, to w
    jakim banku / oddziale ? (najlepiej w Warszawie).

    Z góry dziękuję za komentarze.

    Pozdrawiam,
    Antey

  • 2. Data: 2008-04-09 18:52:07
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    są bankomaty, które wypłacają w euro, ale w USD to raczej ani bankomat ani
    w placówce banku...

    polecam bankomat (złotówki) + wymiana w banku (skoro do kantoru nie chcesz
    iść)

  • 3. Data: 2008-04-09 19:02:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Antey wrote:
> [...]
    > to, aby kantorów nie odwiedzać... jeżeli jest taka możliwości, to w
    > jakim banku / oddziale ? (najlepiej w Warszawie).

    Nie.
    Może ze sobą wziąć czek i tu go mu wypłacą w banku w dolarach.
    To zależy do czego mu to potrzebne. Inkaso czeku trwa około miesiąca.
    W grę wchodzą też czeki podróżne, ale karta raczej nie.

  • 4. Data: 2008-04-09 20:10:13
    Od: Antey <a...@o...pl>

    Antey wrote:
    > Witam Grupowiczów,

    Dziękuję za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam,
    Antey

  • 5. Data: 2008-04-10 08:11:10
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Antey" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > USA. Czy istnieje możliwość, aby za pomocą tej karty w Polsce pobrać z
    > konta jakąś kwotę od razu w USD ? (więc bankomaty odpadają...).

    wariant 1 - Ukraina (bez wizy ;-) tam (niektóre) bankomaty wypłacają w
    USD -> zapytać podróżników na pl.rec.turystyka.tramping czy nie ma czegos
    bliko granicy (siakis Chyrów czy cuś)
    wariant 2 (watpliwy) - bankomaty na lotniskach. Na Okeciu na pewno można
    wyplacić EUR, cza by w banku dopytać czy nie ma tam też USD
    wariant 3 - przelew w USD na konto w USD i wypłata w oddziale

    Slawek